تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

کرم ضد لک عالی حاوی هیدروکینون چه خصوصیات و فوایدی دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
کرم ضد لک عالی حاوی هیدروکینون چه خصوصیات و فوایدی دارد؟

کرم ضد لک عالی حاوی هیدروکینون (Hydroquinone) به‌عنوان محصول برتر برای رفع لک پوستی در بازار شناخته می‌شود. لک های پوستی اغلب بی‌خطر هستند؛ اما به علت ظاهر ناخوشایندی که دارند، اکثر افراد در صدد رفع آن بر می‌آیند. البته تنوع محصولات ضد لک در بازار زیاد است؛ اما استقبالی که از کرم ضد لک عالی حاوی هیدروکینون شده، نسبت به سایر محصولات بیشتر است. بنابراین در این مقاله به بررسی مزایا و معایب ضد لک حاوی هیدروکینون می‌پردازیم.

مزایای ضد لک حاوی هیدروکینون چیست

کرم ضد لک عالی حاوی هیدروکینون

تاریخچه استفاده از هیدروکینون در کرم‌ ضد لک به چیزی حدود نیم‌قرن پیش باز‌ می‌گردد. اثربخشی این ماده در از بین ‌بردن لک های پوست روز‌به‌روز محبوبیت کرم ضد لک حاوی هیدروکینون را بیشتر کرده است. این ماده تجمع‌ رنگدانه های پوست را کاهش می‌دهد و با کاهش تولید ملانین در پوست، رنگ آن را روشن‌تر می‌کند. تجربه نشان داده است که یک کرم ضد لک عالی چیزی حدود ۲ تا ۴درصد هیدروکینون دارد. بسته به میزان شدت لک های پوست، پزشک کرم مناسب را تجویز می‌کند. اگر لک های پوست با این مقدار هیدروکینون از بین نرفت، احتمال تجویز کرم با میزان بیشتر نیز وجود دارد. اثربخشی این کرم‌ها پس از استفاده‌ی مداوم در بازه‌زمانی حدود ۸ تا ۱۲ هفته مشخص می‌شود. ممکن است این مدت به نظر زیاد برسد؛ اما مطمئن باشید که لک هایی که ایجاد آن‌ها چندین سال طول کشیده است، به‌راحتی از بین نمی‌روند.

چگونه اثربخشی کرم ضد لک را افزایش دهیم

افزایش اثربخشی کرم‌های هیدروکینون

همان‌گونه که گفتیم کرم حاوی هیدروکینون چیزی حدود نیم‌قرن سابقه دارد. همچنین محصولاتی که این روزها در بازار شاهد هستیم انصافاً از کیفیت خوبی برخوردار هستند. اما باز هم پیشنهاد می‌کنیم در کنار خرید کرم ضد لک عالی حاوی هیدروکینون و استفاده از آن، نکات دیگری را نیز برای افزایش اثربخشی این کرم‌ها در نظر بگیرید.

اولین چیزی که در این زمینه باید رعایت کنید مراقبت پوست در برابر نور خورشید است. در نتیجه با کمک کرم ضد آفتاب دارای SPF۳۰ یا بیشتر، پوست را از پرتوهای مضر خورشید در امان نگه دارید. لازم به ذکر است ضد آفتاب‌ زدن به فصل و زمان خاصی محدود نمی‌شود. اگر می‌خواهید لک های پوست سریع‌تر از بین‌ بروند پیشنهاد می‌کنیم حتی در روزهای ابری نیز ضد آفتاب بزنید. نکته بعدی این است که بسته‌بندی کرمی که می‌خرید باید به‌گونه‌ای باشد که ترکیبات آن در مجاورت هوا قرار نگیرد. ترکیب شدن هوا با این کرم، اثربخشی آن را به میزان محسوسی کاهش می‌دهد.

درمان خانگی جایگزین هیدروکینون چیست

کرم ضد لک عالی حاوی هیدروکینون

افرادی را سراغ داریم که درمان خانگی لک را به خرید یک کرم ضد لک عالی ترجیح می‌دهند. ترکیبات طبیعی برای این کار شامل عصاره روناس (madder)، توت خرس (bearberry)، شاه توت (mulberry)، توت سفید (WhiteMulberry) و توت کاغذی (paper mulberry) می‌شود. جالب است بدانید عصاره‌ی تمامی ترکیباتی که به آن‌ها اشاره کردیم پس از جذب در پوست به هیدروکینون تبدیل می‌شود. در‌ واقع این ترکیبات گیاهی،‌ همه‌ی فواید هیدروکینون را دارند.

از طرفی در برخی از محصولات ضد لک از ترکیبی به نام آربوتین استفاده شده است. البته آربوتین یک ترکیب شیمیایی است که پس از جذب در پوست به هیدروکینون تبدیل می‌شود. حال این به شما بستگی دارد که برای رفع لکه های پوست خود از چه ترکیباتی استفاده کنید.

آیا هیدروکینون سلامت انسان را به‌خطر می‌اندازد

آیا هیدروکینون سلامت انسان را به‌خطر می‌اندازد

اگر وسواس زیادی در انتخاب محصولات ضد لک داشته‌اید و برای خرید یک کرم ضد لک عالی حاوی هیدروکینون تحقیقات کافی انجام داده‌اید، احتمالاً مطالبی در خصوص ضررهای احتمالی آن به گوشتان خورده است. سال ها پیش مصرف کرم های دارای هیدروکینون در آفریقای جنوبی ممنوع شد. ظاهراً در این کرم ها جیوه و گلوکوکورتیکوئید (glucocorticoids) پیدا شده بود. همین امر باعث شد استفاده از کرم دارای هیدروکینون زیر سؤال برود و اتحادیه اروپا نیز نگرانی‌هایی را در خصوص مصرف این کرم‌ها مطرح کند. اما در نهایت مشخص شد که اگر فرمولاسیون ترکیبات ضد لک حاوی هیدروکینون به‌درستی انجام شود،‌ این محصولات هیچ خطری ندارند و در رفع لک های پوستی اثربخش هستند.

سخن پایانی

همانطور که در مقاله‌ی کرم ضد لک عالی برای درمان ملاسما هم اشاره کردیم، مصرف خودسرانه ضد لک حاوی هیدروکینون به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. پیشنهاد ما این است که با پزشک متخصص مشورت کنید تا نوع و درجه لک پوستی شما را تشخیص دهد. در مرحله بعد با تجویز متخصص برای خرید کرم ضد لک عالی اقدام کنید. یکی از فروشگاه‌هایی که می‌توانید با خیال راحت و اطمینان از اصالت کالا خرید خود را از آن انجام دهید، فروشگاه اینترنتی اردمی است. با یک جست‌وجوی ساده، محصولات بهترین برندهای روز دنیا را در این فروشگاه خواهید یافت. ضمناً مشاوران خبره‌ی گروه اردمی، علاوه‌بر عنوان‌کردن مزایا و معایب ضد لک حاوی هیدروکینون پاسخگوی پرسش‌های شما در بخش نظرات هستند.

منبع: Paulaschoice دیدگاه‌ها 15842بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه