تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

۷ اشتباه آرایشی که چشم‌ها را کوچک می‌کند‌

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
۷ اشتباه آرایشی که چشم‌ها را کوچک می‌کند‌

با این‌که دل‌تان می‌خواهد چشم‌های‌تان بزرگ و روشن به نظر بیایند، اما آن‌ها را طوری آرایش می‌کنید که خسته و کوچک دیده می‌شوند. البته این نوع آرایش چشم اشتباه، عمدی نیست. فقط خط چشم‌ها و سایه‌های تیره شما را کمی گیج کرده‌اند و وقتی به نتیجه نهایی نگاه می‌کنید آن چیزی نیست که به دنبالش بودید. این مقاله به شما چشم‌اندازی از اشتباهات آرایش چشم می‌دهد تا با پرهیز از آن‌ها، دفعه بعد بهتر عمل کنید.

۱- داخل پلک پایین را با خط چشم مشکی می‌کشید

داخل پلک پایین را با خط چشم مشکی می‌کشیدهمه می‌دانیم که رنگ سیاه چشم‌های شما را نافذ می‌کند. اما آن‌ها را کمی کوچک هم می‌کند به ویژه اگر چشم‌های خودتان هم کوچک باشد. به جای رنگ سیاه، از سفید یا خنثی استفاده کنید تا چشم را بازتر و درشت‌تر کند.

۲- بیش از حد مژه مصنوعی روی پلک می‌گذارید

بیش از حد مژه مصنوعی روی پلک می‌گذاریداگر اهل مژه مصنوعی هستید باید بدانید استفاده از مژه مصنوعی پلک را سنگین می‌کند. اگر نمی‌توانید از مژه مصنوعی صرف‌نظر کنید، حتما نوعی را انتخاب کنید که طبیعی باشد و حالت جذابی برای چشم‌های شما ایجاد کند.

۳- اگر مژه‌های‌تان کم‌پشت است، زیاد از ریمل استفاده می‌کنید

اگر مژه‌های‌تان کم پشت است زیاد از ریمل استفاده می‌کنیدهمه ما مژه‌های پرپشت نداریم. اگر مژه‌های شما هم کم پشت است بهتر است از ریمل بلند کننده استفاده کنید. اگر فقط حق انتخاب یک وسیله آرایشی را داشته باشیم احتمالا ریمل را انتخاب می‌کنیم پس فقط کافی‌ست دوبار از این ریمل بلندکننده به مژه بزنید تا چشم‌های شما را درشت‌تر کند.

۴- مژه‌های خود را فرمژه نمی‌زنید

مژه‌های خود را فرمژه نمی‌زنیدهیچ وقت زدن ریمل را فراموش نمی‌کنیم اما فرمژه قبل از آن را چطور؟ اگر از فرمژه استفاده نمی‌کنید یک تکنیک مهم آرایشی را حذف می‌کنید. خودتان امتحان کنید و نتیجه را مقایسه نمایید.

۵- به نسبت حالت چشم‌تان، آرایش دودی اشتباهی می‌زنید

به نسبت حالت چشم‌تان آرایش دودی اشتباهی می‌زنیدزدن آرایش دودی روی چشم، مهارت، تمرین و صبر زیادی می‌خواهد. انتخاب مدل مناسب برای چشم‌تان هم مهارت مهم دیگری است. برای برخی چشم‌ها (مثل چشم‌های تو رفته و عمیق) استفاده از سایه‌های تیره، پلک بالا را تو رفته‌تر و سنگین‌تر نشان می‌دهد. آرایش دودی باید چشم را درشت و جذاب کند.

۶- به نسبت حالت چشم خود، خط اشتباهی می‌کشید

به نسبت حالت چشم، خط چشم اشتباهی می‌کشیدنوع خط چشم هم مثل آرایش دودی مهم است. خط چشم ضخیم، دنباله‌های خیلی بلند و خط دور کل چشم، آن را کوچک می‌کند. نکته اصلی همین است.

۷- روی نواحی تیره و حلقه‌های سیاه زیر چشم کرم نمی‌زنید

روی نواحی تیره و حلقه‌های سیاه زیر چشم کرم نمی‌زنیدهمه می‌دانیم بی‌خوابی یا کم‌خوابی، زیبایی چشم‌ها را از بین می‌برد و حلقه سیاه زیر چشم را بزرگ می‌کند. سیاهی دور چشم توجه را به خود جلب و اندازه چشم را کوچک می‌کند. راه حل بسیار ساده است. یک کانسیلر ساده برای زیر چشم آن را روشن می‌کند و حلقه‌های تیره را از بین می‌برد.

در همین رابطه می‌توانید مقاله دیگری از بلاگ تخصصی اُردمی را نیز مطالعه نمایید:

منبع: Makeup دیدگاه‌ها 8240بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه