تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

قانون استفاده از کانسیلر چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
قانون استفاده از کانسیلر چیست؟

اگر تاکنون مقاله‌های بلاگ اردمی را دنبال کرده باشید، بی‌شک به‌خوبی می‌دانید که کانسلیر چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد. در واقع استفاده از همه محصولات آرایشی و بهداشتی قوانینی دارد که باید طبق آن عمل شود. به عبارت دیگر شما حتی اگر بهترین مارک هر محصولی را داشته باشید و روش درست استفاده از آن را ندانید، راه به جایی نمی‌برید. در این مقاله قصد داریم برای شما بگوییم قانون استفاده از کانسیلر چیست.

قانون اول: انتخاب کانسیلر متناسب با پوست

قانون اول انتخاب کانسیلر مناسب

حتماً شما هم می‌دانید اولین و مهم‌ترین قانون استفاده از کانسیلر چیست. البته این قانون منحصر به کانسیلر نیست و همه لوازم زیرسازی آرایش را شامل می‌شود. در واقع باید گفت قبل از خرید هر کدام از لوازم زیرسازی آرایش از جمله کرم پودر، کانسیلر و پنکیک باید به رنگ و جنس پوست خود توجه کنید. همان طور که می‌دانید انواع مختلف کانسیلر در بازار وجود دارد که هر کدام برای نوع خاصی از پوست یا عارضه خاصی مفید است. برای مثال به تقسیم‌بندی زیر توجه کنید:

  • کانسیلر کرمی

آرایشگران حرفه‌ای و متخصصان در این زمینه معتقدند که کانسیلرهای کرمی برای روشن‌شدن صورت یا پنهان کردن سیاهی اطراف چشم بسیار مناسب هستند. این کانسیلرها معمولاً پوشش متوسط ​​تا کامل دارند و بیشتر در پالت کوچک یا در یک بطری یا تیوپ کم‌حجم عرضه می‌شوند.

  • کانسیلر مایع

این کانسیلر همیشه محبوب، معمولاً در تیوپ یا بطری شیشه‌ای بلند فروخته می‌شود. اگر ظرف محصول از جنس شیشه‌ای باشد، معمولاً یک اپلیکاتور یا نوعی برس مخصوص کانسیلر در ظرف وجود دارد که استفاده از آن را آسان‌تر می‌کند. این کانسیلر پوشش متوسطی دارد و برای پوشاندن چین و چروک ها مناسب است.

  • کانسیلر استیکی

کانسیلر استیکی معمولاً بافت سنگین‌تری دارد و برای استفاده از آن باید از روش نقطه چین استفاده کرد. در این روش باید با کانسیلر چند نقطه روی پوست خود بگذارید. سپس با کمک برس یا پد آرایشی نقاط را روی پوست پخش کنید. این نوع کانسیلر بافت سنگینی دارد و منافذ پوست را مسدود می‌کند. با این توضیح قانون استفاده از کانسیلر استیکی این است که فقط برای پوشاندن مناطقی مثل تاتو یا زخم عمیق که به پوشش عمیق‌تری نیاز دارند، استفاده شود.

قانون دوم: انتخاب محصول متناسب با عارضه پوستی

انتخاب محصول متناسب با عارضه پوستی

یکی دیگر از قانون های مهم استفاده از کانسیلر این است که برای هر عارضه‌ای از محصول متناسب با همان عارضه استفاده کنید. برای مثال برای پوشاندن تیرگی زیر چشم از کانسیلر هلویی کمک بگیرید. برای پوشاندن لکه‌های قرمز، جوش یا رد زخم، کانسیلر سبز بهترین گزینه است. در نهایت هر رنگی را با رنگ مقابلش خنثی کنید. برای گرفتن اطلاعات بیشتر مقاله زیر را بخوانید.

قانون سوم: رعایت ترتیب استفاده از مواد زیر سازی آرایش

رعایت ترتیب استفاده از مواد زیر سازی آرایش

رعایت ترتیب استفاده از مواد زیرسازی آرایش، قانون بعدی استفاده از کانسیلر است و گام مهمی در میکاپ ماندگار و زیبا محسوب می‌شود. البته برخی آرایشگران در این موضوع نظرات متفاوتی دارند؛ ولی اکثر آن‌ها بر این عقیده هستند که ابتدا باید عیوب صورت با کانسیلر بپوشانید و سپس از کرم پودر استفاده کنید. در نهایت نیز برای تثبیت آرایش، بهتر است از پودر فیکس کننده یا پنکیک مناسب بهره برد. البته برای افرادی که پوست خشک دارند، پودر فیکس توصیه نمی‌شود؛ زیرا پوستشان را تیره و بی‌حال جلوه می‌دهد.

قانون چهارم: استفاده از ابزار مناسب

استفاده از ابزار مناسب

قانون دیگر استفاده از کانسیلر این است که برای پخش کردن آن از ابزار مناسب استفاده کنید. اسفنج بیوتی بلندر، بهترین ابزار برای پخش کردن کانسیلر روی پوست به‌شمار می‌رود. قسمت پهن ته اسفنج برای گونه، پیشانی و بینی مناسب است. از قسمت نارک آن هم می‌توانید برای زوایای باریک صورت استفاده کنید. برای مثال برای پوشش‌دادن زیر چشم یا کنار پره‌های بینی، بهتر است از نوک باریک اسفنج استفاده کنید. البته اگر اسفنج بیوتی بلندر ندارید یا به هر دلیل ابزار دیگری در دسترس شما نیست، انگشت حلقه گزینه خوبی برای این کار است.

قانون پنجم: پوشاندن عیوب آرایش با کانسیلر

رعایت دوره درمان پوست

شاید این گزینه را نشود جزء قانون استفاده از کانسیلر حساب کرد؛ اما خوب است بدانید که بهترین راه پوشاندن عیوب آرایش، استفاده از کانسیلر است. برای مثال اگر خط چشم خود را اشتباه کشیده‌اید از مقداری کانسیلر کمک بگیرید تا عیب آن برطرف شود. یا برای ماندگار شدن رژ لب و ظاهر شدن رنگ طبیعی آن، مقداری کانسیلر روی لب خود بزنید. سپس رژ را استفاده کنید.

قانون ششم: رعایت دوره درمان پوست

قانون پنجم: پوشاندن عیوب آرایش با کانسیلر

یکی از بزرگ‌ترین اشتباه‌های افراد در دوره درمان و مراقبت از پوستشان این است که کانسیلر یا کرم پودر خود را کنار نمی‌گذارند. برای مثال اگر برای درمان لک های قهوه‌ای پوست از داروهای ضد لک استفاده می‌کنید یا باید هر روز کرم ضد جوش مصرف کنید، نباید آرایش غلیظ داشته باشید. در این مدت به پوست خود اجازه دهید به ترمیم و احیای خود بپردازد. اگر برای شرکت در یک جلسه مهم یا مهمانی واجب یا هر دلیل دیگری مجبور به آرایش شدید، توصیه می‌کنیم از محصولات ایمن استفاده کنید.

برای این منظور دقت کنید که ترکیبات کانسیلر چیست. در چنین مواقعی کانسیلر فاقد چربی که روی آن عبارت غیرکمدون‌زا درج شده باشد، برای شما مناسب است. این نکته که برخی کانسیلرها حاوی اسید سالیسیلیک ضد آکنه یا حاوی پپتیدها، ویتامین‌ها و اسید هیالورونیک برای مبارزه با پیری پوست هستند، دروغ نیست؛ اما استفاده از این محصولات هم به‌تنهایی نمی‌تواند راه مراقبت از پوست و ضامن سلامت آن باشد.

روش خرید بهترین کانسیلر

اکنون که متوجه شدید قانون استفاده از کانسیلر چیست، بهتر است یک فروشگاه معتبر را برای خرید محصول ایمن و اصلی انتخاب کنید. ما به شما خرید از فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی را پیشنهاد می‌کنیم. شما در این فروشگاه می‌توانید بهترین محصولات زیرسازی آرایش را با کیفیت عالی و قیمت مناسب تهیه کنید. مزیت دیگر خرید از این فروشگاه، امکان مشورت با کارشناسان پوست و زیبایی مجموعه است. به این منظور می‌توانید سؤال خود را در بخش نظرات مطرح کنید یا با شماره تلفن بالای صفحه تماس بگیرید.

منبع: Dermstore دیدگاه‌ها 8401بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه