تا ۱۰+۵۰٪ تخفیف! + سوپرتخفیف‌های ۲۴ساعته در جشنوارهٔ پاییزطوری ۱۴۰۳

چگونه بعد از ساعت ۶ عصر وزن کم کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
چگونه بعد از ساعت ۶ عصر وزن کم کنیم؟

ممکن است شما هم از آن دسته افراد باشید که در طول روز، مدام به کاهش وزن فکر می‌‌کنند و کاسه‌هایی پر از غذاهای رژیمی درست می‌کنند. اما هنگام شب، متوجه می‌شوید که گشتن در منوی غذاهای سفارشی خیلی راحت‌تر از تهیه آن دستور غذاهایی است که روی یخچال زده‌اید.

همان‌طور که انتظارش را دارید این عادات غذایی شبانه، تمام تلاش روز شما را خراب می‌کند. مخصوصا اگر غذا خوردن آخر شب را برای آرامش گرفتن انجام دهید.

هنگام شب، فعالیت جسمی کمتری دارید پس به کالری زیادی نیاز ندارید. مصرف زیاد کالری در شب، سبب افزایش وزن، خواب نامناسب و یا سوء هاضمه می‌شود.

این نکات را مطالعه کنید و یاد بگیرید چطور بدون این که محرومیت بکشید، تغذیه‌ صحیحی داشته باشید و شاهد کاهش وزن خود باشید.از قانون 30% پی‌روی کنید

۱- از قانون %30 پیروی کنید

شام را طوری انتخاب کنید که به اندازه %30  کالری روزانه، انرژی داشته باشد. بنابراین به ازای 1200 کالری روزانه، شام شما باید فقط 360 کالری داشته باشد.

اگر دوست ندارید کالری‌ها را بشمارید، به خاطر بسپارید که شام نباید حجیم‌ترین وعده غذایی شما باشد. بشقاب خود را با سبزیجات پرکنید که کالری کم و فیبر بالایی دارند و شما را تا زمان خواب سیر نگه می‌دارند.

رنگ آمیزی بزرگسالان۲- رنگ آمیزی انجام دهید

دست‌تان را از ظرف پاپ‌کُرن بیرون بیاورید و به جای خوردن و نوشیدن، فعالیت آرامش‌بخشی انجام دهید.

این کار، هم استرس شما را کم می‌کند و هم شما را از خوردن مداوم رها می‌کند.

مدتی است کتاب‌های رنگ‌آمیزی بزرگسالان هم به بازار آمده که با طرح‌ها و نقش‌های مختلف، هر سلیقه‌ای را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

انگور یخ‌زده بخورید۳- انگور یخ‌زده بخورید

فکر خوردن بستنی را از سرتان بیرون کنید. اگر عاشق شیرینی‌جات هستید انگور یخ‌زده بخورید. هم خوش‌مزه است و هم 60کالری برای شما به همراه دارد.

پیشتر از این در مقاله دیگری از بلاگ تخصصی اُردمی با عنوان اسموتی‌های پیشنهادی متخصصان تغذیه برای کاهش وزن از خواص انگور گفته‌ایم.

 کارهای آخر هفته خانه را شنبه شب انجام دهید.۴- کارهای آخر هفته خانه را پنج‌شنبه شب انجام دهید

انجام کارهای منزل فعالیت جسمی شما را بیشتر می‌کند و زمان نشستن روی مبل را کاهش می‌دهد.

این یعنی سوزاندن کالری بیشتر به علاوه اینکه این کار، آخر هفته‌ها را برای تفریحاتی مثل پیاده‌روی خالی می‌کند.

 

میان‌وعده شبانه خود را تقسیم بندی کنید۵- میان‌وعده شبانه خود را تقسیم‌بندی کنید

زمان بین شام و خواب را به درست کردن میان‌وعده‌های شبانه برای کل هفته بگذرانید. این کار، شما را از خوردن بیش از حد بازمی‌دارد. خوردن هله هوله برای گرسنگی بعد شام باعث افزایش اشتها می‌شود. سهم میان‌وعده عصرانه خود را از قبل مشخص کنید تا روی آن کنترل داشته باشید. می‌توانید از ماست چکیده، پنیر کم چرب، یک چهارم فنجان زغال اخته و بادام، نان سبوس‌دار یا سس سیب استفاده کنید.

اولین قدم برای متحول شدن، متفاوت دیدن و فکر کردن است. اگر مطالعه این مقاله باعث شد که عادت‌های غذایی عصرگاهی خود را تغییر دهید تا بتوانید به وزن دلخواه برسید، لطفا تجربیات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Prevention دیدگاه‌ها 6878بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه