تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۴ راه ساده برای خرید مناسب‌ترین ادکلن

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
۴ راه ساده برای خرید مناسب‌ترین ادکلن

ممکن است فکر کنید یافتن بهترین رایحه عطر کار سختی است اما آن‌قدرها هم پیچیده نیست. برای یافتن ادکلنی که پس از استفاده از آن، بوی خوبی از بدن شما استشمام شود نکات ساده‌ای وجود دارند که ما در این مقاله سعی داریم به آن‌ها بپردازیم و نکاتی را به شما خواهیم گفت که با در نظر گرفتن آن‌ها زمانی که وارد یک مکان می‌شوید توجه همگان به سوی شما جلب شود. پس با ما همراه باشید!

  1. اسپری کنید و منتظر بمانید

زمانی که در مغازه عطر فروشی هستید و ادکلنی را برای تست کردن به دست خود می‌زنید بلافاصله در مورد خوب یا بد بودن بوی آن تصمیم‌گیری نکنید. بوی تمام ادکلن‌ها از سه سطح رایحه، به نام‌های نت آغازین، نت میانی و نت پایانی تشکیل شده است. زمانی که شما بلافاصله ادکلن را بو می‌کنید، تمام آن‌چه استشمام می‌نمایید نت‌ آغازین و الکلی است که در آن به کار رفته است. پس از نیم ساعت بوی ادکلن به طور چشم‌گیری تغییر پیدا خواهد کرد و در آخر روز نیز ممکن است بوی آن کاملا متفاوت باشد. ادکلن را بر اساس اولین رایحه استشمام شده، خریداری نکنید. ادکلنی که در ابتدا بوی خیلی خوبی دارد ممکن است پس از ترکیب با شیمی بدن شما در ساعات آینده رایحه کاملا متفاوتی پیدا کند. به ادکلن خود زمان بدهید تا بوی خود را تا نت پایانی نشان دهد و سپس در صورت رضایت، آن را خریداری کنید. در رابطه با شناخت بهتر نت‌های آغازین، میانی و پایانی می‌توانید به مقاله دیگری از بلاگ تخصصی اُردمی با عنوان انواع رایحه عطر: کدام رایحه مناسب من است؟ مراجعه کنید.

  1. واکنش بدن هر فرد متفاوت است

اگر دوست شما از ادکلنی استفاده می‌کند که شما واقعا از بوی آن لذت می‌برید لزوما این ادکلن برای شما مناسب نیست. تنها به این دلیل که یک ادکلن بر روی بدن فردی بوی خوبی دارد، به این معنا نیست که این عطر بر روی بدن شما نیز همان بو را خواهد داشت. مقدار چربی موجود در پوست، مقدار عرق کردن یک فرد و حتی مقدار رنگدانه‌های موجود در پوست، ممکن است رایحه یک ادکلن را به مقدار زیادی از یک فرد تا فرد دیگر کاملا تغییر دهد. نقش شیمی بدن در بویی که از یک ادکلن به مشام می‌رسد، بسیار مهم است؛ بنابراین برای تصمیم‌گیری در مورد خرید یک ادکلن به آن زمان بدهید تا واکنشش را بر روی بدن خود ارزیابی کنید. خوب است بدانید که یک قانون کلی در این مورد وجود دارد و آن این است که پوست‌های چرب و تیره رایحه طبیعی ادکلن را بیش از پوست‌های خشک و روشن در خود حفظ می‌کنند.

عطر و ادکلن

  1. مقدار الکل موجود در ادکلن مهم است

سعی کنید به‌دنبال خرید ادکلنی بروید که مقدار الکل موجود در آن کم است. مقدار بالای الکل در ادکلن، پوست شما را به شدت خشک می‌کند. پیشنهاد ما به شما این است که برای جلوگیری از خرید چنین ادکلنی به دنبال موردی بروید که بر روی شیشه آن عبارت “Eau De Parfum” نوشته شده است. ادکلن‌هایی که بر روی آن‌ها عبارت “Eau de Cologne” درج شده، تقریبا حاوی الکل خالص به همراه کمی رایحه است.

  1. به واکنش دیگران توجه کنید

پس تاکنون به این نقطه رسیده‌اید که گزینه‌های خود را بسیار محدود کرده‌ و در واقع ادکلن موردنظر خود را یافته‌اید. اما کار شما در این نقطه هنوز به پایان نرسیده‌است. تنها به این دلیل که شما از یک رایحه خوشتان آمده، این رایحه لزوما مناسب شما نیست. شما باید واکنش دیگران را نیز در نظر بگیرید و ببینید آیا از دید آن‌ها هم شما خوش‌بو هستید یا خیر. شما ممکن است از رایحه وانیل و مشک بسیار لذت ببرید اما اگر اطرافیانتان به شما بگویند رایحه خیار بر روی بدن شما بسیار جذاب است، بهترین کار این است که رایحه وانیل را کاملا فراموش کنید. بنابراین تنها نظر خود را در خرید یک ادکلن دخیل نکنید و به نظر دیگران نیز توجه کنید. زیرا در انتها، هدف همه ما از استفاده ادکلن این است که اطرافیانمان نیز راضی باشند.

منبع: MadeMan دیدگاه‌ها 6795بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه