تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

مراقبت از پوست بعد از شیو | آموزش کامل و راهنمایی

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
مراقبت از پوست بعد از شیو | آموزش کامل و راهنمایی

مراقبت پوست بعد از شیو اهمیت زیادی در سلامتی و زیبایی پوست دارد. با این حال افراد زیادی را سراغ داریم که پس از اصلاح، آن‌چنان که بایدوشاید به پوست خود نمی‌رسند. چنین پوستی به‌راحتی قرمز می‌شود و جوش می‌زند. از طرف دیگر از آنجایی که تیغ، چربی پوست را در کنار موهای آن از بین‌ می‌برد، پس از شیو پوست بیشتر خشک می‌شود. خشکی پوست، جلوه زیبای آن را نازیبا می‌کند و باعث ایجاد التهاب‌های پوستی می‌شود. خوشبختانه روش‌های جالبی را برای مراقبت از پوست بعد از شیو سراغ داریم. به شما قول می‌دهیم با رعایت این روش‌ها، سلامت و زیبایی پوستی که اصلاح کرده‌اید حفظ شود و هرگز روی جوش و عارضه‌های پوستی را نبینید.

۱. قسمتی که شیو کرده‌اید را با آب سرد بشویید

قسمتی که شیو کرده‌اید را با آب سرد بشویید

حتماً‌ در جریان هستید که قبل از اصلاح، بهتر است پوست را با آب گرم بشویید. گرمای آب، منافذ پوست را باز می‌کند تا مو راحت‌تر شیو شود. جالب است بدانید پس از اصلاح، باید دوباره قسمتی که شیو کرده‌اید را با آب سرد بشویید. سرمای آب، منافذ پوستی که باز شده را تنگ‌تر می‌کند. در نتیجه جلوی نفوذ آلودگی‌‌ به داخل منافذ پوست گرفته می‌شود. پوستی که منافذ آن تنگ‌شده، مسدود نمی‌شود و جوش‌های پردردسر آکنه به آن راه پیدا نمی‌کنند. برای اثربخشی بیشتر، پس از اینکه مکان اصلاح را با آب گرم شستید تا موها پاک شود، یک بار دیگر این مکان را با آب سرد بشویید.

۲. پوستی که اصلاح کردید به آبرسانی نیاز دارد

بعد از شیو پوستتان به آبرسانی نیاز دارد

همان‌گونه که اشاره کردیم، رطوبت و چربی پوست به دنبال اصلاح آن از بین می‌رود. خشکی پوست باعث التهاب و قرمزی آن می‌شود. برای جلوگیری از چنین عارضه‌ای، کافیست پس از اصلاح، پوست را آبرسانی کنید. برای اینکار مقداری کرم مرطوب کننده روی مکانی که شیو کرده‌اید، بمالید. تجربه ثابت کرده کرم‌هایی که ترکیباتی ژل‌مانند و سبک دارند، انتخاب مناسبی برای استفاده پس از اصلاح هستند. بهتر است کرمی خریداری کنید که خاصیت خنک‌کنندگی و التیام‌بخشی پوست داشته باشد. چنین کرمی، پوستی که پس از اصلاح خشک و ملتهب شده را ملایم می‌کند. از آنجایی که پوست پس از اصلاح، آمادگی بیشتری برای جذب محصولات رسیدگی به پوست دارد، بهتر است مرطوب‌ کننده‌ای با ترکیبات ویتامینه استفاده کنید. ترکیبات چنین مرطوب‌کننده‌هایی سریع‌تر به پوستِ شیو شده نفوذ می‌کند.

۳. از محصولات دارای الکل دوری بگیرید

پوستی که اصلاح کردید نیاز به آبرسانی دارد

حتماً برای شما هم پیش آمده که با استفاده از محصولات دارای الکل روی پوستی که تازه اصلاح کرده‌اید، احساس سوزش داشته باشید. دلیل این سوزش را می‌توان در الکلی که داخل این محصول وجود دارد جستجو کرد. بسیاری از لوسیون‌ها، دئودورانت‌ها و دیگر محصولات رسیدگی به پوست دارای الکل هستند. ادکلن نیز محصولی رایج برای استفاده پس از اصلاح است. همان‌گونه که می‌دانید مقدار زیادی از ترکیبات ادکلن را الکل تشکیل می‌دهد. مراقبت از پوست بعد از شیو را اگر به‌درستی انجام ندهید، این پوست ممکن است چند روز پس از اصلاح همچنان ملتهب باقی بماند.

به همین دلیل تاکید داریم که از محصولات دارای الکل برای مراقبت پوست بعد از شیو دوری بگیرید. خوشبختانه سلاطین سازنده محصولات آرایشی بهداشتی، فکر این جای کار را کرده‌اند. در نتیجه محصولاتی را در بازار سراغ داریم که در ترکیبات آن‌ها خبری از الکل نیست. دئودورانت‌ها و کرم‌های مرطوب‌ کننده بدون الکل، انتخاب مناسبی برای استفاده پس از اصلاح پوست به حساب می‌آیند.

۴. از پوست خود دربرابر پرتوهای مضر خورشید محافظت کنید

بعد از شیو از پوست خود دربرابر پرتوهای مضر خورشید محافظت کنید

پرتوهای مضر خورشید، دشمن‌ شماره‌یک پوست به حساب می‌آیند. با این حال این پرتوها به پوستی که تازه اصلاح شده، بیشتر آسیب وارد می‌کنند. پوستی که تازه‌ اصلاح شده، دربرابر پرتوهای خورشید آسیب‌پذیرتر است. در نتیجه اهمیت بیشتری دارد که استفاده از کرم‌ ضد آفتاب را در برنامه مراقبت از پوست بعد از شیو قرار دهید. بهتر است کرم ضد آفتاب با SPF به مقدار ۵۰ یا بیشتر استفاده کنید. به آن دسته از افرادی که نمی‌خواهند پوست آن‌ها پس از استفاده از ضد آفتاب، حالتی چرب و چسبناک پیدا کند نیز توصیه می‌کنیم ضد‌ آفتابی با ترکیبات ژلی خریداری کنند.

۵. تیغ اصلاح را در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت تعویض کنید

تیغ اصلاح را در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت تعویض کنید

افراد بسیاری را سراغ داریم که کُندشدن تیغ اصلاح را از شیونکردن آن تشخیص می‌دهند. با این حال بهتر است حتی اگر تیغ اصلاحتان به‌خوبی اصلاح می‌کند، اما مدتی از استفاده آن می‌گذرد، این تیغ را تعویض کنید. تیغ اصلاح در محیط‌های مرطوبی مانند حمام نگهداری می‌شود. قرار گرفتن این تیغ در چنین مکان‌هایی شرایطی برای زنگ‌زدن تیغ فراهم می‌کند. حتی اگر تیغ باکیفیتی خریداری کرده باشید که به‌راحتی زنگ نزند، باز هم در درازمدت باکتری‌ها روی آن قرار می‌گیرند. استفاده از چنین تیغی، نه‌تنها پوست را ملتهب می‌کند، بلکه عفونت و آلودگی آن را به دنبال دارد. هر چند هفته یک‌بار، تیغ اصلاح را عوض کنید تا پوست شما از معرض عفونت‌ و التهاب در امان باشد.

سخن پایانی

مراقبت از پوست بعد از شیو را باید با توجه بیشتری انجام دهید تا پوست شما از همیشه جذاب‌تر و بانشاط‌تر شود. امیدواریم با توجه به نکته‌هایی که اشاره کردیم، اصلاحی لذت‌بخش را تجربه کنید و پوستتان پس از شیو، حالتی نرم و ابریشمی داشته باشد. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های مفیدی برای مراقبت از پوست بعد از شیو دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های سودمند را در قسمت نظرات با ما و دیگر علاقه‌مندان دنیای آرایش و سلامت پوست و مخاطبان فروشگاه اینترنتی اردمی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 16327بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه