تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۳ روش برای درمان جای جوش صورت و بدن

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
۳ روش برای درمان جای جوش صورت و بدن

داشتن آثار جوش روی صورت همانند دو بار تنبیه شدن است؛ نه تنها سال‌ها مشکل دردناک جوش را تحمل کرده‌اید، بلکه اکنون نیز باید بقایای آثار آن (مانند فرورفتگی‌های تیره، لکه و جای جوش روی صورت) را برای همیشه تحمل کنید. اگرچه زخم‌های جوش می‌توانند برای همیشه روی صورت باقی بمانند اما می‌توانید قدم‌های ساده‌ای برای رفع آن‌ها بردارید.

۱- رفع زخم‌های جوش با «عسل»

نیازی نیست برای رفع حرفه‌ای آثار جوش، هزینه سرسام‌آوری را متقبل شوید. خواص لایه‌برداری، آنتی باکتریال و شفاف‌کننده عسل، می‌تواند آن را به ماسکی برای درمان خانگی جوش صورت و رفع آثار آن در طول زمان تبدیل کند.

اندکی عسل کف دست خود بریزید و آن را به آرامی روی پوست ماساژ دهید. پس از پنج تا ده دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید. پس از دو هفته آثار تیره رنگ جوش شروع به محو شدن می‌کنند. خوب است بدانید کلئوپاترا (ملکه مصری) از عسل جهت درمان زخم‌ها استفاده می‌کرد.

۲- پاک کردن لکه‌های تیره با کرم‌های ترمیم‌کننده جای جوش

برخی از آثار جوش به سختی از روی صورت پاک می‌شوند. در این موارد، کرم‌های محوکننده یا ترمیم‌کننده مانند محلول پاک سازی آکنه Murad، نابودگر اصلی آثار پابرجای جوش هستند.

این کرم‌ها بر خلاف سایر محصولات ترمیم‌کننده آثار زخم، باید تمام روز روی صورت باقی بمانند. خوشبختانه، کرم‌های ترمیم‌کننده مطابق با محصولات آرایشی طراحی شده‌اند، بنابراین می‌توانید با خیال راحت آرایش دلخواه خود را انجام دهید. بدین معنا که می‌توان این کرم‌ها را قبل از آرایش کردن استفاده کرد بدون آنکه تاثیری در آرایش داشته باشند. با این‌حال، این روش همچون تمامی روش‌های رفع جوش نیازمند گذر زمان است تا نتایج فوق‌العاده آن به چشم آید.

بیشتر بخوانید: بهترین روش های درمان جوش صورت

۳- رفع مشکلات پابرجای جوش با گزینه لیزر

یکی از حقایق جوش این است که برخی از آثار آن تا سطوح بسیار عمیق پوست نفوذ می‌کند و با روش‌های درمانی عادی قابل رفع نیستند. تنها امید شما برای رفع آثار عمیق جای جوش، استفاده از روش‌های درمانی پیشرفته با لیزر است.

اگرچه این روش درمانی ممکن است برای عده‌ای ترسناک به نظر برسد اما گفته‌های افرادی که تحت این روش درمانی قرار گرفته‌اند نشان می‌دهد این روش بسیار سریع و فاقد درد است. متاسفانه، مشکل اصلی این روش درمانی در مقایسه با سایر روش‌ها، هزینه بالای آن است.

منبع: HealthStatus دیدگاه‌ها 15631بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه