تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

معرفی روش‌های درست استفاده از پاک کننده آرایش

زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه
معرفی روش‌های درست استفاده از پاک کننده آرایش

آرایش کردن نه‌تنها زیبایی صورت را دو چندان می‌کند، بلکه روحیه و حال و هوای بانوان را بهتر می‌کند. همچنین شما بهتر از ما می‌دانید که هر آرایشی باید پاک شود. استفاده از پاک کننده آرایش در کنار اینکه ساده به نظر می‌رسد، اهمیت زیادی دارد چراکه باقیمانده مواد آرایشی باید تا آخرین ذره پاک شوند، در غیراین‌صورت، پوست زیبا و لطیف صورت شما در معرض آسیب‌های مختلفی قرار می‌گیرد.

به این ترتیب بهتر است به همان اندازه که برای آرایش، وسواس دارید و سعی می‌کنید بهترین آرایش را انجام دهید، برای پاک‌کردن آرایش هم وقت بگذارید و در زمان خرید پاک کننده آرایش بهترین گزینه مناسب با نیاز خود را انتخاب کنید. در ادامه مواردی مطرح شده که بهتر است قبل از خرید از آنها باخبر باشید.

پاک کردن آرایش قسمت‌های مختلف صورت

در همین ابتدا باید گفت گاهی اوقات خانم‌ها در پاک کردن آرایش خود مرتکب اشتباهاتی می‌شوند. در نتیجه بهتر است قبل از اینکه شیوه درست پاک کردن آرایش را فرا بگیریم، این اشتباهات را عنوان کنیم:

  1. تجربه نشان داده است خانم‌ها اهمیت زیادی برای خرید لوازم آرایشی باکیفیت قائل‌اند، اما وقتی صحبت از خرید پاک کننده آرایش به میان می‌آید، دست و دلشان می‌لرزد و خسیس می‌شوند. بهتر است بدانید استفاده از پاک‌کننده باکیفیت نقش به‌سزایی در سلامت پوست شما دارد.
  2. یکی دیگر از رایج‌ترین اشتباهات این است که در زمان تمیزکردن صورت، به مقدار کافی از محلول‌های پاک‌کننده استفاده نمی‌کنند؛ در صورتی که در زمان استفاده از پاک‌کننده نیز باید پد یا پنبه را به میزان کافی به آن آغشته کنید تا آرایش صورت شما به طور کامل تمیز شود.
  3. برخی از خانم‌ها وسواس زیادی در پاک کردن آرایش چشم، لب و گونه‌ها دارند، اما توجهی به تمیز کردن پوست پیشانی و کناره‌های صورت نمی‌کنند. از آنجایی که تمامی قسمت‌های صورت با مواد زیرسازی آرایش پوشانده می‌شوند، بهتر است در زمان پاک کردن آرایش نیز از محل رویش مو تا پایین صورت را تمیز کنید.
  • پاک کردن آرایش چشم

پاک کننده آرایشاکنون که با اشتباهات پاک‌کردن آرایش آشنا شدیم، زمان آن فرا می‌رسد که بهترین روش برای استفاده از پاک کننده آرایش چشم را فرا بگیریم. برای اینکه آرایش چشم کاملاً پاک شود، پیشنهاد می‌کنیم یک تکه پنبه و یا پد را در پاک‌کننده‌های آرایشی که مخصوص چشم ساخته شده‌اند فرو کنید و اجازه دهید حسابی به این مواد آغشته شود.

سپس پد پاک‌کننده را برای چند ثانیه روی چشم‌های بسته خود قرار دهید، این کار باعث شکسته‌شدن مولکول مواد آرایشی می‌شود و بدون اینکه نیازی به مالیدن داشته باشد، مواد به راحتی پاک خواهند شد. هرگز پد پاک‌کننده مواد آرایشی را روی پوست حساس دور چشم نمالید، این کار در دراز مدت، چین و چروک‌های ظریفی را در گوشه‌های بیرونی چشم ایجاد خواهد کرد.

  • پاک کردن آرایش لب

پاک کردن آرایش لباگر لب‌های یاقوت‌فام خود را با رژلب‌های براق آرایش کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از پاک کردن آرایش صورت، آرایش لب‌های خود را پاک کنید. در غیراین‌صورت باقیمانده رژلب در حین پاک‌کردن به سایر قسمت‌های صورت منتقل می‌شود.

پاک‌کننده‌های میسلار واتر گزینه خوبی برای پاک کردن آرایش لب هستند. برای این کار، یک پد بزرگ پاک کننده آرایش را به این محلول‌ها آغشته کنید و به آرامی روی لب‌های خود بکشید تا رژ‌لب را جذب کند.

جالب است بدانید برای تمیزکردن رژ‌لب می‌توانید از پاک‌کننده‌های مخصوص آرایش چشم نیز کمک بگیرید.

  • پاک کردن آرایش صورت

پاک کردن آرایش صورت باید در دو مرحله انجام شود. ابتدا تمامی صورت باید پاک‌‌ شود و در مرحله بعد باید قسمت‌هایی از پوست را پاک کنید که مواد آرایشی و آلودگی روی آن‌ باقیمانده است.

برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مقدار کمی از پاک کننده آرایش را روی صورت و گردن بمالید و به آرامی ماساژ دهید، پیشنهاد می‌کنیم جهت ماساژ به صورت دورانی انجام شود. این کار کمک می‌کند تا مواد آرایش کاملاً از روی صورت پاک شوند.
  • سپس با یک دستمال بسیار لطیف باقیمانده مواد آرایشی را پاک کنید.
  • فرآیند بالا را دوباره تکرار کنید.
  • صورت را با آب گرم بشویید.
  • برای آخرین بار، یک پد آغشته به پاک‌کننده را روی مژه‌های خود بگذارید تا مواد آرایشی احتمالی باقیمانده در این قسمت را پاک کنید.

پاک کردن آرایش انواع پوست

خوشبختانه این روزها محلول‌های مختلف پاک‌کننده آرایشی را در بازار شاهد هستیم که هر کدام برای پوست خاصی درست شده‌اند. در نتیجه با توجه به نوع پوست خود، بهترین محلول پاک‌کننده آرایشی را انتخاب کنید.

  • پوست‌های خشک

پاک کننده آرایش پوست خشکاگر پوست خشکی دارید بهتر است از پاک‌کننده‌های کرمی یا روغنی برای پاک‌کردن آرایش صورت کمک بگیرید، بانوانی که ترکیبی از پوست خشک و چرب دارند نیز باید سراغ پاک‌کننده‌هایی بروند که مخصوص این پوست‌ها ساخته‌ شده‌اند.

برای پاک‌کردن آرایش پوست‌های خشک، باید پد را به محلول پاک کننده آرایش روغنی آغشته کنید و روی پلک‌، لب، صورت و ابرو بمالید. سپس به آرامی ماساژ دهید تا مواد آرایشی از روی پوست جدا شوند، در نهایت نیز صورت خود را با پاک‌کننده‌های ژلی یا کفی بشویید و با یک حوله گرم خشک کنید. این کار به میزان کمی باعث لایه‌برداری پوست نیز می‌شود. در نتیجه بهتر است پس از پاک کردن آرایش، زمانی که هنوز پوست شما رطوبت دارد از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

  • پوست‌های مستعد به جوش

پاک کردن آرایش پوست مستعد به جوش بانوانی که پوست آن‌ها مستعد آکنه است باید سراغ پاک‌کننده‌هایی با ترکیبات سالیسیلک اسید بروند. این افراد که معمولاً پوست چربی هم دارند، برای پاک‌کردن آرایش از پاک‌‌کننده‌های فومی نیز می‌توانند کمک بگیرند.

همچنین میسلارواترها نیز گزینه خوبی برای پاک کردن پوست‌های چرب هستند چراکه در صورت استفاده منظم، چربی پوست را معتدل می‌کند در نتیجه جوش‌های پوست کاهش می‌یابند.

بایدها و نبایدهای پاک کردن آرایش

  • شستن صورت قبل و بعد از خواب

شستن صورتاگر می‌خواهید ظاهری شاداب و پوستی درخشان داشته باشید، باید قبل از خواب صورت خود را با دقت بشویید. این امر زمانی اهمیت بیشتری دارد که پوست شما آرایش داشته باشد.

همچنین اگر اهل آرایش نیستید و تنها به محصولات مراقبت از پوست مانند کرم ضد آفتاب اکتفا می‌کنید و یا حتی در طول روز هیچ محصول مراقبتی نیز استفاده نکرده‌اید، باز هم باید شب‌ها قبل از خواب، صورت خود را به طور کامل بشویید چراکه آلودگی‌های هوا و ذرات ریز در منافذ پوستی جا خوش می‌کنند و تا این ذرات را نشویید از چهره شما پاک نمی‌شوند.

از طرفی، پوست شما بعد از خوابیدن روی بالش و ملحفه تمیز، کثیف نمی‌شود. در نتیجه بعد از بیدارشدن از خواب، نیازی به شستشوی پوست و استفاده از پاک کننده آرایش نیست، چون استفاده بیش‌ازحد از پاک‌کننده‌های آرایشی ممکن است خشکی پوست را به دنبال داشته باشد؛ اما اگر پوست چربی دارید، صبح‌ها که از رختخواب بلند شدید، صورت خود را با آب ولرم بشویید تا هم خواب از سر شما بپرد و هم تمیزی چهره زیبای شما تضمین شود.

البته این نکته را نباید فراموش کرد که شستن صورت با آب نسبتاً سرد، شفافیت و شادابی پوست را به دنبال دارد و کمک زیادی به کاهش پف و سیاهی دور چشم می‌کند. بنابراین بهتر است صبح‌ها پس از بیدارشدن، پوست را با آب تمیز بشویید.

  • ضرورت استفاده از تونرها

ضرورت استفاده از تونربانوانی زیادی را سراغ داریم که از تونرها برای پاک‌کردن آرایش، آلودگی‌ها و چربی پوست کمک می‌گیرند. در این بین بیشتر کارشناسان آرایشی بر این باورند که استفاده از تونر در کنار محلول‌های پاک‌کننده مانند میسلار واترها ضرورتی ندارد.

دلیل این امر نیز کاملاً روشن است چرا که پاک‌کننده‌های بسیار باکیفیتی را در بازار شاهد هستیم که در کنار تمیزکردن غلیظ‌ترین آرایش‌ها در کمترین زمان، پوست را تغذیه و pH آن را متعادل می‌کنند.

بهتر است از تونرها پس از شیرپاک‌کن‌ها برای تنظیم pH پوست استفاده کنید؛ اما باید بدانید تونرها به تنهایی گزینه خوبی برای پاک‌کردن آرایش صورت نیستند.

  • استفاده از دستمال مرطوب کودکان به عنوان پاک کننده آرایش

استفاده از دستمال مرطوب برای پاک کردن آرایش

هر کدام از محصولات مختلف آرایشی و بهداشتی برای کاری ساخته شده‌اند و بهترین گزینه برای تمیز کردن صورت، پاک‌کننده‌های آرایشی هستند. در نتیجه تأکید می‌کنیم هرگز از دستمال مرطوب کودکان برای پاک‌کردن آرایش صورت نازنین خود استفاده نکنید.

البته تاحدودی می‌توان به کسانی که صورت خود را با دستمال مرطوب کودکان پاک می‌کنند حق داد، چرا که فکر می‌کنند از آنجایی که دستمال مرطوب برای پوست حساس نوزادان و کودکان ساخته شده است، به پوست صورت آن‌ها آسیبی وارد نمی‌کند، اما چنین باوری صحت ندارد. دستمال مرطوب کودکان دارای ترکیبات لازم برای پاک‌کردن آرایش نیست و بهتر است پاک‌کردن آرایش صورت خود را به محصولات مخصوص این کار واگذار کنید.

سعی کردیم در این مطلب هر آنچه از بهترین روش‌های پاک‌کردن آرایش صورت می‌دانستیم را با شما در میان بگذاریم، در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه خوبی در استفاده از پاک کننده آرایش دارید، در قسمت نظرات، ما و سایر کاربران را در جریان تجربه‌های مفید خود قرار دهید.

منبع: Liveabout دیدگاه‌ها 5191بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه