تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چگونه منافذ باز پوست را بهبود بخشیم؟

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
چگونه منافذ باز پوست را بهبود بخشیم؟

آیا منافذ باز پوست برای شما نیز مشکل‌ساز شده‌اند؟ بیشتر این منافذ بر روی بینی و گونه‌ها دیده می‌شوند. اگرچه می‌توان با استفاده از لوازم آرایشی آن‌ها را به صورت موقت پنهان نمود، اما راه‌هایی نیز برای از بین بردن همیشگی منافذ باز پوست وجود دارند. راهکارهای برطرف کردن این مشکل که پیشنهاد اغلب متخصصان پوست است را بخوانید.

چرا ما به چنین منافذی بر روی پوست خود نیاز داریم؟

منافذ موجود بر روی پوست، تنها راه رسیدن چربی به سطح پوست می‌باشند. در انتهای هر منفذ، یک غده چربی وجود دارد که از طریق آن، چربی موجود بر روی پوست تأمین می‌شود. وجود چربی، پوست را مرطوب نموده و در عین حال از آن مراقبت نیز می‌کند. نرمی و انعطاف‌پذیری پوست ما به دلیل وجود همین منافذی است که به عنوان کانال انتقال چربی از غده به سطح پوست عمل می‌کنند.

چرا سایز این منافذ افزایش پیدا می‌کند؟

عواملی که باعث افزایش اندازه این منافذ می‌شوند به شرح زیر می‌باشد:

پوست چرب

حال که می‌دانید منافذ پوست چه هستند، می‌توان به‌راحتی درک کرد که به چه دلیل منافذ باز پوست ایجاد می‌شوند. افرادی که پوست چربی دارند، منافذ پوست بزرگ‌تری دارند. با تولید زیاد چربی توسط این غدد، منافذ پوست بسته می‌شوند که نتیجه آن، التهاب داخل منافذ می‌باشد. وجود این التهاب و همچنین چربی‌های ترشح شده، باعث کشیدگی دیواره منافذ شده و این کشیدگی مدوام باعث کاهش خاصیت کششی منافذ شده و در نهایت دهانه آن‌ها بازتر می‌شود.

نور آفتاب

نور آفتاب، کلاژن پوست را تخریب می‌کند و باعث کم شدن خاصیت کششی منافذ شده و در نتیجه آن‌ها بازتر می‌شوند.

پیری

با بالا رفتن سن، میزان پروتئین‌هایی که وظیفه حفظ و نگهداری از بافت و رنگ پوست را بر عهده دارند کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه پوست خاصیت کششی خود را ازدست می‌دهد و منافذ باز پوست پدیدار می‌شوند.

برای مقابله با منافذ باز پوست چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

اول این‌که از شستن بیش از حد پوست خود پرهیز کنید. زمانی که شما صورت خود را بیش از دو بار در روز می‌شویید، این پیغام به سلول‌های پوستی شما می‌رسد که مقدار چربی بر روی سطح پوست کم‌تر از حد عادی است؛ بنابراین غدد موجود در آن، شروع به ساخت چربی می‌کنند. در نتیجه، پوست شما از حد معمول چرب‌تر شده و منافذ پوست نیز بزرگ‌تر خواهند شد.

دوم این‌که از مواد شوینده‌ای استفاده کنید که حاوی اسید سالیسیلیک می‌باشند. این نوع شوینده‌ها، تولید چربی را کاهش می‌دهند.

و نکته سوم این‌که پوست خود را بیش از حد لایه‌برداری نکنید. با این کار پوست شما پوسته پوسته، بیش از حد خشک و در نهایت ملتهب می‌شود. انجام این عمل باعث می‌شود که غدد چربی مواد نگه‌دارنده زیادی ترشح کنند و در نتیجه منافذ پوست، مسدود و ملتهب شوند.

همچنین سعی کنید هر شب از کرم‌های حاوی رتینول استفاده کنید. رتینول که از ویتامین A به دست می‌آید، لایه‌های پوست را از داخل با ملایمت تمیز می‌کند. در نتیجه ترشح چربی توسط غدد تولید چربی کاهش پیدا خواهد کرد و همچنین منافذ بسته را باز می‌کند. با باز شدن منافذ، آن‌ها کوچک‌تر و تمیزتر می‌شوند.

نکته مهم بعدی این است که هرگز جوش‌های صورت خود را نترکانید. شما با انجام این عمل، به منافذ پوست آسیب می‌رسانید و آن‌ها را از برگشتن به سایز اولیه خود ناتوان می‌سازید.

در نهایت سعی کنید که همیشه از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. استفاده از ضدآفتاب، پوست شما را در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه ماورا بنفش و کاهش مقدار کلاژن پوست محافظت می‌کند و مطمئن باشید که پوست شما تا سالیان سال، شاداب و سالم خواهد ماند.

منبع: TheHealthSite دیدگاه‌ها 2908بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه