تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چطور آرایش صورت ماندگاری مناسب شب یلدا داشته باشیم؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
چطور آرایش صورت ماندگاری مناسب شب یلدا داشته باشیم؟

شب یلدا، یکی از خاطره‌انگیزه‌ترین شب های سال برای ایرانیان است. خیلی از افراد دوست دارند که در این شب خاص، زیباتر از همیشه باشند. اگر دوست دارید برای شب یلدا آرایش صورت جذاب و البته ماندگاری داشته باشید، تا پایان مقاله همراه ما باشید. در این مقاله آموزش صفر تا صد یک آرایش صورت مناسب شب یلدا به همراه نکات کلیدی آن را آماده کرده‌ایم تا با خیالی راحت در این شب طولانی بدرخشید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر چیزی به فکر خرید بهترین لوازم آرایشی از بهترین مارک کرم پودر گرفته تا دیگر لوازم آرایشی، باشید؛ چراکه کیفیت محصولات آرایشی تأثیر مستقیمی روی زیبایی میکاپ شما دارد.

۱. پاکسازی صورت

اهمیت پاکسازی برای داشتن یک آرایش صورت مناسب یلدا

خیلی از افراد دوست دارند که آرایش زیبا و ماندگاری داشته باشند. از طرفی بهتر است بدانید داشتن پوست سالم و تمیز سهم بسیاری در ماندگاری، جذابیت و یکدست بودن میکاپ دارد. با این حال بسیاری از خانم‌ها از پاکسازی اصولی پوستشان غافلند. از آنجایی که معمولاً مراسم شب یلدا طولانی است، ماندگاری آرایش صورت خیلی حائز اهمیت است. بر همین اساس پیشنهاد می‌کنیم نوع و نیاز پوست خود را بشناسید. سپس متناسب با آن از اسکراب، ماسک صورت و تونر برای پاکسازی صورت استفاده کنید.

۲. زیر سازی صورت

مراحل زیر سازی آرایش صورت مناسب شب یلدا

اگر می‌خواهید آرایش ماندگاری داشته باشید، زیرسازی آرایش خود را بر طبق مراحل زیر انجام دهید:

  • مرطوب کننده: بعد از پاکسازی پوست باید از مرطوب کننده و آبرسان مخصوص پوست خود استفاده کنید. داشتن پوست تمیز و لطیف رمز داشتن یک آرایش جذاب است.
  • پرایمر: استفاده از پرایمر علاوه بر یکدست کردن آرایش، با بستن موقتی منافذ پوست تا حد بسیاری مانع از تولید چربی می‌شود. بنابراین استفاده از پرایمر باعث افزایش و دوام میکاپ نیز خواهد شد. پس حتماً برای آرایش صورت مناسب شب یلدا از پرایمر استفاده کنید.
  • کانسیلر: کانسیلر در آرایش صورت با هدف پوشش عارضه های پوستی مانند قرمزی و جای جوش، کک و مک، تیرگی زیر چشم و … استفاده می‌شود. کانسیلر‌ها در انواع و رنگ‌های مختلف برای پوشش عارضه‌های متفاوت روانه بازار شده‌اند. توجه داشته باشید که اگر پوستتان ناهماهنگی رنگی زیادی دارد باید بعد از پرایمر از کانسیلر استفاده کنید؛ در غیر این‌صورت بعد از کرم پودر از کانسیلر روی پوستتان استفاده کنید.
  • کرم پودر: در این مرحله به کمک بهترین مارک کرم پودر هم‌رنگ پوست خود، تمام نقاط صورتتان را پوشش دهید. بهتر است در استفاده از کرم پودر زیاده‌روی نکنید. پیشنهاد می‌کنیم برای این کار به جای استفاده از انگشت، از براش یا اسفنج آرایشی کمک بگیرید. در این صورت هم چربی اضافی روی پوست گرفته می‌شود و هم رد انگشتتان روی صورت نمی‌ماند.

۳. ‌‌کانتورینگ

کانتورینگ

کانتورینگ یکی از مهم‌ترین مراحل در آرایش صورت مناسب شب یلدا است. همان‌طور که می‌دانید از کانتورینگ برای فرم‌دهی موقتی پوست کمک گرفته می‌شود. با این حساب بهتر است ابتدا فرم صورت خود را مشخص کنید. سپس متناسب با آن و به کمک پالت کانتور یا کرم پودر تیره‌تر از رنگ پوستتان، صورت خود را کانتور کنید.

۴. آرایش ابرو

آرایش ابرو

برای آرایش صورت مناسب شب یلدا، بعد از کانتورینگ نوبت به آرایش چشم و ابرو می‌رسد. ابتدا با یک برس سعی کنید ابروهای خود را به سمت بالا شانه کنید. برای قرینه‌سازی ابرو و پرکردن جاهای خالی آن، می‌توانید از سایه یا مداد ابرو استفاده کنید. دقت داشته باشید که ابرو را به‌طور یکنواخت پررنگ نکنید؛ چراکه این کار از زیبایی آرایشتان می‌کاهد. پس بهتر است خیلی کم‌رنگ و طبیعی به آرایش ابرو بپردازید. یک ابروی طبیعی در قسمت تاج کم رنگ و در قسمت شکستگی، پررنگ‌تر است. ضمناً بعد از آن می‌توانید برای ثابت و یکدست کردن جهت موهای ابرو از ریمل ابرو یا ژل ابرو استفاده کنید.

۵. آرایش چشم

آرایش چشم

آرایش چشم در آرایش صورت مناسب شب یلدا نقش پررنگ و حیاتی دارد. برای این کار بهتر است ابتدا رنگ سایه چشم خود را متناسب با سبک آرایش و لباس خود انتخاب کنید. بعد از زدن سایه، وقت استفاده از مداد چشم یا خط چشم است. در ادامه بعد از کشیدن خط چشم، با دقت یک لایه ریمل را روی مژه های خود بکشید. سپس در صورت علاقه، مژه مصنوعی را روی مژه ها گذشته و دوباره ریمل بزنید.

۶. آرایش لب

آرایش لب

رژ لب قرمز از برازنده‌ترین لوازم آرایشی برای استفاده در آرایش صورت مناسب شب یلدا است. لبخند خانم‌های زیبارو با آرایش لب قرمز اناری در شب یلدا قطعاً جذابیت بی‌حدی دارد. بنابراین در مهمانی این شب به هیچ عنوان رژ قرمز را فراموش نکنید. شما می‌توانید برای جذاب‌تر شدن میکاپتان با کمک یک خط لب تیر‌ه تر از رنگ رژتان گوشه های لب را پررنگ کنید.

۷. بازبینی نهایی

کرم پودر

بعد از انجام مراحل بالا، کمی از آینه فاصله بگیرید سعی کنید واقع‌بینانه آرایش صورت خود را ارزیابی کنید. هر قسمت از صورت که نیاز به اصلاح داشت، با دقت آن ایراد را رفع کنید. پیشنهاد می‌کنیم در انجام این عمل وسواس نداشته باشید؛ چراکه ممکن است آرایشتان خراب شود. بعد از بررسی نهایی صورت،‌ بهترین مارک کرم پودر خود برداشته و با آن قسمت‌هایی از صورت که نیاز به پوشش بیشتری دارند را با کمک براش یا اسنفج آرایشی کاور کنید.

۸. فیکس کننده آرایش‌‌

فیکس کننده آرایش‌‌

بعد از اتمام مراحلی که در بالا به آن اشاره کردیم، نوبت به استفاده فیکس کننده آرایش صورت می‌رسد. فیکساتور در انواع مختلف پودری، اسپری و … تولید و روانه بازار شده است. برای تثبیت آرایش صورت مناسب شب یلدا باید به کمک یک براش مویی مخصوص از پودر فیکساتور به مقدار لازم روی صورتتان بزنید. اگر از اسپری فیکس کننده نیز استفاده می‌کنید، فقط کافیست چشمان خود را ببندید و سپس فیکساتور رو در فاصله حدوداً ۲۰ سانتی متری از صورت، روی آرایشتان اسپری کنید. با این کار آرایشتان تا پایان مهمانی تکان نمی‌خورد. 😉

امیدواریم به کمک مراحلی که برای آرایش صورت مناسب شب یلدا یادآور شدیم، آرایشی زیباتر از همیشه داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید بهترین مارک کرم پودر و سایر لوازم آرایشی به فروشگاه اینترنتی اردمی مراجعه کنید. در پایان خواندن مقاله‌ی «بررسی نکات مهم برای انتخاب بهترین مارک کرم پودر» را از دست ندهید و ما را از پیشنهادات خود در بخش دیدگاه‌ها برای داشتن آرایشی ماندگار بی‌نصیب نگذارید.

دیدگاه‌ها 6448بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه