تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

روش استفاده از هایلایتر در انواع کرمی، پودری و استیکی

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
روش استفاده از هایلایتر در انواع کرمی، پودری و استیکی

اکنون که آرایش شما به پایان رسیده، یعنی با بهترین کرم پودر و کانسیلر زیرسازی آرایش خود را انجام داده‌اید، با بهترین ریمل به چشم خود فرم داده‌اید، با بهترین مارک رژ لب، لب‌های خود را زیبا و جذاب کرده‌اید و با بهترین مارک پنکیک آرایش خود را تا تثبیت کرده‌اید، اکنون وقت آن رسیده که با کمی هایلایتر، جذابیت صورت خود را چند برابر کنید. در این مقاله قصد داریم روش استفاده از هایلایتر را به شما آموزش دهیم.

اهمیت استفاده از هایلایتر

اهمیت استفاده از هایلایتر

حتماً شما هم افرادی را دیده‌اید که در پایان مراحل آرایش بیشتر از اینکه زیبا شوند، شبیه مترسک‌های سر جالیز می‌شوند! یا اینکه دو گوی بزرگ و برجسته روی صورتشان پدیدار می‌شود که بیشتر به دو تپه مصنوعی شبیه است تا گونه؟ یا افرادی که چشمانشان خسته و خواب‌آلود به نظر می‌رسد و لب‌هایشان هیچ برجستگی ندارد؟ اشتباه این افراد علاوه بر نوع و سبک آرایششان، به نوع هایلایت و لولایت صورتشان هم برمی‌گردد.

اگر فردی اصول هایلایت صورت خود را بداند، در زمان کوتاهی می‌تواند عیوب چهره‌اش را مخفی کرده و ویژگی‌های بارز و زیبایی‌های آن را دو چندان نمایش دهد. با این ترفند جالب و جذاب بینی شما کوچک و سربالا می‌شود، گونه‌هایتان برجسته و جوان به نظر می‌رسد، چشمانتان درشت براق و صورتتان در نهایت جوان و زیبا به نظر می‌رسد. البته این نکته را باید بدانید که با توجه به سبک آرایش چهره و نوع فیزیک صورت، هایلایت و لولایت به طریق مختلف انجام می‌شود. ما در اینجا اصول کلی استفاده از هایلایتر را برای شما می‌آوریم.

اصول استفاده از هایلایتر

اصول هایلایت

همان طور که می‌دانید در بازار لوازم آرایش، انواع مختلف هایلایتر وجود دارد. این محصولات همه به یک هدف طراحی شده‌اند؛ اما کاربردهای متفاوتی دارند. در واقع بسته به اینکه در انجام میکاپ آماتور باشید یا حرفه‌ای، بهتر است از هایلایتر خاص خود استفاده کنید. ضمن اینکه نتیجه نهایی این محصولات هم کمی با یکدیگر متفاوت است. در ادامه  شما را مرحله‌به‌مرحله با هایلایت صورت و  انواع هایلایتر و روش استفاده از هر کدام آشنا می‌کنیم.

آماده سازی صورت، قدم اول برای استفاده از هایلایتر

ابتدا صورت خود را با شوینده ملایم بشویید. این کار کمک می‌کند پوست و منافذ آن تمیز شوند. توجه داشته باشید که آلودگی پوست قبل از آرایش به بروز جوش و لک منجر می‌شود. برای شروع آرایش از یک مرطوب کننده یا پرایمر استفاده کنید. این محصولات را متناسب با پوست خود انتخاب کنید. از کانسیلر در صورت نیاز، کرم پودر و بهترین مارک پنکیک  برای زیرسازی آرایش استفاده کنید. سپس به ابروهای خود فرم بدهید. از سایه مدنظرتان برای آرایش چشم استفاده کنید. ریمل و خط چشم بزنید. با بهترین مارک پنکیک یا فیکساتور، آرایش خود را تثبیت کنید. اکنون موقع استفاده از هایلایتر است.

ابزار لازم برای هایلایت

ابزار لازم برای هایلایت

برای هایلایت صورت به چند ابزار نیاز دارید که شامل انواع هایلایتر بسته به تخصص و نیازتان و برس مخصوص می‌شود. همان طور که گفتیم، سه نوع هایلایتر کرمی، استیکی و پودری در بازار وجود دارد که هر کدام کاربرد متفاوتی دارند. برای اعمال هایلایتر روی صورت به چند نوع قلمو یا برس هم نیاز دارید. نوع برس نیز به تخصص و نیاز شما بستگی دارد. برای مثال برس بادبزنی برای پخش کردن پودر روی گونه و پیشانی مناسب است. قلموهای ریزتر برای پخش کردن هایلایتر کرمی روی صورت و مخصوصاً اطراف بینی گزینه خوبی هستند. از اسفنج هم برای پخش کردن هایلایتر استیکی استفاده می‌شود.

شناسایی مناطق درست برای استفاده از هایلایتر

شناسایی مناطق درست برای استفاده از هایلایتر

همان طور که می‌دانید از هایلایتر برای برجسته‌کردن برخی اجزای صورت استفاده می‌شود. این تکنیک نقطه مقابل لولایت است. در لولایت ما نقاط استخوانی و درشت را کوچک می‌کنیم. برای مثال استخوان بینی و استخوان پیشانی کوچک می‌شوند. در هایلایت گونه‌ها و لب‌ها برجسته‌تر نشان داده می‌شوند. ضمن اینکه با این تکنیک چشما نیز درشت‌تر به نظر می‌رسند. در نهایت و با همه این تکنیک‌ها صورت شما عروسکی، جوان و شاداب می‌شود. قبل از شروع استفاده از هایلایتر باید نقاط مهم صورت را شناسایی کنید.

هایلایتر استیکی

هایلایتر استیکی

استفاده ار هایلایتر استیکی بسیار راحت است. این محصول بسیار کوچک و جمع‌وجور است. به همین دلیل خیلی راحت در کیف شما جا می‌شود. از این ویژگی در مسافرت و مهمانی می‌توانید بهره ببرید. مزیت دیگر این نوع هایلایتر پیچی بودن محصول است. به این ترتیب می‌توانید میزان استفاده از آن را تنظیم کنید. این ویژگی برای آماتورها خیلی کاربردی است. برای استفاده از هایلایتر استیکی کافی است مناطق مدنظرتان را علامت بزنید. مقدار مناسب از آن را روی پوست صورت بزنید و با برس استروبینگ یا حتی انگشت دست آن را پخش و محو کنید.

 هایلایتر پودری

هایلایتر پودری

اگر می‌خواهید هایلایت شما درخشش بیشتری داشته باشد و روی صورتتان با ظرافت بیشتری بنشیند، از هایلایتر پودری استفاده کنید. بعد از زیرسازی آرایش، با استفاده از برس، مقداری از پودر را روی چانه، وسط پیشانی، بالای گونه و اطراف بینی خود بزنید. برای پخش‌کردن این محصول بهتر است از برس بادبزنی استفاده کنید. این برس‌ها با ظرافت بیشتری پودر هایلایتر را روی صورت پخش و تنظیم می‌کنند. اگر به هایلایتر پودری دسترسی ندارید، از بهترین مارک پنکیک رنگ روشن نیز می‌توانید استفاده کنید.

هایلایتر کرمی

هایلایتر کرمی

هایلایتر کرمی زرق‌وبرق بیشتری نسبت به دو نوع دیگر آن دارد. فرمولاسیون این محصولات غلیظ‌تر است و حاوی رنگدانه‌های بیشتری هستند. برای همین هم هست که باید در استفاده از هایلایتر کرمی دقت بیشتری به خرج دهید. این هایلایتر برای افراد حرفه‌ای مناسب‌تر است. برای اعمال آن روی صورت باید مرحله‌به‌مرحله و لایه‌به‌لایه کار کنید که به یک‌باره با حجم وسیع هایلایتر مواجه نشوید.

سخن پایانی

در این مقاله با اهمیت استفاده از هایلایتر و اصول آن تا حدی آشنا شدید. برای خرید انواع هایلایتر و برس مخصوص آن، فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این فروشگاه انواع لوازم زیرسازی آرایشی از جمله کانسیلر، کرم پودر و بهترین مارک پنکیک را می‌توانید پیدا کنید. شما از چه نوع هایلایتر یا چه برندی بیشتر استفاده می‌کنید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

منبع: thetrendspotter دیدگاه‌ها 6560بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه