تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

تأثیر دوران پریودی روی پوست چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
تأثیر دوران پریودی روی پوست چیست؟

پریود زمان زیادی از عمر خانم‌ها را به خود اختصاص می‌دهد. این زمان با عوارض سختی‌ همراه است. یکی از این عوارض ظاهرشدن جوش‌های بزرگ روی پوست است. این جوش‌های دردناک در تمام زمان پریود روی پوست می‌مانند. علت این عارضه افزایش مقدار هورمون خون است. شاید برایتان سؤال شود پریود چه تأثیرات دیگری رو پوست دارد؟ سرچشمه تمام این عوارض هورمون‌ها هستند؟ برای دانستن تاثیر دوران پریودی روی پوست همراه ما باشید.

چرا جوش‌ها یکی یکی ظاهر می‌شوند؟

چرا جوش‌ها یکی یکی ظاهر می‌شوند؟

در دوران پریود شما احساس ناراحتی می‌کنید. در این دوران پوست شما هم همین احساس ناخوشایند را دارد. با سرازیرشدن هورمون‌ها به خون پوست شما دچار التهاب و جوش‌های متعدد می‌شود. اصلی‌ترین هورمون در ایجاد این عارضه آندروژن نام دارد. این هورمون با افزایش روغن پوست باعث انسداد منافذ و جوش می‌شود. شما با دیدن اولین نشانه‌های جوش متوجه می‌شوید که آن‌ها تاثیر دوران پریودی روی پوست هستند.

منافذ چه تغییری می‌کنند؟

منافذ چه تغییری می‌کنند؟

یک هفته قبل از پریود سطح هورمون تستوسترون در خون به اوج خود می‌رسد. تستوسترون که همان آندروژن است با افزایش سبوم منافذ پوست را مسدود می‌کند. منافذ بسته شده برای رفع انسداد شروع به بزرگ‌شدن می‌کنند. نتیجه این بزرگ‌شدن چیزی نیست جز تغییر رنگ و ظاهر پوست. افرادی که پوست مستعد جوش دارند باید انتظار جوش‌های بزرگ‌تر و دردناک‌تر را داشته باشند؛ پس اگر شما هم در این دسته قرار می‌گیرید، باید تاثیر دوران پریودی روی پوست را بشناسید و برای آن‌ها درمان پیدا کنید.

رنگ پوست هم تغییر می‌کند؟

رنگ پوست هم تغییر می‌کند؟

در روزهای چهارم یا پنجم است که احساس می‌کنید پوستتان کدر شده است و نشاط ندارد. این اتفاق یکی از تاثیر دوران پریودی روی پوست است. سبومی که در هفته قبل باعث چربی بیش از اندازه پوست شما شده بود، حالا باعث خشکی پوستتان می‌شود. کاهش سبوم در این روزها به کاهش رطوبت منجر می‌شود و پوستی خشک و کدر به شما هدیه می‌دهد. علت دیگر کاهش رطوبت، کاهش گردش خون در پوست است. برای رفع این خشکی و کدری در این دوران سخت به شکل مرتب از مرطوب کننده استفاده کنید.

راه حل چیست؟

راه حل چیست؟

در قسمت بالا ذکر کردیم که برای کاهش تاثیر دوران پریودی روی پوست باید راهی پیدا کنید. ما در پیداکردن این راه به شما کمک می‌کنیم. استفاده از ضد جوش‌ها به کاهش جوش‌های دردناک پوست بسیار کمک می‌کند. مرطوب کننده‌ها خشکی روزهای بعد را جبران می‌کنند. از همه مهم‌تر بالا و پایین‌شدن گردش خون و هورمون‌ها پوست را ضعیف می‌کند؛ پس محصولات انتخابی شما باید مواد مغذی برای پوست هم داشته باشد. در ادامه ما راهکارهایی برای مبارزه با اثرات این دوران سخت، به شما معرفی می‌کنیم.

  • برای کاهش چربی و التهاب پوست صورتتان را مداوم بشویید.
  • برای کاهش التهاب پوست، رطوبت رسانی به پوست و خشکی پوست و در کل نجات آن روزانه زیاد آب بنوشید.
  • استفاده از غذاهای محرک مانند شکر سفید، کافئین و کربوهیدرات‌هایی مانند نان و پاستا را تا جایی که امکان دارد و می‌توانید کاهش دهید. این خوراکی‌ها التهاب، قرمزی و جوش پوست را بیشتر می‌کنند.
  • از ورزش‌های سبک غافل نشوید. ورزش به تعادل هورمون‌های بدن کمک می‌کند. تعادل هورمون هم به کاهش کاهش تاثیر دوران پریودی رو پوست منجر می‌شود.
  • از مکمل‌های غذایی پوست و مو استفاده کنید.
  • تا حد امکان از آرایش‌کردن بپرهیزید؛ اگر امکانش نیست، از آرایش سبک استفاده کنید.
  • استفاده از چند لوازم آرایشی مانند هایلایتر، کانتور و کرم‌های تثبیت کننده آرایش در این دوران ممنوع.
  • آرایش سنگین و غلیظ سندورم قاعدگی را افزایش می‌دهد خصوصاً در مناطق با سبوم زیاد مانند چانه و بینی.
  • از محصولات با پایه آب استفاده کنید. محصولاتی با این ویژگی برای دوران پیش و حین قاعدگی بسیار مفید هستند.
  • از محصولاتی که باعث بسته‌شدن منافذ پوست می‌شوند، استفاده نکنید.
  • در این دوران پوست به باکتری‌ها حساس می‌شود؛ پس هرگز با آرایش نخوابید و حتماً قبل از لمس‌ صورت دست‌هایتان را ضد عفونی کنید. این دو اقدام بروز آکنه و جوش‌های دردناک را کاهش می‌دهد.
  • نیازی به تغییرات اساسی در روتین مراقبت از پوست ندارید؛ اما نباید روتین را در این دوران قطع کنید. برای اثربخشی بهتر روتین می‌توانید استفاده از آبرسان و مرطوب کننده را افزایش دهید.

سخن پایانی

در این نوشته با عوارضی آشنا شدیم که دوران پریودی روی پوست افراد می‌گذارد. گفتیم که یکی از این عوارض، ایجاد انواع جوش روی پوست است. برای کاهش این عوارض یا جلوگیری از آن می‌توانید از بهترین کرم ضد جوش استفاده کنید. به این منظور می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی سری بزنید. در این فروشگاه انواع محصولات ضد جوش برای پوست‌های مختلف وجود دارد. کافی است از مشاوران مجموعه، راهنمایی بگیرید و محصول مدنظرتان را سفارش دهید که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دستتان برسد.

دیدگاه‌ها 7965بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه