تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

آرایش صورت زیر ماسک بهداشتی (مخصوص ایام مقابله با ویروس کرونا)

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
آرایش صورت زیر ماسک بهداشتی (مخصوص ایام مقابله با ویروس کرونا)

بهترین کرم پودر برای آرایش صورت زیر ماسک بهداشتی چیست؟ این پرسشی است که نه‌تنها درباره کرم پودر، بلکه همه‌ی لوازم آرایشی مطرح است. همان طور که می‌دانید حضور مداوم ماسک روی دهان و بینی باعث می‌شود، بخش زیادی از بازدم افراد زیر ماسک حبس شود. همین موضوع باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی یا عارضه‌های دیگر می‌شود. از سویی ماسک بخشی از آرایش صورت را از بین برده یا پاک می‌کند. همین موضوع باعث تردید افراد در چگونگی آرایش روزانه خود می‌شود. به همین مناسبت در ادامه به شما آموزش می‌دهیم که چگونه هم‌زمان با استفاده از ماسک بهداشتی، صورت خود را آرایش کنید.

آرایش صورت زیر ماسک بهداشتی

اهمیت آرایش صورت زیر ماسک بهداشتی

این روزها که ترس از ابتلا به ویروس کرونا بخش وسیعی از افراد جامعه را درگیر خود کرده است، روحیه افراد دستخوش تغییر شده و افراد به سمت ناامیدی سوق داده شده‌اند. یکی از کارهایی که کمک می‌کند افراد بانشاط بیشتری به امور روزمره خود بپردازند، پرداختن به سلامت جسمی و رسیدگی به ظاهر خود اعم از لباس یا آرایش است.

همان طور که قبلاً اشاره کردیم، بخش زیادی از بازدم افراد زیر ماسک بهداشتی حبس می‌شود. همین امر باعث ایجاد محیطی گرم و مرطوب روی این بخش از پوست شده و رفته‌رفته باعث تحریک پوست و ایجاد حساسیت‌های پوستی می‌شود. ماندن بیش از حد برخی لوازم آرایشی زیر ماسک نیز با مسدود‌کردن منافذ پوستی، به تشدید جوش صورت منجر می‌شود. برای جلوگیری از همه این عوارض باید آرایش صورت را به‌دقت و طبق اصول آن انجام داد. در ادامه شما را با این اصول آشنا می‌کنیم.

۱. استفاده از مرطوب کننده

استفاده از مرطوب کننده حاوی هیالورونیک اسید یکی از پایه‌ترین اصول مراقبت از پوست و آرایش صورت زیر ماسک بهداشتی است. حضور مداوم ماسک روی صورت باعث خشک شدن بخشی از پوست و در نتیجه ایجاد حساسیت می‌شود. با این توضیح لازم و ضروری است که قبل از خارج‌شدن از منزل حتماً پوست خود را با مرطوب کننده پوشش دهید.

۲. استفاده از ضد آفتاب

استفاده از ضد آفتاب مخصوص زمان یا مکان مشخصی نیست. شما در تمامی روزهای سال موظف هستید برای محافظت پوست خود از ضد آفتاب استفاده کنید. توجه داشته باشید که ساختار کرم یا ژل ضد آفتاب شما سبک باشد تا زیر ماسک عرق نکرده و باعث بروز جوش یا عرق سوختگی نشود.

۳. استفاده از کانسیلر زیر چشم

استفاده از کانسیلر زیر چشم

هنگامی که ماسک روی صورت خود دارید، به علت پوشیده شدن لب و بینی، چشم‌های شما در کانون توجه قرار می‌گیرند. اگر زیر چشم شما گودافتاده یا تیره است، لازم است حتماً از کانسیلر زیر چشم استفاده کنید تا طراوت و شادابی چشمانتان را چند برابر کند. در واقع رسیدگی به زیبایی چشم یکی از اصول اساسی آرایش صورت زیر ماسک بهداشتی است.

۴. استفاده از بهترین کرم پودر ضد آب

استفاده از بهترین کرم پودر ضد آب گام چهارم آرایش صورت زیر ماسک بهداشتی است. همان طور که در بخش ضد آفتاب نیز توضیح دادیم، لازم است محصولی که استفاده می‌کنید، بسیار سبک و حتی‌المقدور ضد آب باشد تا در اثر تعریق پوست زیر ماسک، ایجاد حساسیت یا جوش نکند.

۵. استفاده از بالم لب

ازآنجایی‌که لب‌های شما زیر ماسک پنهان می‌شوند، نیازی به استفاده از رژ لب ندارید. ضمن اینکه رنگ موجود در رژ لب ممکن است ماسک شما را رنگی یا لکه‌دار کند. برای آرایش صورت زیر ماسک بهداشتی کافی است از بالم لب یا برق لب مرطوب کننده استفاده کنید تا از خشک شدن پوست لب زیر ماسک جلوگیری کند.

۶. مرتب کردن ابرو

مرتب کردن ابرو

همان میزان که چشمان شما هنگام استفاده از ماسک بهداشتی در زیبایی شما مؤثر هستند، به همان میزان ابروهای شما نیز در مرتب نشان‌دادن چهره‌تان اثر‌گذارند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم در کنار آرایش صورت زیر ماسک بهداشتی، به مرتب و یکدست‌بودن ابروهای خود توجه بیشتری کنید. برای این کار می‌توانید پس از مرتب کردن ابرو از از قلم هاشور، مداد ابرو، ژل ابرو یا ریمل مخصوص ابرو استفاده کنید.

۷. خط چشم و سایه ملایم

در راستای تقویت زیبایی چشمان خود از خط چشم و سایه ملایم استفاده کنید. استفاده از سایه‌های براق یا رنگ‌هایی که جلب توجه می‌کنند برای حضور در فضای عمومی و محل کار توصیه نمی‌شود. در چنین مواقعی از خط چشم باریک و رنگ‌های مات و ملایم سایه چشم استفاده کنید.

۸. استفاده از فرمژه یا ریمل

پس از کشیدن خط چشم و زدن سایه، حتماً از فرمژه و بهترین مارک ریمل استفاده کنید تا چشمان شما درشت‌تر شده و نشاط و جذابیت بیشتری پیدا کند. همان طور که قبلاً نیز توضیح دادیم، در زمان استفاده از ماسک بهداشتی، چشم‌ها در کانون توجه قرار می‌گیرند.

سخن پایانی

در این نوشتار با اصول آرایش صورت زیر ماسک بهداشتی آشنا شدید. برای خرید بهترین کرم پودر ضد آب می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی سری بزنید. در این فروشگاه می‌توانید همچنین انواع کرم ضد آفتاب، بهترین مارک ریمل، انواع بالم یا برق لب و محصولات مربوط به آرایش چشم و ابرو را خریداری کنید. در پایان نیز اگر پرسشی در زمینه آرایش صورت یا مراقبت از پوست خود دارید، در بخش نظرات بنویسید تا کارشناسان پوست مجموعه اردمی به آن پاسخ دهند.

دیدگاه‌ها 7500بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه