تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۱۰ خطای آرایشی که ۱۰ سال به سن شما می‌افزاید

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
۱۰ خطای آرایشی که ۱۰ سال به سن شما می‌افزاید

آرایش همان‌گونه که می‌تواند باعث جذابیت شما شود، اگر به درستی انجام نشود می‌تواند چندین سال به سن شما بیفزاید. در این‌ مقاله برخی از اشتباهات آرایشی را ذکر می‌کنیم که باید از آن‌ها پرهیز کنید و از طریق شیوه‌های صحیح، درخشش و شادابی جوانی را حفظ نمایید.

اشتباه ۱: استفاده زیاد از کرم پایه

اشتباه آرایشی 01

به کاربردن لایه ضخیمی از کرم پایه، سبب می‌شود این کرم به درون خطوط صورت نفوذ کرده و درخشش پوست را از بین ببرد. فقط در صورت نیاز به هموار کردن بی‌رنگی پوست، از کرم پایه استفاده کنید. نیازی نیست تمام نقاط صورت را به این کرم آغشته کنید. هنگام خرید کرم پایه، از انتخاب کرم‌های «مات»، «مخملی» و «با ماندگاری بالا» اجتناب نمایید. به دنبال کرم‌های پایه‌ای باشید که مایع بوده و پراکندگی رنگ سبک داشته باشند. اگر پوست‌تان خشک است، کرم پایه روی صورت‌تان کامل نمی‌نشیند؛ بنابراین هفته‌ای دو یا سه بار لایه‌برداری کرده و همیشه بعد از پاک کردن صورت از مرطوب کننده استفاده کنید.

اشتباه ۲: استفاده زیاد از کانسیلر در زیر چشم

اشتباه آرایشی 02

کانسیلر زیاد، تیرگی زیر چشم شما را از بین می‌برد اما سبب جلب توجه به چروک‌های این ناحیه نیز می‌گردد (زیرا پوست آن نازک است). گزینه‌ بهتر: برس مدادی هایلایت که به جای رنگ‌های تیره از نقاط ریز روشن‌کننده استفاده می‌کند تا حلقه‌های تیره را پنهان نماید. آن را وسط حلقه زیر چشم بزنید یعنی جایی که تیرگی بیش از بقیه جاها خودنمایی می‌کند و چروک کمتری هم دارد.

اشتباه ۳: استفاده از رژلب‌های تیره

اشتباه آرایشی 03

رنگ تیره هر ناحیه‌ای را کوچک‌تر نشان می‌دهد. برای برجسته کردن لب‌ها (که ویژگی یک صورت جوان است)، روی رژلب‌های تیره (بادنجانی، بنفش و قهوه‌ای) رژلب‌هایی با رنگ‌های روشن‌تر و درخشان (هلویی، صورتی، قرمز) استفاده کنید.
تکنیک دیگر برای جذاب کردن لب‌ها: قبل از زدن رژلب با مداد هایلایت خطی بالای لب بالا بکشید و با نوک انگشت کمی پخش کنید.

اشتباه ۴: اتمام کار با پودر

اشتباه آرایشی 04

پوست‌های جوان روشن هستند. پودر از انعکاس نور جلوگیری و چروک‌ها را واضح‌تر می‌کند. اگر از دوران نوجوانی پودر را به عنوان آخرین مرحله آرایش خود انجام می‌دادید قاعدتا ترک کردن عادت سخت است. در این‌جا یک برنامه سه مرحله‌ای آورده‌ایم: ابتدا پودری خیلی شفاف و سبک انتخاب کنید. سپس با زدن آن به بینی و چانه شروع کرده و در نهایت روی نقاط لکه‌دار صورت بزنید. اگر پوست خیلی براقی دارید روی منطقه T شکل صورت (بینی، پیشانی و چانه) پودر بیشتری بزنید.

اشتباه ۵: استفاده از خط چشم سیاه

اشتباه آرایشی 05

از خط چشم صرف‌نظر نکنید زیرا چشم‌ها را بازتر و درشت‌تر می‌کند اما به جای خط مشکی از قهوه‌ای استفاده نمایید زیرا خط سیاه خیلی واضح است. سپس رنگ را پراکنده و محو کنید. شما باید چشم را با یک‌دست و پخش کردن رنگ، درشت کنید نه با خطوط واضح. خط چشم ضخیم پلک را سنگین‌تر از آن‌چه که هست نشان می‌دهد. بهترین راه این است که با یک مداد قهوه‌ای پلک را در محل رویش مژه‌ها خط بکشید و گوشه خارجی را پررنگ‌تر کنید و سپس آن را با گوش پاک‌کن پخش کنید.

اشتباه ۶: کشیدن خط لب اشتباه

اشتباه آرایشی 06

خط لب می‌تواند لب‌های شما را برجسته کند و آن را از بقیه صورت جدا نماید. اما انتخاب خط لب صحیح، بسیار مهم است. اگر خط لب پررنگی بکشید یا با رنگ خیلی تیره‌ای خط لب بکشی، لب‌ها را تنگ و غنچه‌ای می‌کند. برای ظاهر طبیعی‌تر، خط لب باید هم‌رنگ لب‌تان باشد نه هم‌رنگ رژلب. از مدادهای کرم‌دار استفاده کنید تا وارد پستی و بلندی‌ها نشود و به همه جای لب بزنید تا یک‌دست و طبیعی باشد.

اشتباه ۷: استفاده از خط چشم و ریمل برای مژه‌های پایین

اشتباه آرایشی 07

برجسته کردن مژه‌های پایین، شما را پژمرده نشان می‌دهد و سبب می‌شود حلقه تیره زیر چشم جلب توجه کند. به جای این کار، برای مژه‌های بالا از فرمژه استفاده کنید و ریمل را به ریشه مژه‌ها بزنید و به آرامی به سمت نوک مژه‌ها ادامه دهید تا به سمت بالا بروند.

اشتباه ۸: صرف‌نظر کردن از رژگونه

اشتباه آرایشی 08

یک رژگونه گلی رنگ به صورت شما طراوت می‌بخشد و اگر آن را درست به‌کار ببرید، گونه‌ها را برجسته می‌کند. برجسته‌ترین نقطه گونه خود را پیدا کرده، رژگونه را کمی بالاتر از آن بزنید. با استفاده از فرچه‌ مناسب به صورت دورانی (و نه با حالت خطی) آن را به سمت شقیقه‌ها پخش کنید.

اشتباه ۹: رژلب را مستقیما از داخل تیوب، به لب می‌زنید

اشتباه آرایشی 09

مرز لب‌ها با افزایش سن صاف می‌شود و این سبب جابه‌جاشدن آسان رژلب می‌شود. برای جلوگیری از پخش شدن رنگ، از نوک انگشت یا برس رژلب استفاده کنید تا رنگ زیادی را روی یک ناحیه نزنید. وسط لب را رژلب پررنگ‌تر بزنید و آن را با نوک انگشت پخش کنید. کمی مرطوب کننده یا برق لب روی آن بزنید.

اشتباه ۱۰: انتخاب مداد ابروی خیلی تیره

اشتباه آرایشی 10

ابروها با افزایش سن کم‌رنگ می‌شوند، پس مداد ابرویی که در 20 سالگی می‌زدید برای 50 سالگی شما مناسب نیست. مدادی انتخاب کنید که هم‌رنگ یا دو درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی ابروی خودتان باشد. اگر ابروهای شما شروع کرده است به خشک و ضخیم شدن کمی ژل ابرو به آن‌ها بزنید و آن‌ها را به سمت بالا و شقیقه‌ها شانه کنید.

پیشتر از این مقالات دیگری در بلاگ تخصصی اُردمی منتشر شده‌اند که ممکن است مورد توجه شما قرار گیرند:

منبع: Oprah دیدگاه‌ها 7064بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه