تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چگونه سوزش پس از اصلاح صورت با تیغ را رفع کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه
چگونه سوزش پس از اصلاح صورت با تیغ را رفع کنیم؟

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا بعضی مردان ریش بلند دارند؟ اگر موارد عمدی را نادیده بگیریم، عده زیادی اصلاح صورت با تیغ را به دلیل دردهای ناشی از تیغ اصلاح دوست ندارند. به عقیده متخصصان پوست و مو، تیغ زدن فرایندی است که نه تنها موهای صورت، بلکه پوست را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. اصلاح صورت با تیغ، باعث می‌شود سلول‌های مرده تراشیده شوند، اما انجام بیش از حد آن باعث سرخی، جوش زدن و حساسیت پوست می‌شود.
اگر پوست صورت شما خشک یا قرمز شده یا می‌خارد، به موارد زیر توجه کنید تا اصلاح صورت را به اصلاحی نرم و آسان تبدیل کنید:

۱-  دوش آب گرم بگیرید:

آب گرم، باعث نرمی پوست و مو می‌شود و بنابراین ناراحتی‌های ناشی از تیغ زدن را به حداقل می‌رساند.

۲-  خمیر ریش بزنید:

خمیر ریش را برروی صورت یا گردن به صورت دایره‌ای بزنید و بگذارید به مدت دو دقیقه بماند. فرچه خمیر ریش باعث برخاستن موها، نرم شدن آنها و پخش شدن مناسب خمیر ریش بر روی پوست می‌شود. بعضی بر این باورند که تیغ زدن با صورت خشک بهتر است، اما این کار تنها احتمال رشد موهای زیرپوستی، جوش زدن و حساسیت‌‌های پوستی را افزایش می‌دهد.

۳-  تیغ خود را تعویض کنید:

اگر احساس می‌کنید هنگام اصلاح صورت با تیغ مشکل دارید، تیغ خود را تعویض کنید. بسیاری از افراد از تیغ‌‌های قدیمی استفاده می‌کنند که باعث خراشیدگی پوست و ایجاد حساسیت می‌شود. استفاده بهینه از یک تیغ، تنها ۵ مرتبه است.

۴-  از اصول پیروی کنید:

به موهای زبر زمان دهید تا نرم شوند. اصلاح صورت با تیغ را از اطراف آغاز کنید و سپس ناحیه گردن، چانه و سبیل‌ها را بتراشید.

۵-  در جهت رویش موها حرکت کنید:

تیغ زدن در خلاف جهت ممکن است صورت شما را تمیزتر نشان دهد اما احتمال بروز حساسیت‌های پوستی را افزایش می‌دهد و همچنین رشد زیرپوستی موها را به همراه دارد. بدین صورت که هنگام رشد مجدد، موها در زیر پوست گیر افتاده و به دور خود می‌پیچند. توجه داشته باشید که موهای نواحی مختلف صورت در جهت‌های متفاوت رشد می‌کنند بنابراین بهتر است از آینه استفاده کنید.

۶-  تیغ را فشار ندهید:

به منظور اصلاح مناسب، نیازی نیست تیغ را برروی صورت فشار دهید. به منظور کاهش فشار تیغ، می‌توانید از دسته تیغ‌های ویبره‌دار استفاده کنید تا فشار روی پوست کاهش یابد.

۷-  صورت را مرتبا خیس کنید:

هر از چندگاه تیغ را در زیر آب گرم بشویید تا موهای تراشیده شده و خمیر ریش از روی آن پاک شود. از ضربه زدن به تیغ اصلاح خودداری کنید زیرا باعث آسیب دیدن آن می‌شود. پس از اصلاح نیز حتما از مرطوب کننده استفاده کنید.

منبع: MensHealth دیدگاه‌ها 9039بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه