تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

روش های آبرسانی پوست | چگونه پوست باطراوت داشته باشیم؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
روش های آبرسانی پوست | چگونه پوست باطراوت داشته باشیم؟

شما هم در روزهای سرد و خشک پاییزی، همواره پوستتان خشک است و این خشکی پوست اذیتتان می‌کند؟ قرمزی و التهاب پوست چطور؟ خارش‌هایی که امان از شما ببرد و گاهی حتی به زخم‌های سطحی منجر شود؟ می‌دانید علت خشکی پوستتان چیست؟ می‌دانید چطور باید با این خشکی مبارزه کرد یا آن را به حداقل رساند؟ ما در این مقاله می‌خواهیم به همین پرسش پاسخ دهیم که چطور می‌توان پوستی شاداب و تازه داشت. مختصرش اینکه باید پوستتان را آبرسانی کنید؛ اما روش های آبرسانی پوست چیست؟ همراهمان باشید تا برایتان بگوییم.

علت خشکی پوست در پاییز و زمستان

خشک شدن پوست

قبل از اینکه بخواهیم درباره روش های آبرسانی پوست صحبت کنیم، اجازه دهید علت خشکی پوست را بیان کنیم. اگر اهل ادبیات باشید، این شعر مولانا را می‌شناسید که گفت در پاییز بدن‌هایتان را بپوشانید؛ چرا که هوا با بدن شما همان کاری را می‌کند که با برگ درختان کرده است. خلاصه‌اش اینکه سرمای هوای پاییزی بلای جان پوست شما می‌شود و آن را به سمت و سوی خشکی می‌کشاند. رطوبت پوست تا حدی از بین می‌رود و سبوم طبیعی پوست گاهی نمی‌تواند در برابر این حجم از سرما مقاومت کند؛ بنابراین روی پوست صورتتان احساس زبری و کشیدگی می‌کنید.

روش های آبرسانی پوست

حال که با علت خشکی پوست آشنا شدید، بیایید با هم روش های آبرسانی پوست را مرور کنیم. این روش‌ها بسیار ساده هستند و بی‌شک همه شما از پس اجرای آن‌ها برمی‌آیید.

هر روز مرطوب کننده بزنید

هر روز مرطوب کننده بزنید

تنها راه درمان پوست خشک و کم آب، بازگرداندن رطوبت از دست رفته آن است. مرطوب کردن پوست خود را دو بار در روز، بدون وقفه انجام دهید تا به عادت تبدیل شود. فرقی نمی‌کند که کرم باشد یا لوسیون مرطوب کننده، محصول خوبی را انتخاب کنید که فاقد مواد شیمیایی باشد. اگر پوست شما به شدت کم آب شده است، روغن نارگیل یا زیتون پیشنهادهای خوبی هستند؛ زیرا برای افزایش رطوبت بسیار کارگشایند. برای اینکه بدانید بین کرم یا لوسیون، یا بین آبرسان و مرطوب کننده، کدام برای شما بهتر است، مقاله زیر را بخوانید. اینجا به‌طور کامل تفاوت و شباهت این محصولات را آورده‌ایم.

هر روز آب بنوشید

برای آبرسانی پوست هر روز آب بنوشید

در کنار استفاده از محصولات مرطوب کننده و آبرسان، از نوشیدن آب و مایعات غافل نشوید. می‌دانید که یکی از علت‌های از دست رفتن رطوبت پوست، کاهش آب بدن است. کاهش آب بدن به چروک‌شدن پوست و تیرگی زیر چشم هم منجر می‌شود. با این توضیح یکی از روش های آبرسانی پوست این است که تا می‌توانید در روز آب و مایعات بنوشید. وقتی آب بدن به میزان کافی تأمین شود، کمتر دچار خشکی پوست می‌شوید. فراموش نکنید که آب یک سم‌زدای ارزان است که جلوی ایجاد بوی بد بدن شما را هم می‌گیرد.

از محصولات مراقبتی پوست غافل نشوید

مزایا

شاید اگر به شما بگوییم که در طول روز ضد آفتاب استفاده کنید و در شب نیز از کرم‌های شب غافل نشوید، تعجب کنید. اما باید بگوییم یکی دیگر از روش های آبرسانی پوست این است که در طول شب نیز به پوست خود برسید. می‌دانید که در زمان خواب، پوست بدن نیز مانند سایر ارگان های آن به ترمیم و پاکسازی خود می‌پردازد. در این زمان سلول‌های مرده دفع می‌شوند و سلول‌های جدید جای آن را می‌گیرند. وقتی پوست به میزان کافی رطوبت نداشته باشد، سلول‌های مرده شبیه پوسته‌پوسته روی صورت باقی می‌مانند.

در چنین مواقعی بهترین راه این است که با محصولات مراقبتی به داد پوستتان برسید. برای این کار ابتدا با تونر یا میسلارواتر، همه آرایش و آلودگی‌های پوست را پاک کنید. سپس اگر دوست داشتید، متناسب با پوستتان، ماسک صورت استفاده کنید. در نهایت نیز از کرم شب استفاده کنید. البته قبل از این مرحله، استفاده از کرم دور چشم را نیز فراموش نکنید. کرم شب در طول شب، مواد مغذی و مفید را به پوست می‌رساند و مانع از خشکی آن می‌شود.

میوه های آبدار بخورید

برای آبرسانی پوست میوه های آبدار بخورید

میوه‌ها علاوه بر اینکه آب ضروری پوست را تأمین می‌کنند، حاوی مقادری فراوان آنتی اکسیدان هستند که رادیکال‌های آزاد را دفع می‌کنند. با دفع رادیکال های آزاد، پوستی جوان و شاداب هدیه می‌گیرید. در تابستان تا می‌توانید هلو و هندوانه میل کنید. در پاییز و زمستان نیز از سیب و پرتقال استفاده کنید. در مقاله‌های قبلی گفتیم که سیب چه فوایدی برای پوست شما دارد. در پایان همین پاراگراف مقاله‌اش را برایتان می‌گذاریم تا باز هم مطالعه کنید. همچنین مصرف مرکبات مانند یک عطر خوشبو عمل می‌کند و بدن شما را از بوی بد در امان می‌دارد. در نهایت تأکید می‌کنیم که در کنار سایر روش های آبرسانی پوست ، میل کردن میوه را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

از پوستتان هرازگاهی لایه برداری کنید

از پوستتان هرازگاهی لایه برداری کنید

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید لایه برداری به‌موقع و صحیح پوست، تأثیر شگفت‌انگیزی در آبرسانی و زیبایی آن دارد. وقتی پوستتان را لایه‌برداری می‌کنید، در واقع سلول‌های مرده و آلودگی را از آن دور می‌کنید. با این روش، پوست فرصت بیشتری برای تنفس و جذب آب و املاح پیدا می‌کند. با این توضیح، لایه‌برداری اصولی پوست نیز یکی از روش های آبرسانی پوست است که نباید آن را دست کم بگیرید. با مشورت متخصص پوست از لایه بردار مناسب پوستتان استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله با شما درباره روش های آبرسانی پوست صحبت کردیم. شما چه روش دیگری می‌شناسید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید. همچنین برای تهیه انواع مرطوب کننده و آبرسان یا کرم شب مناسب می توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی سری بزنید. در این فروشگاه انواع محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی برای همه سلیقه‌ها و همه پوست‌ها وجود دارد.

دیدگاه‌ها 6139بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه