تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

مزایای لیفت مژه چیست و چه تفاوتی با اکستنشن مژه دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
مزایای لیفت مژه چیست و چه تفاوتی با اکستنشن مژه دارد؟

بعضی از مژه ها به‌اندازه‌ای کوتاه و صاف هستند که فقط با بهترین مارک ریمل برای مدت کوتاهی فر و زیبا می‌شوند. این دسته مژه ها، پس از فر زدن، خیلی زود دوباره به حالت اول خود برمی‌گردند. به‌همین دلیل نیز بعضی خانم‌ها سراغ اکستنشن مژه یا لیفت آن می‌روند. اما باز هم افراد زیادی هستند که نمی‌دانند لیفت مژه یا کاربرد اکستنشن مژه چیست؟ در ادامه برای شما از مزایای لیفت مژه خواهیم گفت و به برتری‌های آن نسبت به اکستنشن اشاره می‌کنیم.

کاربرد اکستنشن مژه

کاربرد اکستنشن مژه

هرچند بهترین مارک ریمل می‌تواند به زیبایی و افزایش حجم مژه کمک کند؛ اما باز هم خیلی افراد به دلایل گوناگون سراغ اکستنشن مژه می‌روند. کاربرد اکستنشن مژه متنوع است و به لطف آن در کمترین زمان می‌توان به مژه ها حجم و حالت لازم را اضافه کرد. از طرف دیگر ازآنجایی‌که اکستنشن به ریشه مژه متصل می‌شود، حالتی کاملاً طبیعی پیدا می‌کند و حتی از فاصله‌ی نزدیک هم تشخیص‌دادنی نیست. انجام اکستنشن در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد؛ اما این سکه روی دیگری نیز دارد و انجام آن مستلزم صرف وقت و هزینه است. همچنین علاوه بر هزینه‌ها، اکستنشن مژه دردسرهای خاص خودش را دارد. وقتی مژه ها را اکستنشن می‌کنید باید حواستان باشد که به آن ها دست نزنید و حتی هنگام خواب نیز در وضعیتی بخوابید که حالت مژه ها به هم نریزد.

لیفت مژه و کاربرد آن
لیفت مژه

لیفت مژه با کمک ترکیبات شیمیایی انجام می‌شود و مژه ها نه تنها فر زیبایی پیدا می‌کنند، بلکه به سمت بالا و در حالتی کشیده قرار می‌گیرند تا چشم‌ها حالتی جذاب و شاداب پیدا کنند. از طرف دیگر لیفت مژه به تمهیدات خاصی نیاز ندارد. در واقع فقط کافی است با درنظرگرفتن مزایای لیفت مژه به آرایشگر خود بگویید که دوست دارید مژه ها چه حالتی داشته باشند. آیا می‌خواهید آن‌ها تا حد ممکن پهن و پراکنده به‌نظر برسند یا رو به بالا باشند؟ آرایشگر به همان حالتی که می‌خواهید مژگان شما را بالا کشیده و فر می‌کند.

مزایای لیفت مژه

فواید لیفت مژه

تجربه نشان داده است که لیفت مژه چیزی حدود شش تا هشت هفته دوام می‌آورد. در‌ واقع تارهای مژه که لیفت شده‌اند هیچ نیازی به حالت‌دهی مجدد ندارند؛ اما تارهای جدید به مرتب‌سازی نیاز پیدا می‌کنند و به همین دلیل دوام آن بسته به چرخه‌ی رویش مژه های هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. از آنجایی که در فرایند لیفت بر خلاف اکستنشن با مژه های مصنوعی سروکار نداریم و عملاً مژه های طبیعی را لیفت می‌کنیم و فر می‌دهیم، می‌توان به‌راحتی به آن‌ها ریمل زد. البته پیشنهاد می‌کنیم در خرید ریمل دقت بیشتری به خرج دهید و سراغ بهترین مارک ریمل بروید. مسلماً یک ریمل باکیفیت، دوام لیفت را افزایش می‌دهد. از طرف دیگر پیشنهاد می‌کنیم در ۲۴ ساعت اولی که مژه ها را لیفت کرده‌اید، ریمل نزنید.

مراحل لیفت مژه

مراحل

ابتدا باید مژه ها و پلک کاملاً شسته شود. سپس مژ‌ه های بالایی با یک لایه سیلیکونی از مژه های پایینی جدا شوند. این لایه سیلیکونی با چسبی ملایم به مژه می‌چسبد تا از جای خود تکان نخورد. سپس مژه ها به سمت بالا شانه می‌شوند تا حالت دلخواه را پیدا کنند. در نهایت نیز نوبت محلول مخصوص لیفت مژه فرا می‌رسد. این محلول نقش نرم کننده را برای مژه ایفا می‌کند و برای اثربخشی بیشتر چیزی حدود ۶ تا ۱۲ دقیقه باید روی مژه ها باقی بماند. این مدت زمان بسته به درجه‌ی حالت پذیری مژه ها متفاوت خواهد بود.

در این مرحله، از محلول مخصوص تثبیت حالت مژه ها استفاده می‌کنند. این محلول به مژه های نرم‌ و منعطف، حالتی ثابت می‌بخشد. در نهایت نیز با استفاده از لوسیون‌هایی که دارای ترکیباتی مانند کراتین و سدیم پی.‌سی.‌اِی (sodium PCA) هستند، فرایند آبرسانی و تقویت مژه ها انجام می‌شود. در این مرحله استفاده از لوسیون‌های حاوی آلوئه ورا، روغن دانه انگور و گلیسیرین نیز توصیه می‌شود. این مواد خاصیت جذب رطوبت دارند و پلک و مژه ها را مرطوب نگه می‌دارند. تمامی فرایندی که از آن صحبت کردیم چیزی بیشتر از یک ساعت زمان نمی‌برد. شما می‌توانید در کنار تهیه‌ی بهترین مارک ریمل، زمانی را به لیفت مژه اختصاص دهید و مژگانی جذاب‌تر از همیشه داشته باشید.

مراقبت پس از لیفت مژه

مراقبت از مژگان

تقریباً ۲۴ ساعت اولی که مژه ها را لیفت‌ کرده‌اید، اهمیت زیادی در ماندگاری حالت آن‌ها دارد. در کنار اینکه نباید در این مدت‌زمان ریمل بزنید،‌ نباید از هرگونه آرایش و ترکیبات مرطوب کننده استفاده کنید. اما پس از گذشت ۲۴ ساعت، با خیال راحت می‌‌توانید ریمل بزنید و با استفاده از روغن نارگیل و کرم دور چشم، سلامت مژه ها را تضمین کرده و زیبایی آن‌ها را افزایش دهید.

در مجموع باید گفت فایده‌هایی که از لیفت برای شما نسبت به اکستنشن گفتیم احتمالاً شما را هم به این فکر انداخته است که سراغ این تکنیک بروید و مژگان خود را از همیشه جذاب‌تر کنید. البته اگر اندازه و حجم مژه‌هایتان در حد معمولی است، به‌راحتی با تهیه‌ی بهترین مارک ریمل می‌توانید در وقت و هزینه‌ی خود صرفه‌جویی کنید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم با مزایای لیفت مژه آشنا هستید و تجربه‌ی سودمندی از آن دارید در قسمت نظرات برای ما و دیگر خواننده‌های اردمی از این تجربه‌های مفید بگویید.

منبع: Elle دیدگاه‌ها 9020بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه