تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

نگهداری ناخن طبیعی چگونه بدون مانیکور امکان پذیر است؟

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
نگهداری ناخن طبیعی چگونه بدون مانیکور امکان پذیر است؟

شاید از پرداخت هزینه‌ها و صرف زمان زیاد برای مانیکور ناخن خسته شده باشید و یا استفاده مکرر از ژل‌های ناخن دیگر برای شما مفید نباشد. دلیل کنار گذاشتن مانیکور هرچه که باشد، باعث کاهش دردسرها می‌شود؛ اما نگهداری و مراقبت از ناخن‌ها هم‌چنان به قوت خود باقی‌است. در این مقاله به 7 نکته اشاره شده است که با کمک آن‌ها می‌توانید ناخن‌های خود را برجسته و براق نگه‌دارید.

۱- ناخن‌ها را براق کنید

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و آب لیموترش را باهم مخلوط کنید. آن را به کمک یک مسواک روی ناخن‌های خود بمالید و چند دقیقه بگذارید بماند و سپس بشویید. ظاهر آن‌ها سفیدتر خواهد شد.

۲- آن‌ها را کوتاه و گرد کنید

ناخن‌ها را کوتاه و گرد نگه‌دارید تا به جایی گیر نکنند (که بیشتر به دلیل شکل مربعی ناخن‌هاست) یا نشکنند (که وقتی ناخن بلند است اتفاق می‌افتد). وقتی آن‌ها را به اندازه دلخواه کوتاه کردید، از دو طرف به سمت وسط سوهان کنید نه اینکه سوهان را به هر دو طرف عقب و جلو ببرید، زیرا این کار ناخن را ضعیف می‌کند.

۳- از ابزار مناسب استفاده کنید

برای خود یک پولیش ناخن چهار وجهی تهیه کنید که دارای چهار سطح مختلف است. این سطوح شماره‌گذاری شده‌اند تا ترتیب آن‌ها را بدانید و بتوانید با آن‌ها ناخنی صاف و شفاف ایجاد کنید.

نکته: ممکن است وسوسه شوید که هر روز از پولیش ناخن خود استفاده کنید؛ اما این کار را بیشتر از هفته‌ای یک‌بار انجام ندهید، چون ناخن شما را نازک خواهد کرد.

۴- تخم مرغ بیشتر بخورید

تخم مرغ، گوشت مرغ و ماهی و گوساله بیشتر بخورید. به طور کلی پروتئین ورودی بدن را افزایش دهید تا ناخن‌های شکننده و ضعیف را تقویت کنید.

چگونه بدون مانیکور ناخن‌های زیبایی داشته باشیم؟

۵- ناخن‌ها را کمتر در معرض آب قرار دهید

آب، ماده خوبی است؛ به ویژه برای آب‌رسانی به بدن حیاتی است. اما آب روی دست‌ها، سبب خشکی ناخن و پوست اطراف ناخن‌ها می‌شود. با پوشیدن دستکش هنگام انجام کارهای منزل مثل شستن ظروف، ناخن‌ها را در مقابل آب محافظت کنید و یا اگر استحمام می‌کنید دست‌ها را بیرون از وان قرار دهید.

۶- آن‌ها را در روغن مناسب قرار دهید

ناخن‌ها را در یک کاسه کوچک روغن زیتون قرار دهید و مطمئن شوید همه ناخن و پوست اطراف آن به روغن آغشته شده‌اند. 10 دقیقه صبر کنید، حال وقت آن است که به یک موسیقی گوش کنید و قبل از آن‌که روغن روی ناخن‌ها را پاک کنید، آن را به آرامی ماساژ دهید.

۷- از تقویت کننده‌های سبک بهره ببرید

اگر پولیش ناخن ندارید، از تقویت‌کننده‌های سبک ناخن استفاده کنید. این کار هرگونه بی‌رنگی و ناهمواری را (بدون استفاده از مواد شیمیایی که در بسیاری از لاک‌ها موجود است) از بین می‌برد.

منبع: Purewow دیدگاه‌ها 7753بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه