تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چه نکاتی را باید قبل از انجام اکستنشن مژه بدانید؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
چه نکاتی را باید قبل از انجام اکستنشن مژه بدانید؟

برای داشتن مژه هایی زیبا و جذاب استفاده از بهترین مارک ریمل بلند کننده یا ریمل حجم دهنده سریع‌ترین راه است. البته گاهی زندگی پر مشغله‌ی امروزی به بیشتر خانم‌ها زمان کافی برای استفاده از ریمل یا فرصت گذاشتن مژه مصنوعی به طور مرتب را نمی‌دهد. استفاده‌ی مکرر از فرمژه نیز به شکستن یا ریختن مژه ها منجر می‌شود. با این توضیحات تعجبی ندارد که این روزها، انجام اکستنشن مژه متداول شده باشد. در این مقاله به انجام اکشتنشن مژه، فواید اکستنشن،‌ عوارض و مضرات آن می‌پردازیم.

اگر برای شما نیز آگاهی از مراحل و انجام کار و فواید و عوارض احتمالی آن جالب است، با ما همراه باشید.

متداول ترین انواع اکستنشن مژه کدامند

اکستنشن مژهبر اساس جنس، سه نوع اکستنشن مژه وجود دارد: مژه ساخته شده از الیاف مصنوعی، ابریشم و موی سمور. اندازه‌های موجود از ۶ تا ۱۷ میلی‌متر است. مژه‌های مصنوعی را بعد از انتخاب، با چسب نیمه دائمی می‌چسبانند تا باعث حساسیت چشم نشود و به مژه‌ها نیز آسیب نزند. با این حال، از آنجا که گاهی حساسیت‌هایی پیش می‌آید، چسب‌هایی مخصوص افراد حساس نیز وجود دارند.

انجام اکستنشن مژه چقدر طول می‌کشد

زمان لازم برای کاشت مژهکاشت یک سری کامل مژه، حدود ۲ ساعت طول می‌کشد و می‌توان با رعایت نکات بهداشتی و ترمیم چند هفته یک ‌بار، آن را چندین ماه نگه‌ داشت. یک نیم‌سِت اکستنشن مژه، گزینه‌‌ی مقرون‌به‌صرفه‌تری است و تقریباً همان‌قدر زیباست؛ زیرا مژه‌ها را پُر و ضخیم می‌کند یا فقط در گوشه خارجی چشم برای ظاهری خاص‌تر کار گذاشته می‌شود.

مژه‌های افراد باهم فرق دارند و بسته به شرایط مژه‌های طبیعی، متخصصان زیبایی می‌توانند اندازه و حجم اکستنشن مژه را تعیین کنند. این کار برای سالم ماندن مژه‌های طبیعی شما ضروری است. اگر بار اولی است که اقدام به کاشت مژه می‌کنید یا هنوز تردید دارید، بهتر است با یک نیم‌سِت (۵۰ تا ۶۰درصد مژه‌های بالا) شروع کنید. ازآنجایی‌که افزودن اکستنشن مژه راحت‌تر از جدا کردن آن‌هاست، پس در صورت تمایل می‌توانید بعداً آن را کامل کنید.

اگر چسب وارد چشم شود چه کنیم

مالیدن چشمهر چند موقع انجام این فرایند، چشم‌های شما بسته است؛ ولی یکی از عوارض اکستنشن مژه، ورود چسب به چشم است. در چنین مواقعی برای پرهیز از هر گونه سوزش، اولین کاری که لازم است انجام دهید، این است که از کیفیت چسب و بی‌خطر بودن آن برای چشم مطمئن شوید. مثلاً اینکه قطعا بدانید این چسب فاقد فرمالدئید باشد. به علاوه، مهم است که فرق بین واکنش حساسیتی و عفونت را تشخیص دهیم. یک متخصص زیبایی خبره و باتجربه، اجازه نمی‌دهد عفونتی رخ دهد.

جاری شدن اشک هنگام انجام اکستنشن مژه به چه دلیل است

اکستنشن مژهدر حالت طبیعی و سالم، فرایند کاشت مژه باید کاملاً بدون درد باشد. یکی دیگر از عوارض اکستنشن مژه جاری شدن اشک هنگام انجام کار است. اگر در طی فرایند انجام اکستنشن مژه دچار سوزش و ناراحتی شُدید در حدی که از چشم شما اشک آمد، حتماً به مژه‌کار اطلاع دهید. گاهی ممکن است به تعویض چسب نیاز باشد.

فواید اکستنشن مژه موی سمور چیست

فواید موی سمورمعمولاً افراد دوست دارند ظاهر متفاوتی داشته باشند. برخی، تیپ‌های عروسکی و برخی سبک‌های طبیعی‌تر را می‌پسندند. یکی از فواید اکستنشن مژه موی سمور این است که کلا پُرتر و سبک‌تر است و روی مژه‌های شما فشاری نمی‌آورد. به همین دلیل گران‌تر نیز هست.

چه موقع به ترمیم اکستنشن مژه نیاز دارید

اکستنشن مژه

عمر اکستنشن، معادل یک دوره کامل رشد مژه یعنی حدود ۶ تا ۸ هفته است. از آنجا که رشد مژه مثل رشد مو در افراد مختلف، متفاوت است، پیشنهاد می‌کنیم هر سه یا چهار هفته، اکستنشن مژه را کنترل کنید تا ظاهر آن حفظ شود.

شاید یکی از مضرات اکستنشن مژه این باشد که مژه کار نابلد یک مژه سینتتیک را به سه یا چهار مژه‌ی پلک چسبانده باشد. این کار سبب به هم چسبیدن، شکستن یا افتادن مژه‌ها می‌شود. به علاوه اگر سعی کنید مژه‌های کاشته شده را بردارید یا بکنید مژه‌ی طبیعی خود را خواهید کند. اما اگر از این کار بپرهیزید مژه‌ها سرجایشان می‌مانند.

چه زمانی بعد از انجام اکستنشن مژه می‌توانید دوش بگیرید

دوش گرفتن بعد از اکستنشن

بعد از کاشت مژه یا ترمیم، به مدت ۲۴ساعت صورت خود را با آب نشویید. آب، چسب مژه را قبل از سفت شدن شل می‌کند و سبب افتادن مژه می‌شود. مراقبت‌های بعد از کاشت، بستگی به نوع چسب دارد. مثلاً در هنگام استفاده از چسب مخصوص چشم‌های حساس، محصولاتِ بر پایه‌‌ی روغن و پاک کننده‌ آرایش برای دور چشم توصیه نمی‌شود. ریمل ضد آب برای هیچ‌کدام از انواع چسب‌ها مناسب نیست؛ زیرا به‌سختی می‌توان آن را پاک کرد و ممکن است موقع پاک کردن آن، مژه‌ها کنده شوند.

آیا استفاده از ریمل مجاز است

اکستنشن مژه و ریملیک هفته قبل از انجام اکستنشن مژه زدن ریمل ضد آب ممنوع است. همچنین اگر با وجود اکستنشن مژه، باز هم می‌خواهید از بهترین مارک ریمل استفاده کنید فقط به‌صورت خیلی ملایم، نوک مژه را ریمل بزنید. این کار چشم شما را برجسته‌تر می‌کند. زدن ریمل به ریشه‌ی مژه ها، آن‌ها را زیادی حجیم می‌کند.

در انتخاب سالن آرایشی برای انجام اکستنشن مژه به چه نکاتی توجه کنیم

سالن آرایشی مناسببه دلیل حساسیت ذاتی مژه‌ها و ناحیه‌ی دور چشم، فردی را بیابید که کاملاً تعلیم‌دیده و معتبر باشد. این مسئله یک ضرورت است. متخصصان این کار، از محصولات حرفه‌ای استفاده می‌کنند و به‌خوبی آموزش دیده‌اند. آن‌ها مژه‌ها را طوری بدون آسیب می‌کارند که به مژه‌ها و مهم‌تر از آن، چشم شما صدمه‌ای وارد نشود.

همچنین برای انجام اکستنشن مژه به دنبال کسی بگردید که تجربه‌ی زیادی در کاشت مژه داشته باشد. عکس‌های قبل و بعد از اکستنشن مژه را کنترل کنید و از با تجربه بودن آن فرد اطمینان حاصل کنید؛ چون لازم است همیشه قبل از زیبایی به سلامتی دقت کرد؛ در غیر این صورت مضرات اکستنشن مژه بیشتر از فواید آن می‌شود و گاهی عوارض جبران‌ناپذیری در پی دارد.

برای برداشتن اکستنشن مژه چه کنیم

برداشتن اکستنشن مژه قدری سخت‌تر از گذاشتن آن است. برای این کار حتماً به سالن مراجعه کنید و از کندن موها با دست اجتناب کنید. اگر نیز به هر دلیلی نمی‌توانید به سالن بروید با کمک کمی روغن نارگیل، پایه‌های چسب را شل کنید. هرگز تارهای مژه را نکشید. این کار باعث کنده شدن مژه های شما و آسیب رسیدن به چشمتان می‌شود. بعد از برداشتن اکستنشن نیز تا یکی دو هفته به مژه های خود روغن کرچک بزنید. این کار باعث می‌شود مژه ها بهتر رشد کرده و مقاوم‌تر شوند.

سخن پایانی

امیدواریم آنچه از انجام اکستنشن و فواید و مضرات و عوارض آن بیان کردیم برای شما سودمند بوده باشد. گاهی مژه های شما به‌قدری طول و حجم دارد که به‌راحتی با بهترین مارک ریمل، فریبنده و زیبا می‌شود و شما را از انجام اکستنشن مژه بی‌نیاز می‌کند. باز هم پیشنهاد ما این است که با خریدن یک ریمل خوب و باکیفیت از فروشگاه اردمی بدون نیاز به انجام هیچ کاری، مژه‌هایی بلند و زیبا به خود هدیه کنید.

منبع: Huffingtonpost دیدگاه‌ها 20520بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه