تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

با مزایای لیزر درمانی برای از بین بردن لکه های پیری آشنا شوید

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
با مزایای لیزر درمانی برای از بین بردن لکه های پیری آشنا شوید

استفاده از کرم ضد لک عالی و لیزر درمانی به‌عنوان دو روش اصلی در از بین بردن لکه های پیری شناخته می‌شوند. تجربه نشان داده است اکثر افراد برای درمان لک های پوست خود ابتدا اقدام به خرید کرم ضد لک عالی می‌کنند. سپس اگر از این کرم نتیجه نگرفتند از لیزر درمانی کمک می‌گیرند. لیزر درمانی نیز همانند دیگر روش‌های پزشکی فواید و عوارض خاص خودش را دارد. در ادامه با هم به مزایای لیزر درمانی و معایب آن می‌پردازیم.

لیزر درمانی چیست

از بین بردن لکه های پیری

در دنیای پزشکی لیزر درمانی کاربردهای مختلفی دارد. وقتی از لیزر درمانی برای از بین بردن لکه های پیری صحبت می‌کنیم منظور فرایندی است که در آن با پرتوی لیزر، انرژی به سطح پوست تابیده می‌شود. گلبول‌های قرمزی که در سلول‌های پوست قرار دارند و رنگدانه ها، این انرژی را جذب می‌کنند و در لکه‌های پوستی حرارت ایجاد می‌شود. این حرارت ساختار لکه های پیری را به‌کلی نابود می‌کند و در نتیجه پس از مدتی خبری از این لکه‌ها نخواهد بود.

چنین فرایندی در نگاه اول ساده و بی‌دردسر به نظر می‌رسد؛ اما پیشنهاد می‌کنیم اگر به این عارضه دچار شده‌اید، در مرحله اول با خرید کرم ضد لک عالی به فکر درمان لکه های پیری باشید. اگر این کرم کارساز نبود، به دنبال روش‌های لیزر درمانی باشید؛ چرا که این روش‌ در کنار فایده‌هایی که دارد، دارای معایبی نیز هست که در ادامه خواهد آمد.

مزایای لیزر درمانی

  • اثربخشی سریع

مزایای لیزر درمانی

این روزها لیزر درمانی به‌عنوان اثربخش‌ترین روش برای از بین بردن لکه های پیری شناخته می‌شود. گفته می‌شود که کارآمدی این روش حتی از سرما درمانی (cryosurgery) و لایه‌برداری شیمیایی نیز موثرتر است. یکی از مزایای لیزر درمانی این است که لکه های پیری را برای همیشه از بین می‌‌برد، افراد زیادی به این روش تمایل دارند تا با کمک آن یک بار برای همیشه از لکه های پیری خلاص شوند. ناگفته نماند گاهی اوقات حتی این روش نیز راهی دائمی برای از بین بردن لکه های پیری شناخته نمی‌شود و احتمال ایجاد لکه های پیری جدید پس از آن وجود دارد. به این ترتیب می‌توان گفت لیزر درمانی لکه‌های فعلی پوست را کاملاً از بین می‌برد؛ اما در صورت ایجاد لکه های پیری جدید، دوباره باید این عمل تکرار شود.

  • درمان و زمان بهبودی

سرعت درمان

افرادی که برای از بین بردن لکه های پیری سراغ خرید کرم ضد لک عالی رفته‌اند حتماً در جریان هستند که حتی خرید بهترین کرم هم در نابودی سریع این لکه‌ها کاربرد ندارد. درواقع برای از بین بردن کامل این لکه‌ها باید صبور بود. در مقابل، لیزر درمانی یکی از سریع‌ترین روش‌‌ها برای نابودی لکه‌های پوست به حساب می‌آید.

یکی دیگر از مزایای لیزر درمانی درد کم آن است. افرادی که این عمل را انجام داده‌اند مدعی هستند درد بسیار کمی دارد و به‌غیر از احساس سوزن‌سوزن شدن در پوست، متوجه درد دیگری نشده‌‌اند. عوارض کوتاه‌مدت لیزر درمانی در افراد مختلف با هم تفاوت دارد و ممکن است ناحیه‌ی تحت درمان، متورم شود. این حالت نیز چیزی بین دو ساعت تا نهایتاً دو روز بیشتر طول نمی‌کشد.

معایب لیزر درمانی

  • احتمال عفونت پوست

عفونت پوست

در کنار مزایای لیزر درمانی معایبی نیز وجود دارد. برای مثال عموماً صحبتی از عفونت پوست پس از لیزر درمانی مطرح نمی‌شود؛ اما این احتمال را باید جدی گرفت. در چنین مواقعی عفونت پوستی غالباً فقط در افرادی ایجاد می‌شود که ویروس‌ها به‌صورت فعال یا غیرفعال در پوست آن‌ها قبل از لیزر درمانی وجود داشته باشد. این عفونت‌‌ها سریعاً پس از لیزر درمانی فعال نمی‌شوند و پس از گذشت چیزی حدود ۳ تا ۴ هفته، درد و عارضه‌‌های عفونت‌های پوستی نمایان می‌شود. با این توضیح می‌توان گفت از آنجایی که لیزر درمانی تغییراتی را در سطح پوست ایجاد می‌کند، احتمال افزایش عفونت پوست وجود دارد.

  • قیمت گزاف

معایب لیزر درمانی

انصافاً باید اعتراف کرد که هزینه‌ی خرید کرم ضد لک عالی با لیزر درمانی مقایسه‌کردنی نیست و با روش درمانی پرهزینه‌ای طرف هستیم. قیمت‌گذاری لیزر درمانی بسته به ابعاد سطحی از پوست که باید درمان شود و تعداد دفعات تکرار آن متفاوت خواهد بود. اما همان‌گونه که توضیح دادیم لیزر درمانی موثرترین روش برای از بین بردن لکه های پیری شناخته می‌شود و به‌همین دلیل نیز افرادی پیدا می‌شوند که حاضرند با هزینه‌ای گزاف برای همیشه با لکه های پیری خداحافظی کنند.

پیشنهاد ما به شما

تا اینجا به مزایای لیزر درمانی و معایب آن پرداختیم. در مجموع باید گفت بهتر است قبل از هر چیز برای درمان لکه های پیری نظر پزشک را برای تشخیص یک کرم ضد لک عالی جویا شوید و با خرید این کرم، درمان لکه های پیری را شروع کنید. مقاله «کرم ضد لک عالی برای درمان ملاسما» در انجام خرید هوشمندانه به شما کمک می‌کند. همچنین در فروشگاه اردمی بهترین کرم‌های ضد لک وجود دارد. مطمئن باشید محصولی معتبر برای درمان لکه های پیری پیش‌روی شما قرار دارد. اگر هم به لیزر درمانی فکر می‌کنید بهتر است قبل از هر چیز با پزشک متخصص پوست مشورت کنید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم لکه های پیری را تجربه کرده‌اید و برای درمان این لکه‌ها تجربه‌های سودمندی دارید،‌ در قسمت نظرات برای ما و دیگر خوانند‌ه‌ها از این تجربه‌های مفید بگویید.

 

منبع: Skincareguide دیدگاه‌ها 2604بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه