تا ۱۰+۵۰٪ تخفیف! + سوپرتخفیف‌های ۲۴ساعته در جشنوارهٔ پاییزطوری ۱۴۰۳

چگونه لکه های قهوه ای صورت را برای همیشه رفع کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
چگونه لکه های قهوه ای صورت را برای همیشه رفع کنیم؟

حفظ شادابی و طراوت پوست باعث می‌شود در آینده نگران عوارض پوستی نباشید. زمانی که رنگ‌دانه‌های پوستی (ملانین) بیش از اندازه بر روی سطح پوست تجمع یابند،‌ لکه‌های قهوه‌ای نمایان می‌شوند. برای رفع لکه های قهوه ای صورت می‌توانید درمان‌های مختلفی را به کار گیرید.

البته در همین ابتدا خاطر شما را راحت کنیم که لکه‌های قهوه‌ای پوست ربطی به تعریف شخصیت و زیبایی شما ندارند. این لکه‌ها در اثر آکنه به‌وجود آمده باشند، یا این‌که پس از کندن جوش‌های صورت ظاهر شده باشند، یا حتی در اثر آفتاب، به راحتی می‌توانید با هزینه‌ای بسیار کم و اندک از شر این نقطه‌های تیره راحت شوید. به همین منظور در این مقاله به روش‌های رفع لکه های قهوه ای صورت و جلوگیری از ظهور مجدد آن‌ها می‌پردازیم.

رفع لکه های قهوه ای صورت

به این ترتیب، اگر عزم خود را برای رفع لکه های قهوه ای صورت جزم کرده‌اید، تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

۱- استفاده از کرم‌های روشن کننده پوست

استفاده از کرم‌های روشن کننده پوستسطح پوست و به خصوص قسمت‌هایی که نقطه‌‌های تیره‌ای دارند را با کرم‌های روشن‌کننده پوست بپوشانید. این‌گونه کرم‌های پوستی را به راحتی می‌توانید تهیه کنید، اما باز هم توصیه می‌کنیم قبل از این‌که از کرم روشن‌کننده استفاده کنید، حتما با متخصص پوست مشورت نمایید.

خوددرمانی با کرم‌های روشن‌کننده (برای رفع لکه های قهوه ای صورت) ممکن است به پوست شما صدمه بزند. بنابراین قبل از استفاده از هرگونه کرم برای اولین بار، حتما نظر یک متخصص را جویا شوید.

۲- استفاده از کرم ضد آفتاب

استفاده از کرم‌های ضدآفتاباگر لکه‌های قهوه‌ای پوست در معرض آفتاب قرار بگیرند بیشتر می‌شوند؛ بنابراین به هر دلیلی که این نقطه‌ها ایجاد شده‌اند، کرم‌های ضد آفتاب می‌توانند جلو گسترش آنها را بگیرند. پیشنهاد می‌کنیم برای محافظت از اشعه سوزان آفتاب، کرم‌های ضد آفتاب با درجه SPF مناسب رنگ پوست خود را به‌کار بگیرید.

جالب است بدانید نور آفتاب می‌تواند به پوست شما آسیب‌هایی وارد کند که برای درمان آن مجبور خواهید شد هزینه‌های گزافی را متقبل شوید. در این‌جا مقدار مصرف کرم‌های ضد آفتاب نیز مهم است.
به‌طور کلی ضدآفتاب باید هر 2 ساعت یک‌بار تجدید شود.

۳- لایه‌برداری شیمیایی پوست

لایه‌برداری شیمیایی پوستافراد زیادی ادعای لایه‌برداری پوست دارند، اما برای استفاده از این روش حتما توصیه می‌کنیم به پزشک متخصص مراجعه کنید. این‌گونه درمان‌ها را نمی‌توان سرسری گرفت، چرا که در فرآیند لایه‌برداری شیمیایی، لایه‌ فوقانی پوست برداشته می‌شود؛ در نتیجه لایه‌ زیرین پوست صدمه می‌بیند و بهبود پوست ممکن است حدود ۲ هفته به طول بیانجامد، آن هم به شرطی که در معرض تابش آفتاب قرار نگیرید.
در مدت این دو هفته باید مواظب پوست خود باشید و برای التیام پوست، از روغن و پماد‌هایی که پزشک تجویز کرده است استفاده کنید.

۴- استفاده از مرطوب‌کننده‌هایی که منافذ پوست را مسدود نمی‌کنند

استفاده از مرطوب‌کننده‌

از محصولاتی که باعث تیره‌تر شدن پوست می‌شوند جلوگیری کنید.

پیشنهاد می‌کنیم پس از پاک‌سازی پوست از مرطوب کننده‌های ملایم استفاده کنید. همچنین صورت خود را به آرامی با آب بشویید.

در این‌جا حتما به ملایم بودن محصولاتی که استفاده می‌کنید توجه داشته باشید. در این بین، استفاده از محصولات مختلف به هیچ‌وجه توصیه نمی‌‌شود و محصولی را انتخاب کنید که قبلا امتحانش را پس داده است.

۵- از نوشیدن مقدار کافی آب غافل نشوید

از نوشیدن مقدار کافی آب غافل نشویدنوشیدن آب تنها برای رفع لکه های قهوه ای صورت توصیه نمی‌شود و برای سلامتی کلی بدن و پوست مفید است.

بد نیست بدانید نوشیدن مقدار زیاد آب، باعث خروج مواد سمی از پوست شما می‌شود. با این حساب کاملا مشخص است فردی که بیشتر آب می‌نوشد، پوست براق‌ و سالم‌تری دارد.

اگر برای سلامتی بدن و پوست خود ارزش قائل هستید حتما روزانه مقدار مناسب و کافی آب بنوشید.

۶- صورت خود را با محصولاتی بشویید که ریز‌دانه‌ نداشته باشد

صورت خود را با محصولاتی بشویید که ریز‌دانه‌ نداشته باشداگر خاطر شما باشد گفتیم که بهتر است برای شستن پوست صورت و استفاده از کرم‌های مرطوب کننده، شیوه‌های ملایمی را به کار گیرید؛ تا از این طریق، پوست صورت که حساس شده است کمتر آسیب ببیند.
ریزدانه‌های میکروسکوپی که در بعضی محصولات وجود دارند باعث تولید بیش از اندازه ملانین می‌شوند.

این ریزدانه‌ها شرایط پوستی شما را وخیم‌تر می‌کنند، از طرف دیگر باعث می‌شود در فرآیند رفع لکه های قهوه ای صورت هزینه بیشتری را نیز متحمل شوید. در نتیجه سعی کنید همیشه با پوست خود به ملایمت رفتار نمایید.

7- از سرم، کرم و ژل‌های حاوی ویتامین C استفاده کنید

از سرم، کرم و ژل‌های حاوی ویتامین C استفاده کنیدبسته به نوع پوستی که دارید ژل‌، کرم و سرم‌های حاوی ویتامین C را به کار گیرید. در صورتی که بودجه شما اجازه می‌دهد، بد نیست در این محصولات ویتامین A هم وجود داشته باشد.

جالب است بدانید ویتامین C تاثیر بسیار خوبی در ترمیم پوست و براق کردن آن دارد.
به این ترتیب چه بهتر که هر روزه محصولات محتوی ویتامین C را برای پوست خود به کار گیرید. این کار از وقوع عارضه‌های پوستی هم جلوگیری می‌کند.

ذکر این نکته هم لازم است که رسیدگی به پوست در سنین جوانی منجر به پیشگیری از بروز لکه‌های قهوه‌ای روی پوست می‌شود. البته اگر بر روی صورت خود لکه‌های تیره‌ای مشاهده می‌کنید نگران نباشید؛ چرا که بدون شک با اعمال یکی از روش‌های بالا موفق به رفع لکه های قهوه ای صورت خود خواهید شد.

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که اگر شما هم تجربه‌ای در از بین بردن نقطه‌های تیره پوست خود داشته‌اید، ما و سایر کاربران را از تجارب خود در قسمت نظرات مطلع سازید.

منبع: Youqueen دیدگاه‌ها 14635بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه