تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

ترفندهای استفاده از مداد لب برای آرایش حرفه‌ای لب‌ها

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
ترفندهای استفاده از مداد لب برای آرایش حرفه‌ای لب‌ها

اگر در زمان خرید مداد لب بهترین گزینه متناسب با طیف رنگ پوست خود را انتخاب کنید، اما نحوه استفاده از خط لب را بلد نباشید آرایش لب‌های لعل شما تکمیل نخواهد شد. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم در ادامه آموزش استفاده از خط لب را با دقت فرا بگیرید.

آموزش استفاده از مداد لب

۱. مداد لب را با زاویه‌ای ۴۵ درجه در دست بگیرید

مداد لب با زاویه ۴۵ درجهبرای اینکه تسلط بیشتری روی لب‌ها داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم زمانی که مداد لب را در دست گرفته‌اید زاویه‌ای ۴۵ درجه به دست‌ بدهید تا خط لب با دقت و راحتی بیشتری ترسیم شود. از این طریق کنترل بیشتری روی مداد خواهید داشت و دقت شما برای ترسیم خط‌ لب افزایش پیدا می‌کند.

۲. خط لب را در حرکات کوتاه و ملایم بکشید تا صاف و یک‌دست شود

کمک گرفتن از حرکات کوتاه برای کشیدن خط لببانوان در بیشتر مواقع سعی می‌کنند خط لب را در یک حرکت ترسیم کنند اما اگر می‌خواهید خط‌لب شما صاف و یک‌دست ترسیم شود این کار را با حرکات کوتاه انجام دهید تا خط لب زیبا‌تر ترسیم و جذابیت آن نیز بیشتر شود. در غیراین‌صورت کشیدن خط لب در یک حرکت آن را دندانه‌دندانه و ناموزون می‌کند.

۳. خط لب را با ترسیم یک ضربدر در قسمت کمان لب‌ بالایی شروع کنید

ترسیم ضربدر در قسمت کمان لب‌ بالاییکمان بالایی لب، مرکز آن را تشکیل می‌دهد و هر اندازه که در کشیدن خط لب در کمان بالایی دقت داشته باشید به همان‌اندازه خط لب شما جذاب‌تر می‌شود. در نتیجه کشیدن خط لب را از این قسمت شروع کنید.

ترسیم خط لب از وسط لب‌ها باعث تقارن آن می‌شود. پیشنهاد می‌‌کنیم برای دقت بیشتر، در حین شروع کشیدن خط لب، به میزان کمی لبخند بزنید تا پوست بیرونی لب‌ها باز شده و فرآیند ترسیم خط لب راحت‌تر انجام شود.

۴. در قسمت کنار لب، یک پیکان ترسیم کنید

ترسیم پیکان کوشه لبخط لب را در قسمت کناره‌های لب به گونه‌ای بکشید که همانند یک پیکان سر آن به بیرون لب ترسیم شده باشد. خط لب بالا و پایین لب‌های شما باید دو سر این پیکان را تشکیل دهند. این کار باعث می‌شود خط لبی که ترسیم کرده‌اید در قسمت محیط بیرون لب حالتی طبیعی و زیبا پیدا کند.

۵. ادامه پیکان را به ضربدری که وسط‌ لب‌ کشیده‌اید متصل نمایید

اتصال پیکان به ضربدرابتدا یک خط در هر کدام از طرفین لب باید بکشید، این خط باید کناره‌های لب یا همان پیکان فرضی که کشیده‌اید را به قسمت وسط لب متصل کند. این کار را برای لب بالا و پایین انجام دهید تا لب‌ها جلوه‌ای بهتر پیدا کند و خط‌‌لبی که ترسیم کرده‌اید عیب و نقصی نداشته باشد.

۶. برای ماندگاری آرایش لب، ابتدا خط لب بکشید و سپس رژ بزنید

برای آرایش بهتر لب‌ها، اول خط لب بکشیداگر می‌خواهید آرایش لب‌های شما ثبات بیشتری در طول روز داشته باشد، قبل از استفاده از رژلب، سطح لب را با پایه‌ای از خط لب آماده کنید و سپس رژلب بزنید. ترکیبات مداد لب باعث می‌شود تا رژ ثبات بیشتری داشته باشد. این کار به لحاظ ظاهری نیز به جلوه بیشتر آرایش لب کمک می‌‌کند.

۷. برای ترسیم خط لب دقیق، ابتدا رژلب بزنید و سپس از مداد لب استفاده کنید

برای ترسیم خط لب بی‌نقص، اول رژ بزنیداگر نگران این هستید که رژ‌لب شما پخش می‌شود و ظاهری نازیبا ایجاد می‌کند، ابتدا رژ بزنید و سپس از وسط لب‌ شروع به کشیدن خط لب کنید. این کار را برای لب پایین و بالا انجام دهید و سپس خط لب را روی قسمت‌های کناری لب با حرکات کوچک بکشید تا خط لبی دقیق و زیبا ترسیم شود.

نکته‌های مهم در انتخاب و خرید مداد لب

۱. برای آرایش یک دست، مداد لب سازگار با رنگ رژ را انتخاب کنید

آرایش یک دست لب‌هاانتخاب رنگ مناسب برای خرید مداد لب اهمیت زیادی دارد و مدادی که رنگ آن با رنگ رژ‌لب سازگار باشد آرایش یک‌دست لب‌ها را به دنبال دارد.

برای مثال اگر رنگ صورتی را برای رژ‌لب انتخاب کرده‌اید از خط لب صورتی یا کالباسی استفاده کنید. این کار لب‌های شما را جذاب می‌کند و حجم آن‌ را بیشتر نشان می‌دهد.

۴. برای حجیم‎کردن لب‌ها، مداد لب روشن‌تر نسبت به رنگ رژ را انتخاب کنید

استفاده از مداد لب روشن‌تر از رژ برای حجیم کردن لباگر تمرکز اصلی شما در آرایش روی لب‌های‌تان است و می‌خواهید لب‌های شما بیشتر از هر قسمت دیگری در آرایش صورت جلوه پیدا کند حتماً رنگی را برای خط لب انتخاب کنید که نسبت به رنگ لب‌های شما روشن‌تر باشد.

این روش ممکن است ساده و معمولی به نظر برسد اما اثربخشی زیادی دارد و جلوه‌ لب‌ها را بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید نشان می‌دهد.

برای مثال اگر رژ صورتی برای لب‌ها خود انتخاب کرده‌اید، در زمان خرید مداد لب رنگ صورتی بسیار روشن را انتخاب کنید. همچنین با کمک مدادی که رنگ روشن‌تری دارد، محیط بیرون لب‌ها را حسابی خط لب بکشید تا تمرکز آرایش صورت روی لب‌ها مشخص شود.

۲. برای آرایش روزانه از خط لب نزدیک به رنگ طبیعی لب‌های خود استفاده کنید

آرایش روزانه لباگر نمی‌خواهید مدادهای مختلفی را در کیف آرایش خود نگهداری کنید پیشنهاد می‌‌کنیم در زمان خرید مداد لب برای آرایش‌های روزانه تنها یک خط لب که رنگ آن‌ مشابه رنگ طبیعی لب‌های شما باشد را همراه داشته باشید. این خط لب را می‌توانید در کنار رژ‌های مختلف با طیف رنگ متفاوت استفاده کنید. استفاده از مداد لب سازگار با رنگ طبیعی لب‌ها در کنار برق لب نیز گزینه مناسبی برای آرایش‌های سبک به نظر می‌رسد.

با این حساب پیشنهاد می‌کنیم بسته به طیف رنگ لب‌های خود از خط لب صورتی یا قهوه‌ای روشن استفاده کنید.

۵. برای آرایش نئونی لب‌ها از خط لب سفید و رژ روشن کمک بگیرید

آرایش روشن لب‌ها

این روزها آرایش روشن برای لب‌ها حسابی مد شده است که با انتخاب رنگ مناسب برای خط لب و رژ به راحتی می‌توانید لب‌های خود را به این سبک آرایش کنید.

برای این کار کافی است تا یک کانسیلر با رنگ خنثی یا رژلب بی‌رنگ به لب‌های خود بزنید. سپس یک رژلب روشن انتخاب کنید و از بیرون لب‌ به مرکز آن بکشید. این کار باید به گونه‌ای انجام شود که رنگ خنثی رژلب در قسمت‌های داخلی لب قابل مشاهده باشد. در نهایت نیز با استفاده از یک مداد سفید آرایشی روی قسمت روشن‌تر رژلب یک خط ترسیم کنید.

۶. برای آرایش اُمبره لب‌ها، ۳ رنگ از یک طیف رنگ را انتخاب کنید

آرایش امبره لباین روش جذابیت زیادی دارد و انجام آن نیز از چیزی که فکرش را بکنید راحت‌تر است.

برای این کار با استفاده از یک مداد لب روشن، خط لب بکشید. سپس یک رژ با طیف رنگ تیره روی محیط بیرونی لب بزنید و با برس آرایشی آن را روی سطح لب پخش کنید. در این مرحله از یک رنگ روشن‌تر از همان‌ خانواده‌ برای آرایش قسمت‌های داخلی لب کمک بگیرید و با برس آرایشی رژ‌ روشن‌تر را به سمت بیرون لب بکشید. این کار باعث می‌شود لب‌های شما حالتی اُمبره پیدا کند و جذابیت آن‌ها دوچندان شود.

توصیه می‌کنیم در حین انجام این آرایش، از سه رنگ بیشتر استفاده نکنید چراکه آرایش نهایی لب‌ها را به‌هم‌ریخته و شلوغ نشان می‌دهد.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم از آن دسته خانم‌های آراسته‌ای هستید که به آرایش لب‌های خود توجه دارند و ترفند‌های مفیدی از کشیدن خط لب می‌شناسید، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان این نکته‌ها قرار دهید.

منبع: Wikihow دیدگاه‌ها 4118بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه