تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

قواعد خرید و استفاده از ریمل برای حفظ سلامت مژه و چشم

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
قواعد خرید و استفاده از ریمل برای حفظ سلامت مژه و چشم

حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌گویند حتی اگر بهترین مارک ریمل را بخرید، باز هم این ریمل برای چشم و مژه ضرر دارد و تارهای مژه را نازک و کم‌پشت می‌کند. در واقع خرید یک ریمل عالی و استفاده از آن جذابیت‌ چشم‌ها را دوچندان می‌کند. این زیبایی زمانی نمود بیشتری دارد که از ریمل حجم دهنده یا ریمل بلند کننده طول مژه استفاده کرده باشید. ریمل ضد آب نیز برای مواقع خاص امتیازات خاص خودش را دارد. با توجه به این خصوصیات، به همین راحتی نمی‌توان از ریمل‌ زدن منصرف شد. از طرفی با توجه به اینکه هرگز حاضر نیستیم سلامت مژه‌ و چشم را به خطر بیندازیم، قصد داریم برای شما از قواعد خرید و استفاده از ریمل بگوییم.

قواعد خرید ریمل

قواعد خرید ریمل

یکی از قواعد خرید و استفاده از ریمل آشنایی با ترکیبات آن است. بعضی از ریمل‌ها بر پایه‌ی نفت خام ساخته شده‌اند. ترکیبات این دسته از ریمل ها حساسیت پوستی را به دنبال دارد. همچنین رشد پیاز مو را در سرتاسر پلک کاهش می‌دهد. کاملاً مشخص است که از خرید چنین ریمل هایی باید برحذر باشید. در عوض ریمل هایی با ترکیبات کاملاً طبیعی بخرید. این ریمل‌ها ممکن است قیمت بیشتری داشته باشند؛ اما با خیال راحت می‌توانید بدون بروز هرگونه حساسیت از آن‌ها استفاده کنید.

برای تشخیص بهترین مارک ریمل، سراغ ریمل‌هایی بروید که عبارت هایپوآلرژنیک (hypoallergenic) روی آن‌ها درج شده باشد. این ریمل‌ها دارای ترکیبات آبرسان و کاندیشنر هستند. درباره‌ی ریمل ضد آب نیز مسلماً در جریان هستید که ترکیبات آن به‌راحتی پاک نمی‌شود؛ بنابراین برای حفظ سلامت مژه های خود بهتر است فقط در مواقع لازم و ضروری از ریمل ضد آب استفاده کنید.

قواعد استفاده از ریمل

قواعد استفاده از ریمل

یکی دیگر از قواعد خرید و استفاده از ریمل آشنایی با نحوه‌ی کار کردن با برس آن است. بانوان زیادی را می‌شناسیم که برس ریمل را داخل شیشه آن به دفعات زیادی بالا و پایین می‌کنند تا برس کاملاً به ترکیبات ریمل آغشته شود. این روش راه نفوذ هوا و باکتری‌ها به داخل شیشه ریمل را باز می‌کند. با ورود هوا به محفظه‌ی ریمل، ترکیبات آن زودتر از همیشه خشک می‌شود. همچنین با ورود آلودگی‌ها، در استفاده‌های بعدی از این ریمل،‌ چشم‌های شما آلوده خواهد شد. فراموش نکنید ریمل از آن دسته لوازم آرایشی است که دوام زیادی ندارد و حتی اگر بهترین مارک ریمل را خریده باشید، باز هم باید نهایتاً ۴ ماه پس از باز شدن درپوش، آن را دور بیندازید.

حرفه‌‌ای‌های دنیای آرایش پیشنهاد می‌کنند که دست‌کم چند لایه ریمل بزنید. در اینکه این روش زیبایی مژه‌ها را افزایش می‌دهد هیچ‌شکی نداریم؛ اما بهتر است فقط برای مهمانی‌های خاص از این روش استفاده کنید. در حالت عادی و آرایش روزانه، لایه‌های کمتری از ریمل روی مژه های خود بزنید. تلنبار شدن ریمل روی مژه،‌ پاک‌کردن آن را دشوارتر می‌کند. حجم زیاد ترکیبات شیمیایی روی مژه از سویی و استفاده‌ی مداوم از پاک کننده ها از سوی دیگر، ریزش مژه ها و کم پشت‌ شدن آن‌ها را به دنبال دارد.

پاک کردن ریمل

پاک کردن ریمل

پاک کردن ریمل بیش از زدن آن اهمیت دارد. بهتر است زمانی که برای خرید بهترین مارک ریمل، پرس‌و‌جو می‌کنید،‌ یک پاک کننده آرایش چشم عالی هم تهیه کنید. سپس با این پاک کننده به آرام‌ترین حالت ممکن ریمل را از مژه‌ها پاک کنید. برای این‌ کار یک تکه پنبه را به پاک کننده آرایشی آغشته نمایید و با دقت تمام روی مژه‌ها بمالید. عجله و خشونت در این کار نتیجه‌ای به غیر از ریختن مژه‌های شما به دنبال نخواهد داشت. شستشوی مداوم مژه‌ها نیز همان طور که قبلاً اشاره کردیم، ریزش مژه و کم پشت شدن آن را به دنبال دارد.

حتی فکر پاک نکردن ریمل قبل از خواب را نکنید. در این حالت ریمل تا صبح روی مژه ها باقی می‌ماند و ریزش مژه ها قطعی خواهد بود. همچنین ممکن است در خواب مقداری از ریمل نیز وارد چشم شود و بینایی شما را مختل کند. بنابراین برای سلامت چشم و مژه ها لازم و ضروری است هر شب قبل از خواب، ریمل را به‌آرامی پاک کنید و با مژه‌های بدون آرایش بخوابید.

توصیه پایانی

امیدواریم با مطالعه‌ی این مطلب با قواعد خرید و استفاده از ریمل آشنا شده باشید. برای خرید یک ریمل عالی نیز کافی است نگاهی به محصولات فروشگاه‌ اُردمی بیندازید و از میان ریمل‌های باکیفیت موجود در این فروشگاه بهترین مارک ریمل را خریداری کنید. در ادامه شما را به خواندن مقاله‌ی «باید ها و نباید های بسیار مهم برای استفاده درست از ریمل» دعوت می‌کنیم. همچنین پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم روش کارآمد و بی‌ضرری را برای ریمل زدن سراغ دارید، در قسمت نظرات با ما و دیگر خوانند‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Girlslife دیدگاه‌ها 2640بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه