تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

برای جلوگیری از شکستن یا ترک ناخن چه کارهایی باید انجام دهیم؟

برای جلوگیری از شکستن یا ترک ناخن چه کارهایی باید انجام دهیم؟

حتماً شما هم اطلاع دارید که استفاده از لاک مات یا لاک براق مقاومت ناخن را بیشتر می‌کند؛ اما برای سلامت ناخن نمی‌شود فقط روی لاک تکیه کرد. به این منظور باید ابتدا دلیل شکستن یا ترک ناخن را پیدا کنیم. سپس ببینیم چه روش‌هایی برای سلامت بیشتر ناخن‌ها وجود دارد. این روش‌ها باید به‌ گونه‌ای باشد که در کنار استفاده از آن‌ها، همانند گذشته بتوانیم لاک مات یا براق بزنیم و ناخن‌هایی زیبا داشته باشیم. در نتیجه در ادامه برای شما روش‌هایی برای جلوگیری از شکستن یا ترک ناخن را در میان می‌گذاریم. با به‌کارگیری این روش‌ها برای همیشه با این مشکلات خداحافظی کنید.

از سلامت کوتیکول ناخن غافل نشوید

KEEP YOUR NAIL GAME GOING STRONG

از روغن‌های طبیعی برای سلامت پوست، مو و بدن کمک می‌گیریم؛ اما از جادوی این روغن‌ها برای سلامت کوتیکول ناخن غافل هستیم. به این ترتیب اگر ناخن‌های شما بر اثر استفاده بیش از حد از لاک مات یا براق حالتی شکننده‌ پیدا کرده است یا اینکه لاک پاک کن ها سلامت کوتیکول ناخن های شما را به خطر انداخته‌اند، وقت آن رسیده که با خرید روغن کوتیکول، مواد مغذی و ضروری کوتیکول را فراهم کنید و ناخن‌هایی قوی‌تر از همیشه داشته باشید.

ناخن ها را در یک جهت سوهان کنید

ناخن‌ها را در یک جهت سوهان کنید

سوهان‌ کردن به عقب و جلو، چیزی به‌ غیر از ترک ناخن به دنبال نخواهد داشت. برای جلوگیری از شکستن یا ترک ناخن بهتر است همیشه آن‌ها را در یک جهت سوهان کنید.

به آبرسانی ناخن ها اهمیت دهید

به آبرسانی ناخن‌ها اهمیت دهید

برای جلوگیری از شکستن یا ترک ناخن به همان اندازه که به آبرسانی دست‌های خود اهمیت می‌دهید، به همان اندازه هم باید مواظب مرطوب‌ ماندن ناخن‌ها باشید. در نتیجه هر بار که دست‌های خود را می‌شویید حتماً کرم مرطوب کننده به دست و ناخن های خود بزنید. برای انجام کارهای منزل و مواقعی که دست‌های شما برای مدت طولانی در آب قرار دارد، حتماً از دستکش استفاده کنید.

جویدن ناخن را کنار بگذارید

جویدن ناخن را کنار بگذارید

جویدن ناخن یکی از مهم‌ترین دلایل شکستن ناخن‌ها شناخته می‌شود. با کنار گذاشتن این عادت، نه تنها از شکستن و ترک ناخن جلوگیری می‌کنید، بلکه از خون ریزی، عفونت و درد ناشی از جویدن ناخن نیز خلاص می‌شود.

لاک زدن را فراموش نکنید

لاک زدن را فراموش نکنید

لاک فقط جنبه‌ی زیبایی ندارد. یک لایه لاک مات، براق یا حتی لاک پایه‌ی باکیفیت تأثیر زیادی در تقویت ناخن ها دارد و جلوی از بین رفتن رطوبت ناخن را می‌گیرد. ناگفته نماند ازآنجایی‌که اکثر لاک‌‌ها دارای حلال‌هایی مانند استون، الکل و اتیل استات هستند، برای سلامت ناخن‌های خود در لاک زدن زیاده‌روی نکنید.

مزایای استفاده از لاک پایه را نادیده نگیرید

اهمیت لاک پایه

برای جلوگیری از شکستن یا ترک ناخن حتماً از لاک پایه استفاده کنید. لاک پایه به بستر ناخن می‌چسبد و ناخن‌ها را حالت‌پذیر و نرم می‌کند. جلوی شکستن ناخن را می‌گیرد و دوام لاک مات یا براقی که زده‌اید را افزایش می‌دهد. به برخی از مهم‌ترین نتایج استفاده از بیس کت در ادامه اشاره کرده‌ایم:

  • مانیکور زیباتر و ماندگارتری را در پی دارد

جلوگیری از شکستن یا ترک ناخن

اگر به هر دلیلی لاک پایه نزنید، دست‌کم ۳ لایه لاک اصلی برای کامل شدن لاک و جلوگیری از راه‌راه شدن آن نیاز دارید. به این ترتیب بهتر است به جای ۳ لایه لاک، ابتدا یک لایه لاک پایه بزنید تا لاک مات یا براقی که می‌زنید رنگی جذاب پیدا کند. به زبان ساده‌ می‌توان گفت لاک پایه در مانیکور ناخن عملاً نقش پرایمر را در زیرسازی آرایش ایفا می‌کند. این کار به جلوگیری از شکستن یا ترک ناخن نیز کمک می‌کند و عمر مانیکور و لاک روی ناخن را افزایش می‌دهد.

  • جلوی زرد شدن ناخن را می‌گیرد

جلوگیری از شکستن یا ترک ناخن

ترکیبات شیمیایی لاک‌ها روی ناخن باقی می‌مانند و سطح آن را زرد می‌کنند، این قضیه در خصوص لاک مات یا براق هیچ فرقی نمی‌کند. برای جلوگیری از زرد شدن ناخن‌ها، حتماً باید قبل از لاک اصلی، یک لایه لاک پایه بزنید چراکه لاک پایه جلوی تغییر رنگ ناخن را نیز می‌گیرد.

  • فرایند رشد ناخن را بهبود می‌بخشد

جلوگیری از شکستن یا ترک ناخن

لاک پایه سطح ناخن را پوشش می‌دهد و جلوی لایه‌لایه‌شدن آن را می‌گیرد. همچنین با نرم‌ کردن بافت ناخن، به فرایند رشد ناخن سرعت می‌بخشد.

  • مشکلات ناخن را برطرف می‌کند

جلوگیری از شکستن یا ترک ناخن

پیشنهاد می‌کنیم یک لاک پایه عالی و باکیفیت خریداری کنید که در کنار آمادگی بستر ناخن برای لاک اصلی، بافت ناخن‌های شما را هم تقویت کند و مشکلات آن را برطرف نماید. برای نمونه اگر ناخن‌های خشکی دارید،‌ لاک پایه با ترکیبات مرطوب‌ کننده بخرید و برای جلوگیری از شکستن یا ترک ناخن، لاک پایه با ترکیبات تقویت‌ کننده خریداری کنید.

توصیه پایانی

همه‌ی چیزهایی را که برای جلوگیری از شکستن یا ترک ناخن لازم است بدانید را با شما در میان گذاشتیم و از اهمیت لاک پایه برای سلامت ناخن‌ها گفتیم. اکنون زمان آن رسیده که برای خرید لاک سری به فروشگاه اُردمی بزنید و بسته به سلیقه‌ای که دارید یک لاک مات یا براق خریداری کنید. خواندن مقاله‌ی «۸ روش انتخاب لاک مناسب برای موقعیت های مختلف» نیز در انتخاب بهترین لاک برای شما راهگشاست. اگر تجربه مفیدی در این زمینه دارید، این تجربه‌ها را با ما و دیگر خواننده‌ها در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: Bebeautiful دیدگاه‌ها 8718بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه