تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چگونه گردن جوان و زیبا داشته باشیم؟ بایدهای جوانسازی گردن

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
چگونه گردن جوان و زیبا داشته باشیم؟ بایدهای جوانسازی گردن

چگونه گردن جوان و سالم داشته باشیم و آن را زیباتر از همیشه نشان دهیم؟ این سؤال از مهم‌ترین نگرانی‌های خانم‌ها و بعضاً آقایان است. با عبور روزها از کنار هم، شخصیت انسان قوی شده و در عوض پوست آرام‌آرام دچار ضعف می‌شود. پوست نازک گردن از اولین قسمت‌های بدن است که آثار ضعف یا همان چین و چروک‌ها را دریافت می‌کند. به غیر از چین و چروک، پوست گردن تغییر رنگ می‌دهد و تیره می‌شود. اقدامات لازم برای پیشگیری یا کندکردن این روند اغلب ناشناخته هستند یا کمتر کسی درباره‌اش صحبت می‌کند. به همین منظور ما تصمیم گرفتیم در این مقاله به بایدها و نبایدهای مراقبت از گردن و جوانسازی آن بپردازیم. همراه ما باشید تا درباره این موضوع حیاتی بیشتر با یکدیگر تبادل اطلاعات کنیم.

نکته: این موضوع را فراموش نکنید که گاهی تغییر شدید رنگ پوست، علت پزشکی دارد؛ بنابراین حتماً از سلامت پوست خود مطمئن شوید و بعد از آن اقدامات زیر را موبه‌مو انجام دهید.

اولین نکته مهم در زیبایی گردن، تمیز کردن آن است

Cleaning

اغلب ما حین استفاده از محصولات مراقبتی بیشتر تمرکز خود را صرف صورت خود می‌کنیم. گاهی هم در حق دست‌هایمان این لطف را انجام می‌دهیم؛ اما  کمتر کسی است که به تمیزکردن یا حتی لایه برداری گردن فکر کرده باشد. فراموش نکنیم که مساحت پوست در بدن بسیار زیاد و مراقبت از آن بسیار پر اهمیت است. مراقبت نه به معنی استفاده از محصولات با قیمت گزاف است، بلکه به معنی توجه و استفاده صحیح از محصولات مراقبتی است.

یکی از نقاط مهم پوست که باید به آن توجه کرد پوست گردن است. با این توضیح، انتخاب محصولات مناسب برای پاکسازی پوست یا شستن مرتب آن بسیار مهم است. نتیجه تمیزکردن گردن، هدیه کردن جان دوباره به پوست و تازه‌شدن آن است. با شستن پوست گردن، زیبایی‌های صورتتان بیشتر و بیشتر جلوه می‌کند.

استفاده از ضد آفتاب هرگز فراموش نشود

استفاده از ضد آفتاب هرگز فراموش نشود

در معرض اشعه فرابنفش خورشید بودن مساوی است با ایجاد لکه‌های قهوه‌ای رنگ آزاردهنده یعنی ازدست‌رفتن قسمت مهمی از زیبایی و در درجه مهم‌تر ازدست‌رفتن سلامتی. نگران شدید مگر نه؟ مغزتان پر شد از علامت سؤال که راهکار چیست؟ همه می‌دانید که مهم‌ترین راهکار، پیشگیری است. چگونه؟ جواب بسیار ساده و روشن است؛ استفاده از ضد آفتاب در هر قسمتی از بدن که در معرض نور خورشید است. این قسمت می‌تواند پوست صورت باشد یا گردن یا حتی قفسه سینه؛ پس در استفاده از ضد آفتاب تعلل نکنید. تنها اقدامی که باید در مسیر مراقبت انجام شود این است که به‌طور مساوی ضد آفتاب را بین قسمت‌های در معرض آسیب پخش کنید.

از آبرسان ها استفاده کنید

مرطوب کننده

پوست گردن نازک‌تر از آن است که تعداد زیادی غدد چربی برای هیدراته‌کردن و مراقبت را داشته باشد. این تعداد کم غدد یعنی کمبود امکانات لازم برای جبران یا پیشگیری از آسیب‌های احتمالی. خوش‌بختانه دست علم به کمک ما آمده است. این کمک کرم‌های روشن‌کننده پوست یا آبرسان‌ها هستند. کمکی ساده اما پر اهمیت، ساده به اندازه روش تهیه و مهم به اندازه حفظ سلامتی. لایه نازکی از این کرم را روزانه و پس از تمیزکردن پوست روی گردن خود قرار دهید. کم رنگ‌شدن لکه‌های قدیمی و اضافه‌نشدن لکه جدید نتیجه انجام این کار به شکل روتین است. اگر لکه ها بیشتر هستند، پس از مشورت با متخصص پوست، از بهترین کرم ضد لک استفاده کنید.

گردنتان را زیاد نپوشانید

گردنتان را زیاد نپوشانید

هواخوری یا همان رسیدن اکسیژن و نور ضروری به گردن نتایجی دارد که فقط با دیدن می‌توانید متوجه شوید. همه موجودات زنده جهان به نور و اکسیژن محتاج هستند. پوست زنده انسان هم به همین شکل به اکسیژن نیاز دارد. پوشیده‌بودن همیشگی گردن مانند این است که کسی گلوی پوستتان را نگه دارد تا نتواند نفس بکشد. توجه داشته باشید که پوشاندن گردن فقط با پارچه نیست. استفاده همیشگی از جواهرات سنگین گاهی بیشتر از پوشیدن لباس‌های کلفت و زبر به پوست شما آسیب می‌زند. چرا آسیب بیشتر؟ بافت لطیف پوست در اثر تماس مداوم با جنس خشن اکثر جواهرات تغییر رنگ داده و تیره می‌شود.

گردن را در حالت صحیح قرار دهید

گردن را در حالت صحیح قرار دهید

اسلکت بدن بسیار سخت ولی حساس است. سخت از این نظر که به راحتی از از پا در نمی‌آید و حساس از این نظر که با یک سهل‌انگاری کوچک فرم آن تغییر می‌کند. مثلاً حالت بد نشستن موجب ایجاد برآمدگی در کمر می‌شود. این روزها نیز زنان و مردان کارمند، با نشستن غیراصولی پشت رایانه، آسیب جدی به گردن خود می‌زنند. این آسیب فقط متوجه مهره‌های گردن نیست. پوست و اسکلت گردن در این آسیب به میزان مساوی ضرر می‌بینند.

پوستی که ما را از بیشتر آسیب‌ها حفظ می‌کند با یک اشتباه مقاومت خود را از دست می‌دهد. افرادی که گردن خود را زیاد خمیده می‌کنند باید خود را برای افتادگی پوست و چین و چروک‌های زودرس آماده کنند. پایین‌گرفتن بیش از اندازه گردن باعث آسیب به بافت پوست می‌شود. عارضه بعدی حاصل از خم‌کردن بیش از حد گردن، رسوب چربی در قسمت چانه و گردن می‌شود. حدس می‌زنید نتیجه این رسوب چه باشد؟ حدستان درست است به‌وجودآمدن غبغب.

سخن پایانی

در این نوشته با بایدها و نبایدهای جوانسازی گردن آشنا شدید. دانستید که برای جوان ماندن گردن لازم است علاوه بر استفاده از بهترین کرم ضد لک، از کرم ضد آفتاب، کرم مرطوب کننده و آبرسان نیز به میزان کافی استفاده کنید. برای تهیه اقلامی که در بالا نام بردیم می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی مراجعه کنید. این فروشگاه، مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی است و همه محصولات را با ضمانت اصالت کالا و قیمت مناسب به شما عرضه می‌کند.

دیدگاه‌ها 5700بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه