تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

روش های افزایش ماندگاری رژ لب | آموزش گام به گام

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
روش های افزایش ماندگاری رژ لب | آموزش گام به گام

یکی از ملاک‌ها برای خرید بهترین مارک رژ لب، ماندگاری طولانی آن است. تصور اینکه در یک جلسه خاص کاری یا قرار ملاقات و مهمانی با نوشیدن اولین جرعه شربت یا چای و قهوه، مقدار زیادی از رژ لب روی لبه لیوان و فنجان لکه ایجاد کرده یا به مرور از روی لب پاک و محو شود، ذهن هر فردی را به خود مشغول می‌کند. همچنین در طول مهمانی یا جلسه کاری فرصت تجدید و تمدید رژ لب پیش نمی‌آید. به همین منظور بهتر است با آموزش روش ماندگار کردن رژ لب، خیال خود را بابت این اتفاق راحت کنید. در واقع راه‌ها و روش‌های مختلفی برای افزایش ماندگاری رژ لب وجود دارد. در این مقاله به آموزش گام به گام یکی از روش های امتحان‌شده و پرطرف‌دار می‌پردازیم.

گام اول: اسکراب و مرطوب کردن لب

اسکراب و مرطوب کردن لب

حتی اگر از بهترین مارک رژ لب ماندگار نیز استفاده ‌کنید بهتر است برای افزایش ماندگاری رژ لب، لب های خود را اسکراب کنید. اسکراب لب به شما کمک می‌کند سلول‌های مرده روی لب را از بین برده و پوست آن را صاف و یکدست کنید. به این ترتیب لب ‌های شما یکدست و زیبا می‌شود. برای اسکراب لب به لوازم خاصی نیاز ندارید. یک روش در دسترس و آسان برای لایه برداری لب وجود دارد و آن استفاده از شکر است.

به این منظور ابتدا پوست اضافه و سلول‌های مرده لب خود را با کمک یک مسواک نسبتاً نرم بزدایید. سپس مقداری شکر را روی لب قرار دهید و به‌آرامی ماساژ دهید. دانه‌های شکر مانند دانه‌های اسکراب عمل می‌کند. چند لحظه صبر کنید و سپس با دستمال مرطوب لب خود را پاک کنید. در نهایت با کمک یک مرطوب کننده (ترجیحاً مرطوب کننده لب) لب ‌های خود را آبرسانی کنید. به این ترتیب رنگ واقعی رژ لب روی لب های شما نشان داده خواهد شد.

گام دوم: استفاده از پرایمر لب یا کانسیلر

استفاده از پرایمر لب یا کانسیلر

یکی از مراحلی که برای افزایش ماندگاری رژ لب باید انجام دهید استفاده از پرایمر لب است. این مرحله برای افرادی که لب های خشک دارند، ضرورت بیشتری دارد. پرایمر، رطوبت پوست لب را تا پایان آرایش تأمین می‌کند. البته برخی افراد در این مرحله از مقداری کانسیلر هلویی استفاده می‌کنند. استفاده از کانسیلر نیز رنگ لب و اطراف آن را یکدست کرده و در نتیجه لب های شما را حجیم‌تر از قبل نشان می‌دهد.

گام سوم: استفاده از مداد لب

استفاده از مداد لب برای افزایش ماندگاری رژ لب

گام مهم بعدی برای افزایش ماندگاری رژ لب و تجربه میکاپ تخصصی‌تر، استفاده از مداد لب است. کشیدن خط لب مزایای فراوانی دارد که در مقالات پیشین بلاگ به تفصیل برای شما درباره آن صحبت کرده‌ایم. به اختصار باید گفت علاوه بر افزایش دوام و ماندگاری رژ لب، خط لب جلوه زیباتری به رژ شما می‌دهد. برای استفاده از مداد لب دو نظر وجود دارد. برخی معتقدند باید بعد از زدن رژ از مداد استفاده کرد و برخی دیگر می‌گویند که باید قبل از استفاده از رژ، خط لب را ترسیم کرد.

همچنین در گذشته استفاده از مداد لب پررنگ‌تر از رژ مرسوم بود که این روزها منسوخ شده است. با این توضیح بهتر است از مداد هم‌رنگ رژ خود استفاده کنید. به دقت خطوط لب را ترسیم کرده و سپس مقداری از آن را روی لب نیز پخش کنید. برای جلوگیری از خشکی پوست توصیه می‌کنیم از مداد لب آبرسان استفاده کنید تا در طول روز لب های شما دچار خشکی نشود. برای آشنایی بیشتر با روش صحیح استفاده از مداد لب، مطالعه مقاله زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

گام چهارم: استفاده از رژ لب

استفاده از رژ لب

فرقی نمی‌کند از کدام رنگ رژ لب مایع یا جامد استفاده کنید؛ اما تجربه ثابت کرده است بهترین مارک رژ لب مات، دوام و ماندگاری بیشتری نسبت‌به رژ لب براق دارد. برای انتخاب رژ لب عالی، به برند سازنده و توضیحات درباره محصول دقت کنید. روی جعبه یا در توضیحات رژ لب های ماندگار عبارت «long lasting» درج می‌شود. همچنین برای افزایش ماندگاری رژ لب از محصولاتی استفاده کنید که ضمن آبرسانی با روغن طبیعی بادام، نارگیل، شی‌ باتر و روغن‌های شبیه آن غنی شده باشند. این محصولات نه‌تنها برای لب ضرر ندارند، بلکه در طول استفاده به ترمیم عیوب احتمالی لب نیز می‌پردازند.

گام پنجم: استفاده از پودر فیکساتور

استفاده از پودر فیکساتور برای افزایش ماندگاری رژ لب

یکی از کارهایی که به افزایش ماندگاری رژ لب کمک می‌کند، استفاده از پودر فیکساتور است. به این منظور می‌توان از پودرهای شفاف استفاده کرد تا به رنگ و جذابیت رژ ‌لب خدشه‌ای وارد نکند. البته قبل از استفاده از پودر فیکساتور لازم است به این نکته مهم توجه کنید که استفاده از این محصولات ممکن است پوست لب را خشک کند. با این توضیحات افرادی که ذاتاً لب های خشک دارند، بهتر است این مرحله را انجام ندهند؛ زیرا خشکی لب هایشان تشدید می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله با روش های ماندگارکردن رژ لب آشنا شدید. به منظور خرید بهترین مارک رژ لب فروشگاه اینترنتی اردمی ـ مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این فروشگاه انواع رژ لب، مداد لب، پرایمر و سایر محصولات مربوط به آرایش لب، با ضمانت اصالت کالا و قیمت مناسب وجود دارد. شما از چه روشی برای افزایش ماندگاری رژ لب استفاده می‌کنید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

منبع: Dermstore دیدگاه‌ها 3356بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه