تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

آیا با اسید هیالورونیک و منابع طبیعی آن آشنایی دارید؟

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
آیا با اسید هیالورونیک و منابع طبیعی آن آشنایی دارید؟

هیالورونیک اسید که آن را با نام هیالورونان نیز می‌شناسند، اگرچه به‌طور طبیعی توسط بدن تولید می‌شود، اما منابع زیادی مثل گوشت گاو، سبزیجات برگ‌دار و سویا برای تامین هیالورونیک اسید وجود دارند. وقتی این مواد در رژیم غذایی وجود نداشته باشد، باید از مکمل‌های آن استفاده کنید.
لازم به ذکر است که هیالورونان، یک داروی مخصوص درمان آرتروز است. این دارو روی مفصل زانو اثر می‌گذارد و مثل مایع مفصلی عمل می‌کند تا لایه‌ای روی مفصل قرار دهد و حرکت مفصل را تسهیل کند و از این طریق درد را کاهش و حرکت را بهبود دهد.

منابع هیالورونیک اسید

رغ منبع خوبی از اسید هیالورونیک است

اگرچه تولید طبیعی هیالورونان اغلب زیاد است اما کسانی که از اختلال مفصل فکی-گیج‌گاهی، افتادگی دریچه میترال، جداشدگی شبکیه یا چروک پوست رنج می‌برند، دچار کمبود این ماده هستند.

بسیاری از این افراد، به منابع جایگزین‌ اسید هیالورونیک روی می‌آورند که برخی از بهترین انواع آن در غذاهای خاصی یافت می‌شود. پوست، استخوان و بافت‌های اتصالی حیوانات به ویژه مرغ، منبع خوبی از این ماده است و می‌توان آن‌ها را به راحتی مصرف کرد.

 

سبزیجات سرشار از اسید هیالورونیکسبزیجات نیز منابع خوبی از اسید هیالورونیک هستند و برای کسانی که رژیم گیاه‌خواری دارند یا خوردن گوشت را دوست ندارند مناسب است. سویا نیز یک منبع غیرگوشتی از این ماده است و سطح استروژن را در بدن افزایش می‌دهد. وقتی تولید استروژن افزایش یابد میزان اسید هیالورونیک نیز بالا می‌رود. سبزیجاتی که زینک زیادی دارند مثل اسفناج، چغندر و همچنین حبوبات نیز گزینه‌های خوبی هستند زیرا کمبود اسید هیالورونیک معمولا در کسانی دیده می‌شود که زینک بدن‌شان کاهش یافته است. سبزیجاتِ حاوی نشاسته مثل سیب‌زمینی سفید و شیرین، نخود سبز و هویج، باعث تولید اسید هیالورونیک می‌شوند.

 

دانه ها منبع خوبی برای اسید هیالورونیکعلاوه بر گوشت و سبزیجات، دانه‌ها، آجیل‌ها و میوه‌ها نیز منابع خوبی از اسید هیالورونیک هستند. کسانی که منیزیم کمی مصرف می‌کنند، اسید هیالورونیک در بدن‌شان کمتر تولید می‌شود زیرا منیزیم یکی از ترکیبات اصلی اسید هیالورونیک است. مواد خوراکی حاوی منیزیم شامل سیب، گوجه‌فرنگی، آووکادو، توت‌فرنگی و آناناس است. دانه کدو، برنج قهوه‌ای، مخمر و بادام زمینی از جمله موادی هستند که یا حاوی اسید هیالورونیک هستند و یا به تولید آن در بدن کمک می‌کنند.

 

مکمل اسید هیالورونیکیکی از در دسترس‌ترین منابع اسید هیالورونیک، قرص‌ها و مکمل‌ها هستند. برخی از آن‌ها حاوی محصولات حیوانی مثل تاج خروس هستند، اما بسیاری از آن‌ها از منابع گیاهی ساخته می‌شوند و شامل دیگر مواد و ویتامین‌های مکمل مثل متیل سولفونیل متان ویتامین C و گلوکزآمین نیز هستند.

علاوه بر مواد طبیعی و مکمل‌هایی که نام بردیم، محصولات زیبایی ضد پیری هستند که حاوی اسید هیالورونیک بوده و جلوی پیشرفت چین و چروک را می‌گیرند.

منبع: Wisegeek دیدگاه‌ها 46238بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه