تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چگونه سایه چشم بزنیم تا چشم هایمان برجسته تر شوند؟

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
چگونه سایه چشم بزنیم تا چشم هایمان برجسته تر شوند؟

وقتی یک پالت سایه چشم جدید می‌خریم دیدن آن همه رنگ تازه و زیبا برایمان جذاب است. اما همیشه با این مشکل روبرو هستیم که کدام رنگ را برای کدام قسمت چشم به کار ببریم. آیا قرار است از همه آنها استفاده کنیم؟ آیا فرم چشم ما هم مهم است؟ نیازی نیست از پالت سایه بترسید. در این‌جا مطلبی درباره انواع سایه، آرایش چشم و زدن سایه چشم را آورده‌ایم.

قبل از آن‌که بدانیم چگونه آرایش صحیحی انجام دهیم باید بخش‌های مختلف چشم را بشناسیم. شناخت این بخش‌ها به ویژه وقتی مهم است که می‌خواهیم سایه چشم بزنیم. انتخاب رنگ سایه به میزان زیادی بستگی به نوع آرایشی که می‌خواهید بزنید دارد. بیش از همه این قانون کلی را به خاطر بسپارید: «سایه‌های روشن برجسته می‌کنند و سایه‌های تیره کوچک». حال نگاهی به این نکات بیندازیم.

شناخت قسمت‌های مختلف چشم و آرایش آن‌ها

شیوه آرایش درست چشم

چین بالای پلک به خط بالای گردی پلک اشاره دارد که هنگام پلک زدن به طور طبیعی باز و بسته می‌شود. معمولا سایه‌های تیره را روی این قسمت می‌زنند تا عمق ایجاد کند.

رنگ‌های روشن‌تر برای گوشه داخلی به عنوان ناحیه کوچک 7 شکل که گوشه داخلی چشم را می‌پوشاند (منظور گوشه نزدیک به بینی). این ناحیه به نسبت حلقه‌های زیر چشم، تیره‌تر است و به همین دلیل از سایه‌ روشن برای آن استفاده می‌کنند تا کل چشم را روشن‌تر کند.

گوشه خارجی چشم نیز ناحیه 7 شکلی بیرون و بالای چین بالای پلک است نه زیر آن (از زیر ابرو به سمت مژه‌های بالا). این‌جا مخصوص رنگ‌های تیره‌تر است به ویژه برای مدل‌های دودی و دراماتیک.

استخوان ابرو: اگر انگشت خود را زیر قوس ابرو بگذارید آن را حس می‌کنید. این ناحیه نیز مثل گوشه داخلی، مناسب رنگ‌های روشن است تا چشم را برجسته و باز نشان دهد.

زیر مژه‌های پایین ناحیه مناسبی برای سایه‌های تیره است. رنگ‌های تیره، مژه‌ها را پرتر و چشم را درشت‌تر می‌کند.
همه سایه‌ها روی پلک قرار می‌گیرند پس نقطه مهمی است. پلک بخش هلالی است که از پلک‌ها تا چین بالای پلک ادامه دارد. در این ناحیه می‌توانید رنگ‌های مختلفی بزنید.

حال به نکاتی درباه چگونه زدن سایه چشم روی پلک می‌پردازیم تا بتوانیم آرایشی مناسب با حالت چشم خود داشته باشیم.

آرایش چشم هایی با پلک بلند

این چشم‌ها کمی بیش‌تر از بقیه پلک دارند. زدن سایه چشم به این پلک‌ها کمی متفاوت است زیرا بخشی از آن، هنگام پلک زدن پنهان می‌شود.

با روشن‌ترین رنگ‌ها شروع کنید. سایه‌ خاکستری-قهوه‌ای (بالا چپ) را به کل پلک بزنید. (رنگ‌ها از روشن به تیره متمایل بشوند تا احتمال ناهمواری رنگ از بین برود). سپس از رنگ بنفش (پایین چپ) برای گوشه خارجی بزنید دقیقا تا محل عنبیه چشم. سایه را با برس سرصاف روی پلک فشار دهید این روش بیش‌تر از کشیدن برس روی پلک تمرکز رنگ ایجاد می‌کند و آن را روی پلک و بالاتر از آن بهتر نشان می‌دهد. برای این‌که مطمئن شوید هیچ بخشی از سایه هنگام پلک زدن پنهان نمی‌شود با حالت چهره کاملا آرام به خود در آینه نگاه کنید. عقب دادن سر هنگام زدن سایه چشم که عادت اکثر ماست روی میزان پوستی که روی پلک قرار می‌گیرد تاثیر می‌گذارد. از همان رنگ برای خط مژه‌های بالا و پایین استفاده کنید. از رنگ گوجه‌ای (پایین راست) براق فقط برای گوشه خارجی استفاده کنید.

آرایش چشم های گرد

چشم‌های گرد

برای چشم‌های گرد همه مدل‌های دودی مناسب است.

این مدل حالت جذابیت چشم را بیشتر می‌کند که گاهی اوقات حالت چشم‌های عروسکی پیدا می‌کند که چشم را جوان می‌کند.

استفاده از رنگ خاکستری به جای سیاه حالت کلاسیک به این مدل می‌دهد و زدن آن نیز بسیار آسان است.

رنگ نقره‌ای (بالا چپ) را به گوشه داخلی بزنید. دو رنگ متوسط خاکستری دارید که از هردو می‌توانید برای کل پلک استفاده کنید.

کار را با تیره‌ترین سایه زغال سنگی (بالا راست) روی کل خط مژه پایین تمام کنید تا عمق بیشتری به چشم بدهد.

آرایش چشم های الماسی

چشم‌های الماسی

تنها کاری که درمورد این چشم‌ها باید بکنید این است که ویژگی‌های آن را برجسته‌تر کنید.

یک دنباله ماهرانه و رنگ‌های خنثی شیوه آرایش این چشم است.

با یک برس نرم کوچک سایه صورتی روشن را (بالا چپ) را به کل پلک بزنید.

سپس قهوه‌ای تیره (پایین راست) را نزدیک مژه‌ها دور تا دور چشم بزنید.

برای دنباله، سایه قهوه‌ای را با ضربات آهسته به سمت انتهای مژه‌ها و دم ابرو ببرید.

آرایش چشم های ژاپنی

چشم‌های ژاپنی

این چشم، آناتومی کاملا متفاوتی دارد. زیرا بخش چین بالای پلک را ندارد و کل پلک صاف است.

آرایش این چشم کمی سخت است و رنگ‌ها را متفاوت نشان می‌دهد. اما با استفاده از یک یا دو رنگ می‌توانید حالتی چند بعدی در آن ایجاد کنید.

رنگ طلایی (بالا) را دورتادور خط مژه‌ها و استخوان ابرو بزنید. سپس رنگ طلایی قرمز (پایین راست) را به کل پلک بزنید و به سمت ابرو بکشید.

بیشتر رنگ‌ها را نزدیک به خط مژه‌ها بزنید تا تاثیر بیشتری داشته باشد. پلک خود را با باز و بسته کردن جلوی آینه امتحان کنید.

منبع: Totalbeauty دیدگاه‌ها 10088بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه