تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۵ اشتباه رایج هنگام زدن رژ لب که باید از آن ها برحذر باشید

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
۵ اشتباه رایج هنگام زدن رژ لب که باید از آن ها برحذر باشید

افراد بسیاری را سراغ داریم که رژ‌ لب زدن را دست‌کم می‌گیرند و به‌رغم اینکه بهترین مارک رژ لب را خریده‌اند، اما باز هم آرایش لب های آن‌ها ظاهری پف‌دار و نازیبا پیدا می‌کند. به این افراد پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر چیز این چند اشتباه رایج هنگام زدن رژ لب را شناخته و از آن برحذر باشند تا آرایشی جذاب و متنوع را تجربه کنند. پس با ما همراه باشید.

لایه برداری لب ها را قبل از رژ زدن فراموش می‌کنید

لایه برداری لب ها

اولین اشتباه رایج هنگام زدن رژ لب این است که لب های خود را لایه برداری نمی‌کنید. اگر به مهمانی رسمی و مهمی دعوت هستید یا قرار دو نفره‌ای در پیش دارید و می‌خواهید لب های شما جلوه‌ای بی‌عیب‌و‌نقص داشته باشد، قبل از آرایش لب ها، به فکر لایه‌ برداری آن‌ها باشید. لایه‌ برداری لب، دوام رژ را افزایش می‌دهد و پوست لب ها را مانند برگ گل نرم می‌کند.

برای لایه برداری لب ها حتماً سراغ لایه بردارهای مخصوص لب بروید و در کنار اهمیتی که به خرید بهترین مارک رژ لب می‌دهید، یک لایه بردار لب عالی نیز خریداری کنید. اگر هم به هر دلیلی به لایه بردار لب دسترسی ندارید، غم به دل خود راه ندهید؛ چراکه با ترکیبات خانگی می‌توانید لایه بردار دست‌ساز درست کنید. برای این کار مقدار مساوی عسل و شکر را با هم مخلوط کنید. ترکیب به‌دست‌آمده را با مسواک و به‌آرامی روی لب های خود بمالید تا سلول‌های مرده لب از بین برود و ترک‌های آن صاف و صیقلی شود.

از آبرسانی لب ها غافل می‌شوید

آبرسانی نکردن لب ها، اشتباه رایج هنگام زدن رژ لب

دومین اشتباه رایج هنگام زدن رژ لب این است که لب های خود را مرطوب نمی‌کنید. افراد بسیاری را سراغ داریم که اصرار دارند بهترین کرم مرطوب کننده را برای صورت خود خریداری کنند؛ اما هیچ توجهی به آبرسانی لب ها ندارند. در نتیجه قبل از هرگونه آرایش، حتماً لب ها را با وازلین یا مرطوب کننده لب،‌ آبرسانی کنید. سپس بگذارید ترکیبات آبرسان به داخل پوست لب نفوذ کند. این روش باعث می‌شود زمانی که مشغول آرایش پایه و زیرسازی پوست هستید، ترکیبات مرطوب‌ کننده لب، فرصت لازم برای نفوذ به داخل لب را پیدا کند. در نهایت پس از پایان زیرسازی و زمانی که مرطوب کننده لب کاملاً جذب شد، به لب ها رژ بزنید و جلوه‌ای زیبا و چشمگیر به آن‌ها بدهید.

مواظب مالیده شدن رژ لب به دندان ها نیستید

مالیده شدن رژ لب به دندان

مالیده شدن ر‌ژ لب به دندان ها اتفاقی است که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید؛ با این حساب اگر می‌خواهید جلوی این اتفاق ناخوشایند را بگیرید، وقتی که رژ زده‌اید، انگشت خود را میان لب ها قرار دهید و به‌آرامی لب ها را روی انگشت فشار دهید تا رژ لب اضافی که به لب ها مالیده شده، روی انگشت منتقل شود و به دندان های شما مالیده نشود.

در انتخاب رنگ رژ لب اهمیتی به ته رنگ پوست خود نمی‌دهید

توجه به تن رنگ پوست

رژ لب قرمزی که برازنده لب‌ های دوستتان است ممکن است برای لب‌ ها‌ی شما جذابیتی نداشته باشد. دلیل این ناهماهنگی را می‌توان در تفاوت ته رنگ پوست افراد مختلف دانست. به عبارت دیگر رنگ‌های متفاوت رژ‌ لب، مکمل ته رنگ های مختلف پوست است. برای نمونه اگر پوستی با ته رنگ تیره دارید، پیشنهاد می‌کنیم سراغ رژهایی با رنگ قرمز و آبی بروید. رژ‌های قرمز و نارنجی نیز جلوه‌ای جذاب به پوست‌ های روشن می‌دهد. ناگفته نماند کیفیت رژ لب اهمیت زیادی در جلوه رنگ آن دارد. اگر بهترین مارک رژ لب را خریداری کرد‌ه باشید، رنگ این رژ لب، جذابیت و ماندگاری بیشتری روی لب های شما پیدا خواهد کرد.

بیش از‌ حد رژ لب می‌زنید

بیش‌ از‌ حد رژ لب می‌زنید

بزرگ‌ترین اشتباه رایج هنگام زدن رژ لب این است که در زدن رژ زیاده‌روی می‌کنید. زیاده‌روی در رژ لب زدن به جای زیبا‌تر کردن لب ها، جلوه‌ای نازیبا ایجاد می‌کند و ظاهری پف‌کرده به لب ها می‌دهد. از طرف دیگر رژ لب اضافی که به لب ها زده‌اید به‌راحتی به لیوان، دندان و لباس مالیده می‌شود. در نتیجه ابتدا مقدار کمی رژ بزنید و اگر از پوشش این رژ رضایت نداشتید، مقدار آن را بیشتر کنید تا به رنگ و پوشش دل‌خواه برسید.

پایان

امیدواریم با پرهیز از این چند اشتباه رایج هنگام زدن رژ لب، زیبا‌تر از همیشه رژ بزنید. برای خرید رژ لب مرغوب نیز پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه اینترنتی اُردمی، مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی،‌ بزنید و از میان برند‌های معتبری که برای شما آماده کرده‌ایم، بهترین مارک رژ لب را خریداری نمایید. مقاله‌ی «روش های انتخاب رنگ مناسب رژ لب برای انواع پوست» به شما در این خرید کمک خواهد کرد. شما چه راه دیگری برای زیبا شدن لب می‌شناسید؟ در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

منبع: Bebeautiful دیدگاه‌ها 3285بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه