تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

تاریخ مصرف عطر را چگونه تشخیص دهیم؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
تاریخ مصرف عطر را چگونه تشخیص دهیم؟

اگر شما هم یک میز پر از بهترین عطر زنانه یا مردانه دارید و نگران سررسیدن تاریخ انقضای آن هستید، این مطلب را تا انتها بخوانید. در این مقاله قرار است درباره بهترین تاریخ مصرف عطر با شما صحبت کنیم. شاید برای شما هم سؤال باشد که مگر عطر هم تاریخ انقضا یا تاریخ مصرف دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که بله. عطر هم مانند همه لوازم آرایشی و بهداشتی دیگر از ترکیبات شیمیایی ساخته شده و پس از مدتی تاریخ انقضایش سر می‌رسد. حتی اگر درست از عطر خود نگهداری نکنید، ممکن است خیلی زودتر از اینکه فکرش را بکنید، منقضی شود. در ادامه درباره علائم انقضای عطر و چگونگی مراقبت از آن بیشتر برایتان صحبت می‌کنیم.

اهمیت تشخیص تاریخ مصرف عطر

اهمیت تشخیص تاریخ مصرف عطر

شما که انتظار ندارید بعد از صرف هزینه هنگفت برای خرید بهترین عطر زنانه یا مردانه خود، با محصولی تاریخ مصرف گذشته روبه‌رو شوید؟ یا اینکه بعد از استفاده از عطری، اطرافیان به شما بگویند که چیزی شبیه بوی سرکه از لباس یا بدنتان شنیده می‌شود. همچنین هرگز دلتان نمی‌خواهد که لکه عطر روی لباستان بیفتد یا فقط از عطر بوی الکل به مشامتان برسد؟ علاوه بر همه این‌ها مصرف عطر تاریخ گذشته باعث بروز حساسیت در پوست شما می‌شود.

همه این‌ها نشانه‌هایی از گذشتن تاریخ مصرف عطر است. اگر با این موضوع کاملاً آشنایی داشته باشید، اتفاقات ناخوشایندی که در بالا برایتان ذکر کردیم، هرگز به وقوع نمی‌پیوندد.

روش تشخیص پایان تاریخ مصرف عطر

روش تشخیص

برایتان گفتیم که بهترین عطر زنانه و مردانه پس از مدتی منقضی می‌شوند. حال پرسش اینجاست که چطور می‌توانیم این تاریخ را تشخیص دهیم. به عبارت دیگر از کجا بفهمیم که تاریخ مصرف عطر تمام شده است. در ادامه چند نشانه برای انقضای تاریخ عطر برایتان می‌آوریم.

  • توجه به بارکد محصول

روی همه لوازم آرایشی و بهداشتی بارکدی درج شده است که تاریخ تولید و تاریخ انقضای محصول را شامل می‌شود. با دقت به این بارکد می‌توانید به‌راحتی زمان انقضای عطر را تشخیص دهید.

  • تغییر رنگ عطر

یکی دیگر از نشانه‌های سر آمدن تاریخ مصرف عطر زنانه و مردانه، تغییر رنگ آن است. معمولاً مایع عطر به هر رنگی که باشد، شفاف است. اگر احساس کردید عطر بی‌رنگ شما زرد یا کدر شده و به تیرگی می‌گراید، شک نکنید که تاریخ انقضای آن فرارسیده است. در چنین مواقعی عطر خود را دور بیندازید و از آن استفاده نکنید.

  • تغییر بوی عطر

در قسمت‌های قبلی گفتیم که عطری که تاریخ مصرفش گذشته باشد، بدبو می‌شود. چیزی شبیه بوی الکل یا بوی سرکه از عطر منقضی شنیده می‌شود. به محض اینکه حس کردید، عطرتان بوی سابق را ندارد یا تغییر کرده است، آن را کنار بگذارید.

راهنمای مراقبت از عطر برای طولانی‌شدن تاریخ مصرف

روش نگهداری

در حالت عادی هر عطر بین ۳ تا ۵ سال بعد از بازشدن درپوشش، مثل روز اول باقی می‌ماند و منقضی نمی‌شود. البته در برخی از عطرها این تاریخ به ۱۰ سال هم می‌رسد. با همه این تفاصیل باز هم مشاهده شده که عطر هم تاریخ مصرف داشته و هم مدت چندانی از مصرف آن نگذشته است؛ ولی تغییر رنگ و بو داده و منقضی شده است. در چنین مواقعی باید به روش نگهداری آن عطر مشکوک شد. در ادامه برایتان می‌گوییم که چه کنید تا سررسیدن تاریخ مصرف عطر را به تعویق بیندازید و عرتان بیشتر عمر کند.

  • بستن و محکم کردن درپوش عطر

درپوش بهترین عطر زنانه و مردانه را همواره بسته نگه دارید. بازماندن درپوش عطر باعث ورود هوا به آن و اکسیده‌شدن محصول می‌شود. این اتفاق باعث تغییر بو و رنگ و کاهش ماندگاری عطر نیز می‌شود.

  • نگهداری در محل خشک و خنک

هرچه محل نگهداری عطر دور از گرما و نور باشد، ماندگاری آن افزایش پیدا می‌کند. شاید به همین دلیل هم بود که مادران و مادربزرگ‌های ما، عطرهایشان را گوشه‌ای از یخچال نگهداری می‌کردند. البته ما این کار را به شما توصیه نمی‌کنیم. همین که محیط اتاق خوابتان خنک و تاریک باشد، کافی است.

همچنین به آن دسته از افرادی که عطر خود را در فضای سرویس بهداشتی یا حمام نگهداری می‌کنند، توصیه می‌کنیم این عادت را ترک کرده و همه مواد خوشبوی خود را به اتاق خوابشان منتقل کنند. رطوبت موجود در حمام یا سرویس بهداشتی و نزدیک بودن قفسه‌ها به چراغ برق محیط باعث می‌شود عطر شما خیلی زود منقضی شود.

  • پرهیز از نور مستقیم خورشید

بسیاری از خانم‌ها و آقایان بهترین عطر زنانه یا مردانه خود را در داشبورد ماشین نگهداری می‌کنند. به این دسته افراد باید گفت که چنین مکانی برای نگهداری عطر اصلاً مناسب نیست. تابش نور خورشید و فضای گرم داخل ماشین بدترین موقعیت برای عطر است و باعث می‌شود تاریخ مصرف عطر خیلی بیشتر از آنچه شما انتظار دارید سر برسد.

راهنمای خرید بهترین عطر زنانه

راهنمای خرید

در این مقاله با شما درباره بهترین تاریخ مصرف عطر صحبت کردیم. شما چه تجربه یا پیشنهاد دیگری برای نگهداری بهترین عطر زنانه یا مردانه دارید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید تا به نام خودتان در بلاگ اردمی منتشر کنیم. ضمناً برای خرید عطرهای اورجینال و اصلی می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی مراجعه کنید. در این فروشگاه انواع عطرهای زنانه و مردانه در رایحه و حجم متفاوت متناسب با سلیقه شما وجود دارد.

دیدگاه‌ها 6998بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه