تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چگونه با رعایت چند نکته ساده، به پوست آبرسانی کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
چگونه با رعایت چند نکته ساده، به پوست آبرسانی کنیم؟

با بهترین مواد آرایشی هم نمی‌توان شادابی پوستی که از کم‌آبی رنج می‌برد را جبران کرد، خوشبختانه آبرسانی به پوست کار چندان دشواری هم نیست و به راحتی می‌توانید با رعایت چند نکته ساده، شادابی و طراوت را به پوست خود هدیه دهید. در این مقاله به ۸ راهی اشاره خواهیم کرد که برای آبرسانی بهتر به پوست باید در نظر بگیرید. پس با ما همراه باشید:

1- از محصولات آرایشی استفاده کنید که خاصیت آبرسانی به پوست دارند

از محصولات آرایشی استفاده کنید که پایه آب بیشتری دارندهیچ اصراری نیست زمانی که پوست شما از کم‌آبی رنج می‌برد، به کرم‌های غنی‌ شده رجوع کنید. پیشنهاد می‌شود افرادی که پوست کم‌آبی دارند، از مواد حاوی اسید هیالورونیک استفاده کنند. از طرف دیگر، می‌توان از ترکیبات آرایشی که جلوی تبخیر آب از سطح پوست را می‌گیرند نیز استفاده کرد. این کار باعث می‌شود آب موجود در زیر پوست، دوام بیشتری داشته باشد. استفاده از کرم و ژل‌های مرطوب‌کننده که باعث حفظ رطوبت پوست می‌شوند، نیز گزینه بسیار خوبی برای آبرسانی به پوست است. برای این‌کار، پیشنهاد می‌شود از ژل‌های حاوی اسید هیالورونیک استفاده کنید که به مرطوب ماندن پوست کمک می‌کند.

۲- غذا و میوه‌هایی بخورید که آب بیشتری دارند

هندوانه بخورید تا پوست شما دچار کم‌آبی نشودخوردن میوه‌هایی که آب زیادی در آنها ذخیره شده است، عملا همانند این است که آب آشامیدنی بنوشید. به این ترتیب همیشه انواع توت‌ها، هندوانه، گوجه، آلو، هلو، خیار، کرفس، فلفل دلمه‌ای و کاهو را در سبد غذایی منزل داشته باشید تا هیچ وقت پوست شما دچار کم‌آبی نشود.

۳- بیشتر مواظب پوست‌ خود باشید

ماسک‌ آبرساناگر پوست شما بیش‌ از اندازه خشک است، پس از این‌که سرم‌های آرایشی را بر روی پوست استفاده کردید، حتما یک لایه ماسک‌ آبرسان بر روی پوست قرار دهید. این ماسک کمک می‌کند تا محتویات داخل سرم‌های آرایشی مرطوب بمانند و در نتیجه راحت‌تر به داخل پوست نفوذ کنند. ماسک آبرسان را به راحتی حدود ۵ دقیقه بعد از این‌که بر روی صورت قرار گرفت می‌توان شست.

۴- لایه‌‌های زیرین پوست را پاکسازی کنید

لایه‌‌های زیرین پوست را پاکسازی کنیداز برس‌های برقی که عمل پاکسازی پوست را با فناوری صوتی انجام می‌‌دهند استفاده کنید. این تجهیزات به کرم‌های پوستی و سایر محصولات مراقبت از پوست کمک می‌کنند تا نفوذ بیشتری در لایه‌های پوست داشته باشند. به این ترتیب، آب بیشتری به پوست می‌رسد. برس برقی با استفاده از امواج صوتی به آرامی جرم‌های باقی‌مانده در زیر پوست را پاک‌سازی می‌کند. پس از این کار، پیشنهاد می‌کنیم حتما از مرطوب‌‌کننده استفاده کنید.

۵- لایه‌بردای پوست را در دفعات بیشتر انجام دهید

پس از لایه‌برداری حتما از محصولات آرایشی که قابلیت جذب آب بالایی دارند استفاده کنیدممکن است از بهترین کرم‌های مرطوب‌کننده پوست استفاده کنید، غافل از این‌که این کرم‌ها نمی‌توانند به سطوح زیرین پوست نفوذ کنند. هر از گاهی روی سطح پوست شما را سلول‌های مرده فرا می‌گیرد؛ این سلول‌های مرده باعث بسته شدن منافذ پوست و جلوگیری از نفوذ مواد تقویت‌کننده به لایه‌های زیرین پوست می‌شوند. این‌جاست که باید در بازه‌های زمانی متناوب، از محصولات لایه‌بردار استفاده کنید. لازم به ذکر است که پس از لایه‌برداری حتما از محصولات آرایشی که قابلیت جذب آب بالایی دارند استفاده کنید. کرم‌ یا ژل‌هایی که در ترکیبات ساخت آنها از اسید هیالورونیک استفاده شده باشد، به جذب آب در پوست کمک می‌کند.

دقت داشته باشید که پوست پس از لایه‌برداری بسیار حساس است و ممکن است به راحتی بسوزد؛ در نتیجه پس از لایه‌برداری پوست، از کرم‌های ضد آفتاب، غافل نشوید.

۶- بعد از لایه‌برداری، مرطوب‌کننده بزنید

بعد از لایه‌برداری، مرطوب‌کننده بزنیدبه همان اندازه که استفاده از مرطوب‌کننده‌ بر روی پوست مهم است، زمان استفاده از این مرطوب‌کننده‌ها نیز اهمیت دارد. مرطوب‌کننده را باید زمانی بر روی پوست زد که هنوز نم‌دار و خیس است. پس از پاکسازی پوست و قبل از استفاده از مرطوب‌کننده‌ها دقت داشته باشد که پوست شما مقداری رطوبت داشته باشد. سپس مرطوب‌کننده را به آرامی با انگشتان خود به مدت ۳۰ ثانیه بر روی تمامی قسمت‌های پوست محل مورد نظر مالش دهید. اگر هم تمامی آبی را که پس از پاکسازی بر روی پوست مانده است را پاک کرده‌اید،‌ از اسپری‌های مرطوب‌کننده صورت استفاده کنید و در نهایت هم سراغ مرطوب‌کننده بروید.

۷- نوشیدن آب را به برنامه‌ روزانه خود اضافه کنید

نوشیدن آب را به برنامه‌ روزانه خود اضافه کنیدبدون شک از اهمیت نوشیدن آب باخبر هستید، کارشناسان تغذیه توصیه می‌کنند در روز باید ۸ لیوان آب مصرف شود. در این بین اگر به هر دلیلی فرصت نمی‌کنید به اندازه کافی آب بنوشید،‌ می‌توانید با خوردن خیار، آب لازم بدن را جبران کنید. در این زمینه و برای آبرسانی به پوست استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی هم که آنتی‌اکسیدان دارند و ضرری به پوست نمی‌رسانند پیشنهاد می‌شود.

۸- کرم‌های دور چشم را از قلم نیاندازید

کرم‌های آبرسان پوست دور چشمجالب است بدانید پوست دور چشم شما، نازک‌ترین پوست در صورت است و با این حساب به راحتی رطوبت خود را از دست می‌دهد، به همین دلیل است که این قسمت از پوست به سرعت چروکیده می‌شود و ظاهری خشک پیدا می‌کند. با این حساب، از کرم‌های دور چشم به صورت روزانه استفاده کنید تا در کنار رساندن آب مناسب برای این قسمت، پوست دور چشم، حالت صاف و صیقلی خود را هم حفظ کند.

در این‌جا به پایان نکاتی که باید برای آبرسانی پوست رعایت شوند رسیدیم، اگر شما هم در این زمینه تجربه‌ای دارید، خواهشمندیم ما و سایر کاربران را از دانش خود در زمینه آبرسانی به پوست، در قسمت نظرات مطلع سازید.

منبع: Cosmopolitan دیدگاه‌ها 7130بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه