تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

روش های مراقبت از پوست دور چشم در هوای سرد

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
روش های مراقبت از پوست دور چشم در هوای سرد

درخواست بهترین کرم دور چشم در فصل زمستان بیشتر از فصل‌های دیگر است؛ چراکه سرمای هوا، خشکی پوست را افزایش می‌دهد. همچنین از آنجایی که پوست دور چشم بیشتر از دیگر قسمت‌های بدن خشک می‌شود، برای جلوگیری از سیاهی و چین‌ و چروک‌ پوست باید حتماً به فکر خرید بهترین کرم دور چشم باشیم. به همین دلیل در ادامه روش های مراقبت از پوست دور چشم در هوای سرد را با شما در میان می‌گذاریم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

دوش آب‌ ولرم

دوش آب ولرم

یکی از روش های مراقبت از پوست دور چشم در هوای سرد، حمام کردن با آب ولرم است. آ‌ب‌ بسیار گرم به لایه لیپید (Lipid) پوست آسیب می‌رساند. برای حفاظت بیشتر پوست خود در زمستان ، دوش‌ آب‌ نیمه‌گرم بگیرید و بازه‌های زمانی حمام‌رفتن را نیز کوتاه‌تر کنید. برای خشک کردن نیز حوله را روی پوست نکشید و با حرکات ضربه‌ای، پوست خود را خشک نمایید. بهتر است قبل از حمام روغن بدن بزنید تا در طول استحمام، رطوبت بدن حفظ شود و پس از حمام نیز زمانی که پوست شما هنوز مرطوب است، کرم یا مرطوب کننده بدن بزنید تا ترکیبات کرم، سریع‌تر به داخل پوست نفوذ کند. در نهایت نیز بهترین کرم دور چشم موجود در بازار را خریداری کنید و این کرم را پس از حمام، دور چشم بمالید.

لایه برداری پوست

لایه برداری پوست مختص فصل خاصی نیست و پوست صورت و بدن را در زمستان ننیز باید همچون سایر فصل‌ها لایه برداری کنید. این فرایند باید حداکثر ۲ بار در هفته انجام شود. در واقع یکی از روش های مراقبت از پوست لایه برداری از آن است. این کار منافذ پوست را باز می‌کند و سلول های مرده را از بین می‌برد. در نتیجه پس از پاک کردن آرایش یا شستن صورت، اقدام به لایه برداری کنید و پس از این کار با کمک کرم های آبرسان، رطوبت پوست را تأمین نمایید.

خوردن میوه

ماسک میوه و خوردن میوه برای مراقبت از پوست در هوای سرد

پیشنهاد کردیم در کنار خرید بهترین کرم دور چشم، بهترین ماسک صورت را نیز خریداری کنید. این ماسک باید دارای ترکیبات میوه‌ای باشد. البته توجه داشته باشید که مالیدن ماسک به پوست دور چشم ممنوع است. همچنین یکی دیگر از روش های مراقبت از پوست این است که در هوای سرد، تا می‌توانید میوه میل کنید. میوه‌های مانند انار، موز، هندوانه، کیوی، پرتقال و سیب را به رژیم غذایی‌تان اضافه نمایید.

استفاده از ژل آلوئه ورا

برگ آلوئه ورا را ببُرید و ژل داخل برگ را خارج کنید. سپس این ژل را به‌حالت کاملاً یکسان روی صورت بمالید. ژل آلوئه ورا دارای ویتامین‌های C، E و بتاکربن است. این ترکیبات نه‌تنها مواد ضروری پوست را فراهم می‌کنند، بلکه خاصیت ضدپیری دارند و چین و‌ چروک ها را نیز از بین می‌برند. ژل آلوئه ورا بدون اینکه پوست را چرب کند، فرایند آبرسانی آن را انجام می‌دهد و یکی از روش های مراقبت از پوست‌ های بسیار چرب شناخته می‌شود. فایده‌های این ژل طبیعی به اندازه‌ای است که اگر برای خرید بهترین کرم دور چشم، تحقیقی در محصولات مختلف داشته باشید، به کرم‌های دور چشم باکیفیتی دارای ژل‌ آلوئه ورا برخواهید خورد.

آبرسانی بدن

آبرسانی پوست

مصرف شکر، الکل و کافئین التهاب های پوستی و کم‌آبی بدن را به دنبال دارد. این مواد ویتامین های بدن را نیز نابود می‌کنند. اگر به فکر سلامتی پوست خود هستید، در فصل زمستان مصرف این مواد را کنار بگذارید. از طرف دیگر یکی دیگر از روش های مراقبت از پوست دور چشم در هوای سرد این است که تا می‌توانید آب بنوشید. همچنین با لوسیون یا کرم های مرطوب کننده، پوست خود را آبرسانی کنید. پوستی که به مقدار لازم آبرسانی شده باشد، فرایند تولید و ترمیم سلول ها را بهتر انجام می‌دهد و ظاهری شاداب و باطراوت پیدا می‌کند.

یوگا

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید یوگا یکی از روش های مراقبت از پوست دور چشم در هوای سرد است. یوگا گردش خون را در بدن افزایش می‌دهد و از این طریق سلول‌ها اکسیژن بیشتری جذب می‌کنند. در نتیجه مواد سمی پوست، سریع‌تر دفع می‌شود و جریان خون تازه و سرشار از اکسیژن در زیر پوست، شادابی و نشاط آن را به دنبال دارد.

امیدواریم با نکته‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، با روش های مراقبت از پوست دور چشم در هوای سرد آشنا شده باشید. شما نیز می‌توانید با نگاهی به کرم های دور چشم مختلفی که در فروشگاه اینترنتی اُردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی برای شما آماده کرده‌ایم، بهترین کرم دور چشم را خریداری نمایید. در پایان پیشنهاد می‌‌کنیم اگر شما هم تجربه‌ای در محافظت پوست در فصل زمستان دارید، این تجربه‌های سودمند را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Mid-day دیدگاه‌ها 6464بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه