تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

کرم‌های پایه آرایشی یا پرایمر چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کرم‌های پایه آرایشی یا پرایمر چیست؟

کرم‌های پایه آرایشی را در بازار با نام پرایمر نیز می‌شناسیم، این محصولات را قبل از هرگونه زیرسازی آرایش یا کانسیلر بر روی پوست استفاده می‌کنیم. کرم‌های پایه آرایشی در بیشتر موارد مات یا شفاف هستند، یا اینکه ته‌رنگ بسیار کمی را در این کرم‌ها شاهد هستیم.

در واقع با استفاده از کرم‌های پایه آرایشی، سطح پوست را صاف و مسطح می‌کنیم تا زیرسازی پوست و استفاده از کانسیلرها بهتر انجام شود. جالب است بدانید کرم‌های پایه آرایشی، روغن پوست را جذب خود می‌کنند و در نتیجه پوست پس از آرایش، بیش از اندازه براق نمی‌شود. از طرف دیگر، این امر به ماندگاری و دوام بیشتر آرایش نیز کمک می‌کند. در بیشتر مواقع کرم‌های پایه آرایشی فاقد روغن هستند، اما در ترکیبات این کرم‌ها شاهد مواد مرطوب‌کننده برای آبرسانی به پوست و آماده کردن پوست جهت آرایش هستیم.

اگر خاطر شما باشد گفتیم که از کرم‌های پایه آرایشی، برای صاف و مسطح کردن سطح پوست استفاده می‌‌کنند، در نتیجه بانوان زیبارویی که پوست صورت آنها صاف و صیقلی است نیاز به استفاده از کرم‌های پایه آرایشی ندارند و در فرآیند آرایش صورت خود می‌توانند مستقیم سراغ زیرسازی و استفاده از کانسیلرها بروند. کارشناسان صنعت آرایش و زیبایی نیز بر این باورند که در استفاده از مواد آرایشی بر روی صورت نباید زیاده‌روی کرد چرا که تجمع مواد آرایشی باعث بسته شدن منافذ پوستی می‌شود.

از طرف دیگر بانوانی که صورت آنها چین و چروک‌ دارد یا اینکه قسمتی از پوست صورت به دلیل عارضه‌های مختلف پوستی، بیش از اندازه قرمز شده است، بهتر است قبل از هرگونه آرایش، ابتدا با استفاده از کرم‌های پایه آرایشی، بستری مناسب را بر روی پوست خود برای مواد آرایشی آماده کنند. کرم‌های پایه آرایشی به لحاظ قیمت نیز در رده محصولات آرایشی گران‌قیمت قرار نمی‌گیرند و در بیشتر موارد قیمتی برابر با کانسیلرها و مواد زیرسازی آرایش دارند.

روش استفاده از پرایمر

شیوه مصرف کرم های پایه آرایشقبل از هرگونه آرایش، ابتدا صورت خود را بشویید و سپس از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده نمایید در نهایت نیز پس از زدن کرم‌های پایه آرایش، پوست صورت را برای آرایش آماده کنید. کرم‌های پایه آرایشی پوست را صیقل می‌دهند و در نهایت نیز پس از خشک شدن، رنگ پوست را مات می‌کنند. همان‌گونه که در ابتدا هم اشاره کردیم کرم‌های پایه آرایشی را که در بیشتر مواقع با نام پرایمر نیز آنها را می‌شناسیم ممکن است ته‌رنگی داشته باشند اما از آنجایی که این کرم‌ها در تعامل با مواد زیرسازی آرایش قرار می‌گیرند عموما بی‌رنگ هستند.

جالب اینجاست که در جوامع حرفه‌ای آرایشی، گاهی اوقات از کرم‌های پایه آرایش به عنوان پرایمر آرایش عکاسی نیز یاد می‌شود، دلیل این امر این است که این کرم‌ها جلوه صاف و صیقلی را به پوست می‌دهند، چنین پوستی آماده هرگونه عکاسی حرفه‌ای است.

همان‌‌گونه که اشاره کردیم، کرم‌های پایه آرایش، چربی پوست را به‌خوبی جذب می‌کند و در نتیجه آرایش صورت شما در طول روز دوام بیشتری خواهد داشت، این کرم‌ها جلوی براق شدن بیش از اندازه پوست صورت در اثر چربی را نیز می‌گیرند.

کرم‌های پایه آرایش به‌گونه‌‌ای ساخته شده‌اند که جلوی منافذ پوستی را نگیرند؛ از طرف دیگر در بیشتر مواقع در این کرم‌ها شاهد ترکیبات مرطوب‌کننده نیز برای التیام پوست هستیم. اما باز هم توصیه می‌کنیم در انتهای شب و قبل از اینکه سر بر بالین بگذارید حتما صورت خود را با پاک کننده‌های آرایشی و سپس آب نیم‌گرم بشویید.

افراد زیادی به دلیل عدم آشنایی با این کرم‌ها، در آرایش خود از آنها استفاده نمی‌کنند، اما اگر شما از طرفداران کرم‌های پایه آرایش هستید و تجربه‌های خوبی در این زمینه دارید، این تجارب را با ما و سایر کاربران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: Wisegeek ۳۹ دیدگاه 31000بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. پوست من مختلط هست یعنی پیشانی و بینی چرب دارم اما پوست گونه‌ها و چانه خشک هستند.
    میشه لطف کنید یه آبرسان خوب و قوی فاقدچربی و یک پرایمر خوب و ایده آل به من معرفی کنید؟؟
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.

  2. سلام ممنون از سایت خوبتون
    من پوستم خشکه و رنگشم گندمیه تیرس.
    دور چشم و دهانم تیره تره و بعد آرایش صورتم یکدست نمیشه
    و اینکه بعد از استفاده از کرم پودر و پنکیک خط ها و چین و چروک های ریز زیر چشم و اطراف لبم بیشتر مشخص میشه.
    ممنون میشم اگر محصولات مناسبه پوستم از اسکراب و کرم مرطوب کننده گرفته تا کرم پودر و پرایمر و رو معرفی کنید.

  3. سلام خوبین ؟
    ما در منطقه گرمی زندگی میکنیم ک رطوبت داره و خشکم هست
    لطفا درمورد ترتیب ارایش یعنی اینکه چه وسایل ارایشیایی رو اسفاده کنم و چطوری؟ ترتیب ارایش رو میخوام
    یه ارایشی میخوام ک مختص عروس هم باش و ماندگاری فوق العاده بالایی داشته باشه
    لطفا کمکم کنین اخ اینجا هیچ کرمی ماندگاری نداره جزاینکه روش ازچندین پنکیک اسفاده کنیم متاسفانه درمورد گریم عروس هم همینطور ارایش زود پلاس‌میشه

  4. سلام خسته نبااشید .
    من روی گونه هام جای جوش دارم به صورتیه که بعضی از قسمت هاش حالت فرو رفتگی پیدا کرده
    ممنون میشم اگر راهنماییم کنین که قبل از زدن کرم پودر چه جوری زیر سادی کنم که کامل بپوشونه.
    در ضمن من کرم پرایمر Nouba رو خریدم برای زیر سازی ولی اصلا تاثیری نداره وقتی میزنم نمیدونم چرا .

    • درود به شما دوست عزیز

      تاثیر پرایمر روی منافذ صورت مشاهده می‌شود نه اسکار (جای) جوش.
      برای صاف و هموار شدن پوست صورت خود باید دو سه دوره از لایه بردار(AHA) استفاده کنید و پس از آن چند جلسه از میکرودرم ابریژن کمک بگیرید.
      در غیر این صورت فوندیشن‌های خیلی قوی برای پوشاندن آن‌ها نیاز دارید.

      سپاس که پرسش خود را با ما درمیان گذاشتید.

  5. سلام
    پوست صورت من مختلط هست دور لبم خشک و بینیم چربه.کک و مک هم دارم واسه پوشوندن کک و مک مجبورم روی کرم پودر پنکک بزنم که بعد از یک ساعت خیلی بد میشه میخواستم ببینم پرایمر واسه صورت من جواب میده و کک و مک صورتمو می پوشونه؟ اگه تاثیر داره لطفا یه پرایمر خوب بهم معرفی کنید ممنون میشم.

  6. سلام
    ممنونم که انقدر خوب و دقیق سوال ها رو پاسخ میدین.
    من پوست صورتم چرب هست ومنافذ پوست صورتم زیاد و مشخصه و خیلی کم جوشهای زیر پوستی دارم و ارایش زیادم نمیپسندم و ترجیح میدم ی ارایش ملایم داشته باشم به همین خاطر از پنکک و کرم پودر استفاده نمیکنم و از ضد افتابهای رنگی استفاده میکنم اما هر برندی رو استفاده کردم راضی نبودم
    میخواستم بدونم بنظر شما برای من پرایمر ب تنهای کافی و مناسب میتونه باشه و پوستمو روشن نمیکنه!؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید چون واقا دچار سردرگمی شدم

  7. سلام من پوست تقریبا چربی دارم میخوام بدونم چه پرایمری برام مناسبه؟
    میتونم از ضدافتاب روی پرایمر استفاده کنم؟
    چه ضد افتابی رو پیشنهاد میکنید؟

  8. با سلام وخسته نباشید و با تشکر از سایت خوبتون من پوست خیلی چربی دارم طوری که هر کرمی میزنم انگار آب میشه و اثرش زود از بین میره،جای جوش و منافذ باز هم دارم ممنون میشم راهنمایی کنید چی بزنم با تشکر از شما

  9. سلام خسته نباشید..من پوستم تقریبا چرب هست و تا الان از پرایمر استفاده نکردم..میخواستم بدونم پرایمر چه مارکی خوب هست خیلی ها گفتن مارک اورآل خوبه.. و کرم پودر مارک دوسه استفاده میکردم خوبه یا عوض کنم؟

    • درود به شما دوست عزیز

      من هم «اورال» را تایید می‌کنم، برند لوازم آرایشی «دوسه» و کرم پودرهای برند «آرت دکو» هم عالی هستند.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  10. سلام ممنون از سایت خوبتون.
    من جدیدا کرمی خریدم که پوستو صاف میکنه، ولی برقی نداری ،میخواستم بهم معرفی کنید که چه چیزی رو بزنم که صورتم فقط کمی برق بندازه؟زیاد برق نندازه. باید از آبرسان یا پرایمر استفاده کنم قبل کرم زدن؟
    با تشکر

    • درود به شما دوست عزیز

      معمولا پودرهای فیکس دارای ذرات ریز براق کننده هستند. بعد از آرایش می‌توانید از پودر فیکس براق استفاده کنید.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  11. سلام خسته نباشید.من بیستو هشت سالمه و پوست بسیار خشکی دارم و نازک و بشدت پوست صورتم آلودگی و کثیفیرو جذب خودش میکنه با وجود خشک بودنشم درست نیست زیاد شستشو بدمش اما متاسفانه نمیشه کثیفی بشدت میشینه رو صورتم من روزی یک بار با شامپو بچه صورتمو میشورم و بعدش کرم مرطوب کننده میزنم صورتم همچنین منفز باز هم رو گونم داره و صورتم شروع کرده به چروک شدن وقتی هم ارایش میکنم اولش خوبهایستادگی و جذب ارایش رو صورتم اما کم کم طراوت خودشو از دست میده من فکر میکنم باز بخاطره جذب الودگی و یکم هم عرق کردن صورتمه من به صورتم برای بیرون رفتن کرم مرطوب کننده ضد افتابوبتازگی کرم پودر میزنم روش لطفا کمکم کنید من شبها کرم لایه بردار که ضد چروک هست میزنم اما اخیرا تاثیرش کم شده لازم بذکره که نمیتونم از کرم های گرون خریداری کنم و الانم از محصولات سی گل استفاده میکنم.خوشحال میشم راهنماییم کنید.

    • درود به شما دوست عزیز

      برای راهنماییی دقیق‌تر، بهتر است نام شوینده، ضدآفتاب، کرم مرطوب کننده و لایه بردارتان را بدانم.
      ممکن است مشکل شما از محصولات مصرفی‌تان باشد.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

      • سلام.ممنونم.فکر میکنم گفتم از شامپو بچه و محصولات سی گل استفاده میکنم.
        شوینده شامپو بچه فیروزه
        مرطوب کننده پلی ویتامینه سی گل
        کرم ضد آفتاب بی رنگ آلینتو ۶۰spf
        لایه بردارکرم آلفاسیدAHA 15 درصد سی گل
        اگه میشه یه پرایمر خوب ضد خشکی و چین و چروک با قیمت مناسبم معرفی کنیدخوشحال میشم.

  12. سلام .وقت شما بخیر. ممنون از سایت عالی شما
    من پوستم خیلی چربه (گونه، بینی، لب هام، پلک هام) و اصلا جوش و جای جوش نداره اما کمی منافذ پوستم مشخص هستن. صبح و شب باشوینده مناسب پوست چرب derma safeهم میشورم.
    خیلی کم ارایش میکنم شاید هفته ای یکبار (آرایش خیلی سبک) اما همون یکبار هم خیلی براق میشه.
    ممنون میشم راهنماییم کنید برای داشتن یک ارایش مات، چکار کنم؟

  13. در ادامه ی پیامم باید بگم من 27 سالم هست و در خوزستان زندگی میکنم

  14. درود،من پوستم مختلط والبته متمایل به چرب هست،بزرگترین مشکلم باضدآفتاب هست،تمام ضدآفتابهای فاقدچربی روامتحان کردم ولی متاسفانه بعداززمان کوتاهی یابعدازفعالیت کمی داخل چشمم میرن(بخاطرتعریق زیادصورتم)وبایدسریعا صورتم وبشورم،میشه راهنماییم کنیدازچه کرمی برای ماندگاری بیشترضدآفتاب استفاده کنم(تنظیم کننده چربی پوست) واینکه کرم آبرسان مناسب پوست مختلط چه کرمی رومعرفی میکنید؟باتشکر??

  15. سلام وقت بخیر، نظرتون در مورد پرایمر زیر ساز ارایش leaچیه؟ خوبه؟

  16. سلام برای پوست کک و مکی و کمی چرب در عین حال کناره بینی و دور لب خسک هستش
    آیا مفید هست قبل از آرایش و ضد آفتاب پرایمر فارسالی بنفش زدهزبشه؟ یا فقط زیر ساز makeup faktory?

    • درود به شما مبینای عزیز

      معمولا پرایمرهای با ته‌رنگ صورتی یا برخی از پرایمرهای بی‌رنگ مانند زیرساز آرایشی Makeup Factory برای پوشش لک مناسب است.
      برندی که شما از آن نام برده‌اید در فروشگاه موجود نیست و نظری درباره عمل‌کرد آن نداریم.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  17. با سلام

    من میخوام به صورت روزانه فقط از پرایمر به عنوان یکدست کردن پوست صورت استفاده کنم بدون استفاده از کرم پودر. میشه به تنهایی استفاده کرد؟

    • درود به شما زهرای عزیز

      شما می‌توانید از پرایمر به تنهایی استفاده کنید اما تاثیر آن چندان قابل ملاحضه نخواهد بود، از طرفی خاصیت درمانی هم ندارد.
      شما زمانی بهترین نتیجه را از پرایمر می‌گیرید که از آن به عنوان زیرساز آرایش‌تان استفاده کنید.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  18. سلام وقتتون بخیر.
    من بیست سالمه و پوست مختلط دارم
    دور لبم و بینیم خشک هست
    در مورد ضد آفتاب و پرایمر مشکل دارم
    خیلی آرایش نمی‌کنم ولی می‌خوام از پرایمر زیر ضدآفتاب یا پنکک استفاده کنم
    به نظرتون از چه پرایمری استفاده کنم؟
    و یک ضدآفتاب خوب و بی‌رنگ بهم معرفی کنید. ممنونم.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه