تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چگونه با مصرف مواد قندی لاغر شوید؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
چگونه با مصرف مواد قندی لاغر شوید؟

نیازی نیست برای رسیدن به وزن دلخواه، شیرینی را از زندگی خود حذف کنید. خوردن مقداری کیک شکلاتی بعد از هر وعده غذایی تاثیر چندانی بر روی کاهش وزن (یا سلامتی) ندارد؛ مطمئن هستم از این مساله آگاه هستید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که برای آب کردن چربی‌های اضافی، نیازی نیست مواد قندی را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید.
تمام غذاهای سالم از جمله سبزیجات و میوه‌‌ها، حاوی قند طبیعی هستند که برای سلامت بدن لازم است اما خوردن مقدار مناسبی از آن کیک وسوسه‌انگیز، باعث می‌شود نیازهای قندی خود را برآورده سازید و از زیاده‌روی‌های آتی جلوگیری کنید. به عقیده متخصصان، به نظر می‌رسد میزان مصرف مواد قندی، زمان مصرف آنها و مصرف سایر خوراکی‌ها همراه با این مواد، بر وزن افراد تاثیر داشته باشد. بنابراین، به جای آنکه خود را مجبور به ممانعت از مصرف مواد قندی کنید، راهکارهای منطقی و آسان زیر را به کار گیرید تا هم قند بخورید و هم لاغر شوید!

۱- قند طبیعی به جای قند مصنوعی

مواد قندیبه گفته متخصصان، نمی‌توان دسته‌ای از قندها را بهتر از دیگری دانست اما مسلما تفاوت‌های عظیمی میان غذاهای حاوی قند طبیعی و قند مصنوعی وجود دارد. به این مثال توجه کنید: یک موز شیرین نسبت به دونات شکری، حاوی مواد مغذی سالم، کالری، چربی اشباع شده و چربی‌های ترانس کمتری است، اما نکته جالب توجه اینجاست که موز، قند بیشتری نسبت به دونات دارد! باور ندارید؟ بررسی کنید. به علاوه، غذاهای حاوی قند طبیعی اغلب حاوی سایر مواد مغذی همچون فیبرهای سلولزی (همچون موز)، پروتئین و چربی‌های سالم هستند. بنابراین، به جای توجه به میزان قند یک خوراکی، به ارزش غذایی آن توجه کنید.

۲- قند در کنار مواد مغذی دیگر

یکی از متخصصان تغذیه می‌گوید: «همواره به مراجعان خود توصیه می‌کنم میان مصرف کربوهیدرات‌ها و مواد قندی، پروتئین، فیبرهای سلولزی و چربی‌های سالم توازن برقرار کنید.» مصرف این مواد در کنار یکدیگر باعث می‌شود قند کمتری جذب خون شود و مانع از احساس ضعف می‌شود. این بدان معناست که احساس ضعف و لرزش نداشته باشید و همچنین ۳۰ دقیقه بعد از مصرف غذا احساس گرسنگی مجدد نداشته باشید.
مصرف مواد قندی تاثیر خود را در بلندمدت نشان خواهد داد و به ورم رگ‌های خونی مقاوم در برابر انسولین و افزایش وزن منجر می‌شود. به‌علاوه، حفظ تعادل سطوح انرژی، فیبرهای سلولزی، پروتئین و چربی باعث می‌شود پس از مصرف مواد قندی احساس رضایت بیشتری داشته باشید. این امر به ویژه زمانی مهم است که با وسوسه خوردن یک کیک روبرو شده‌اید. مصرف مقادیر اندکی از غذاهای حاوی مواد مغذی باعث می‌شود پس از خوردن یک تکه کیک، احساس سیری کنید.

۳- ورزش همراه با غذاهای شیرین!

اگرچه ورزش کردن بهانه خوبی برای مصرف آن کیک خامه‌ای پیش از ورزش و پس از آن نیست، اما ورزش به بدن کمک می‌کند از شر قند اضافه خلاص شود. محققان دانشگاه سیراکوس به این نتیجه رسیده‌اند که هر دوره ورزش، ۱۵ درصد از تاثیرات غذاهای قندی بر روی خون را کاهش می‌دهد و این امر تا ۱۲ ساعت ادامه می‌یابد.
مصرف مواد قندی در کنار کربوهیدرات‌ها، همچون نان سفید و ماکارونی، در هنگام ورزش به شما انرژی می‌دهد. مواد قندی افزوده به غذا به شما کمک می‌کند با انرژی تمام ورزش کنید.

۴- قهوه: تلخ یا شیرین؟

شاید خبر خوبی نباشد اما بدانید که قهوه و دونات غذای بهشتی نیستند. کافئین موجود در قهوه، مانع از هضم مواد قندی صبحانه می‌شود. محققان کانادایی در یک آزمایش چندین مرد را مورد بررسی قرار دادند؛ آن‌ها به این نتیجه رسیدند که مصرف یک یا دو فنجان قهوه کافئین‌دار یک ساعت پیش از غذای شیرین تا ۱۶ درصد مانع از عملکرد صحیح انسولین و واکنش سلول‌های خونی می‌شود.

۵- دارچین، دارچین و باز هم دارچین!

استفاده از دارچین به جای مواد قندیفرقی نمی‌کند کلوچه یا نان جو می‌خورید؛ مقداری دارچین بر روی آنها بریزید، زیرا باعث سیری کاذب و ممانعت از مصرف بیشتر میان‌وعده‌ها می‌شود. همچنین، بررسی‌های محققان نشان می‌دهد مصرف دارچین همراه با هر نوع ماده غذایی باعث پایین آمدن قند خون پس از مصرف غذا می‌شود و مقاومت بدن نسبت به انسولین را کاهش می‌دهد که در نهایت کاهش وزن را به همراه دارد.

منبع: WomensHealthMag دیدگاه‌ها 2894بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه