تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

لوازم آرایش مناسب بارداری باید دارای چه ترکیباتی باشند؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
لوازم آرایش مناسب بارداری باید دارای چه ترکیباتی باشند؟

خیلی از خانم‌های باردار تمایل دارند که در دوران حامگی خود آرایش کنند؛ اما ترکیبات اکثر لوازم آرایش به‌گونه‌ای است که در صورت استفاده از آن‌ها در دوران بارداری، خطراتی سلامت مادر و جنین را تهدید می‌کند. همین موضوع باعث شده تا خانم‌های باردار توجه و حساسیت بیشتری هنگام خرید لوازم آرایشی به خرج داده و به دنبال انتخاب بهترین مارک کرم پودر، رژ لب، ریمل و … باشند. با توجه به اهمیت این موضوع تصمیم داریم در ادامه به بررسی لوازم آرایش مناسب بارداری بپردازیم و از ترکیبات مضر برای این دوران بگوییم. پس تا پایان همراه ما باشید تا به‌کارگیری مطالبی که در این مقاله مطرح خواهیم کرد زییایی و سلامت را در کنار هم در این دوران شیرین تجربه کنید.

۱. کرم پودر، کانسیلر و لایه بردار مناسب بارداری

کرم پودر، کانسیلر و لایه بردار مناسب بارداری

برای شما از اهمیت خرید بهترین مارک کرم پودر و دیگر لوازم آرایشی در دوران بارداری گفتیم. در زمان حامگلی پوست بیشتر از همیشه نیازمند رسیدگی است؛ چراکه ساخت‌و‌ساز سلول‌های پوست در این دوران سریع‌تر است و این سلول‌ها زودتر از بین می‌روند. در نتیجه سلول‌های مرده بیشتری روی پوست قرار می‌گیرد. همین عامل نیاز پوست به استفاده از لایه بردار ها را افزایش می‌هد.

از طرف دیگر تغییرات هورمونی در بارداری باعث بروز جوش و لک روی صورت می‌شوند. به همین دلیل گاهی اوقات مجبور می‌شویم کانسیلر بیشتری برای پوشش لکه های صورت در دوران حامگلی استفاده کنیم. به همین دلیل خانم‌های که تا قبل از بارداری اطلاعات زیادی از کانسیلر نداشتند و نمی‌دانستند کانسیلر چیست، در این دوران بیشتر از همیشه به کانسیلر برای پوشش لکه های پوستی و جوش‌ های صورت نیاز پیدا می‌کنند. با این حساب هنگام خرید لوازم آرایش مناسب بارداری مانند کرم پودر، کانسیلر و لایه بردار دقت کنید که در آن خبری از مواد زیر نباشد:

  • پارابن

پارابن ها (Parabens)، ماده‌ای نگهدارنده در لوازم آرایش شناخته می‌شوند. این ماده را بیشتر در کرم پودر و رژ لب شاهد هستیم. پارابن ها جلوی تجمع باکتری در لوازم آرایش را می‌گیرند؛ اما این سکه روی دیگری نیز دارد و آن هم ایجاد اختلال‌هایی در دستگاه عصبی و ایمنی جنین است.

  • رتینول‌

رتینول نوعی از ویتامین A است که در بعضی از پنکیک ها ‌و رژ لب هایی که با نام مواد آرایشی جوان کننده و ضدپیری فروخته می‌شوند، شاهد این ویتامین هستیم. به این ترتیب حضور رتینول حکایت از کیفیت لوازم آرایش دارد و حتی بهترین مارک کرم پودر نیز ممکن است دارای رتینول باشد. توجه داشته باشید مقدار زیاد رتینول در بدن مادر، سقط‌ جنین و  گاهی مواقع زایمان زودرس را به دنبال خواهد داشت.

  • اسانس معطر شیمیایی

بعضی از شرکت‌های سازنده لوازم آرایش، ترکیبات خطرناکی را تحت عنوان اسانس معطر شیمیایی در لوازم آرایش استفاده می‌کنند. برای نمونه می‌توان به فتالات‌ها (phthalates) اشاره کرد. این ماده تأثیر بسیار بدی روی دستگاه تولید مثل پسربچه‌ها در آینده خواهد گذاشت. سیترال (Citral)، اوژنول (ugenol)، کومارین (Coumarin) و گرانیول (graniol)، به‌عنوان اسانس‌های شیمیایی دیگری شناخته می‌شوند که در لوازم آرایش شاهد آن‌ها هستیم. این مواد حساسیت‌زا هستند و باعث تغییر سازوکار هورومون‌های بدن می‌شوند.

  • کرم های بی.‌بی و سی.‌سی

کرم های بی.‌بی و سی.‌سی از برندهای معتبر کمک‌حال خانم‌های باردار هستند. در این کرم ها خبری از رنگ‌های مصنوعی نیست و سازگاری خوبی با انواع پوست دارند. جالب است بدانید کرم پودر یا کانسیلری که خریداری می‌کنید ترکیبات پیچیده‌ای دارند و بهترین کرم پودر موجود در بازار دست‌کم از ۷۰ ماده مختلف ساخته شده است که احتمال ضرر بعضی از این مواد برای خانم‌های باردار وجود دارد. از طرف دیگر کرم‌های بی.‌بی و سی‌.سی ترکیبات کمتری دارند و از چیزی حدود ۴۰ ماده مختلف ساخته شده‌اند.

۲. رژ لب و رژ گونه مناسب بارداری

رژ لب و رژگونه در بارداری

افراد بسیاری را سراغ داریم که در دوران بارداری رژ لب معمولی را کنار می‌گذارند و با خرید بهترین مارک رژ لب، قصد دارند تا سلامت خود و نوزادی که در راه دارند را حفظ کنند. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم لوازم آرایش مناسب بارداری مانند رژ لب و رژگونه ای بخرید که در ساخت آن خبری از این مواد نباشد:

  • نگهدارنده

بعضی از رژ لب ها دارای ترکیبات ثبات‌دهنده‌ای مانند فنوکسی اتانول (phenoxyethanol) و بنزیل بنزوات (benzyl benzoate) هستند. این ترکیبات ضرری به مادر و جنین وارد نمی‌کنند؛ اما باعث تشدید حساسیت پوست می‌شوند.

  • رنگ های مصنوعی

بر اساس گزارشی که کمپین مواد آرایشی بی‌ضرر منتشر کرده است، حتی بعضی از معتبرترین برند‌های آرایشی در ساخت رژ لب از سرب کمک می‌گیرند. به این ترتیب حتی اگر بهترین مارک رژ لب را خریداری کنید باز هم احتمال وجود سرب در ترکیبات آن وجود دارد.

۳. سایه و ریمل مناسب بارداری

سایه و ریمل در بارداری

از آنجایی که خانم‌های باردار در این دوران خارش و التهاب های چشمی را تجربه می‌کنند، بهتر است هنگام خرید لوازم آرایش مناسب بارداری مانند ریمل و سایه چشم توجه بیشتری به خرج دهند و دقت کنند که خبری از ترکیبات زیر در آن‌ها نباشد:

  • پودر آلومینیوم

پودر آلومینیوم جذب پوست می‌شود و مشکلات عصبی و تنفسی را برای مادران باردار به دنبال دارد. تجربه نشان داده است در سایه های مات، خبری از پودر آلومینیوم نیست و با این حساب در دوران بارداری به‌جای سایه های براق و درخشان، سراغ سایه مات بروید که جذابیت خاص‌تری هم دارد.

  • تالک

پودر تالک جلوی پف دار شدن آرایش را می‌گیرد؛ اما دارای ترکیبات سرطان‌زایی است که مصرف آن در دوران بارداری سلامت جنین و مادر را به خطر می‌اندازد.

  • دی آزولیدینیل اوره

این ماده خاصیتی میکروب‌کش دارد و معمولاً در ریمل‌ها استفاده می‌شود؛ اما ماده‌‌ای سمی و خطرناک با نام فرمالدهید (formaldehyde) آزاد می‌کند. پس حتماً هنگام خرید لوازم آرایش مناسب بارداری مانند ریمل به ترکیبات آن توجه کنید.

امیدواریم با مطالعه فهرستی از ترکیبات لوازم آرایش مناسب بارداری برای شما گفتیم هنگام انتخاب بهترین مارک کرم پودر و دیگر لوازم آرایشی دقت ویژه‌ای به خرج دهید. از آنجایی که در فروشگاه اینترنتی اردمی مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی اهمیت ویژه‌ای به سلامت خانم‌های باردار می‌دهیم، مجموعه‌ای از لوازم آرایشی بی‌ضرر را در این فروشگاه برای شما آماده کرده‌ایم. با نیم نگاهی به این محصولات، با خاطرجمع می‌توانید بهترین مارک کرم پودر یا دیگر لوازم آرایشی بی‌خطر را خریداری نمایید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم خواندن مقاله‌ی «بررسی نکات مهم انتخاب بهترین مارک کرم پودر برای انواع پوست» را از دست ندهید.

منبع: Thebump دیدگاه‌ها 9341بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه