تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چگونه ماندگاری عطر گرانبهای خود را افزایش دهید؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
چگونه ماندگاری عطر گرانبهای خود را افزایش دهید؟

همیشه بعد از خرید بهترین عطر زنانه یا مردانه آنچه در ذهن افراد می‌آید روش های افزایش ماندگاری عطر است. افزایش ماندگاری عطر علاوه بر کیفیت عطر و ادکلن انتخابی به چند فاکتور دیگر از جمله محل نگهداری عطر، نوع پوست (از نظر میزان چربی)، نقاطی از پوست که عطر را به آن اسپری می‌کنید و گزینه هایی از این قبیل، نیز ارتباط مستقیم دارد.

در واقع اینکه رایحه خوش عطر شما در وسط روز از بین برود ناراحت‌کننده خواهد بود. اگر می‌خواهید ماندگاری عطر گرانبهای شما بیشتر شود و حداکثر بهره را از آن ببرید، بهتر است نکات زیر را مدنظر داشته باشید.

روش های افزایش ماندگاری عطر

  • محل نگهداری عطر

    نحوه نگهداری عطرها

هرگز بهترین عطر زنانه یا مردانه را در حمام یا هر جای گرم و مرطوب دیگری نگهداری نکنید. گرما، نور و رطوبت به عطر آسیب زده و کیفیت رایحه آن را از بین می‌برد. در عوض عطرها را در جای سرد و خشک مثل قوطی دربسته و به دور از پنجره نگهداری کنید. ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست، شیشه‌های عطر را می‌توانید روی پایه‌های زیبای کیک قرار دهید تا نمای بهتری داشته باشند.

  • استفاده از وازلین یا لوسیون بدن بدون بو

روش های افزایش ماندگاری عطر

استفاده از وازلین یا لوسیون نیز یکی از روش های افزایش ماندگاری عطر است. قبل از مصرف عطر، مقداری وازلین به نقاط دارای نبض بمالید تا ماندگاری عطر بیشتر شود. به این ترتیب بوی عطر نسبت به وقتی که وازلین نزده‌اید، ماندگارتر می‌شود. روغن موجود در وازلین کمک می‌کند ماندگاری عطر افزایش پیدا کند. همچنین می‌توانید قبل از عطر زدن، از لوسیون بدون بو استفاده کنید. ترکیبات روغنی، رایحه را به مدت بیشتری حفظ می‌کنند. این کار به رفع خشکی پوست نیز کمک می‌کند.

  • حمام کردن قبل از عطر زدن

روش های افزایش ماندگاری عطر

قبل از به‌کارگیری هر کدام از روش های افزایش ماندگاری عطر باید توجه داشته باشید که بدن شما تمیز باشد. بنابراین حمام کردن روزانه را فراموش نکنید. این کار چند فایده دارد. یکی اینکه منافذ پوست شما باز شده و جذب عطر بیشتر می شود. دوم آنکه رطوبت روی پوست، رایحه را در خود قفل می‌کند. به علاوه، این کار مانع بروز لکه عطر روی لباس‌های ظریف یا جواهرات می‌شود. پس بلافاصله بعد از حمام کردن و قبل از لباس پوشیدن عطر بزنید.

  • زدن عطر روی محل نبض

روش های افزایش ماندگاری عطرروی نقاطی از بدن که گرم‌تر بوده و دارای نبض هستند، عطر بیافشانید؛ زیرا این نقاط بهتر بوی عطر را پخش می‌کنند. یکی دیگر از روش های افزایش ماندگاری عطر این است که چند نقطه از بدن (مثل آرنج، گردن، پشت زانوها، ساق و مچ پاها) را انتخاب کنید؛ اما به همه نقاط همزمان عطر نزنید. نقاط گرمی که به آن‌ها اشاره شده است به پخش رایحه در تمام بدن شما کمک می‌کند. زدن عطر روی مچ پا و ماهیچه ساق پا موجب می‌شود بوی خوش در تمام روز پخش شود.

البته عده‌ای صحت این مطلب را رد می‌کنند؛ چرا که اعتقاد دارند نقاطی از پوست مانند مچ دست که در معرض هوای آزاد هستند به تبخیر سریع‌تر عطر کمک می‌کند. محل نبض انسان‌ها گرم‌ترین نقاط بدن هستند. البته توجه داشته باشید که هرگز بعد از زدن بهترین عطر زنانه یا مردانه روی پوست، آن ناحیه را ماساژ ندهید. اگر مچ دست‌های خود را به یکدیگر بمالید، نت آغازین به‌سرعت از بین می‌رود و در نتیجه بوی عطر، مدت کمتری دوام خواهد داشت.

  • رد شدن از هاله‌ی عطر

رایحه سبک عطر

برخی معتقد هستند برای اینکه رایحه سبک‌تری به دست بیاید، عطر را در هوا بیفشانید و به‌آرامی درون غبار حاصل حرکت کنید. این یکی از روش های افزایش ماندگاری عطر است و باعث می شود بوی عطر به‌طور یکسان در تمامی نقاط بدن شما پخش شود. البته این قاعده مخصوص زمانی است که نمی‌خواهید بوی عطرتان سنگین و فراگیر باشد. در حالت عادی این کار باعث هدر رفتن عطر شما می‌شود. پس خیلی به این اصل پایبند نباشید.

  • قاعده‌ی عطر زدن روی موها

اسپری عطر روی شانه

یکی از روش های افزایش ماندگاری عطر و ادکلن، اسپری کردن آن روی موهاست. اگر عطرهای دارای الکل را مستقیما به موهای خود بزنید، موهایتان خشک می‌شود. بنابراین عطر را روی شانه یا برس خود زده، سپس موها را شانه کنید. بدین صورت موهای شما بوی لطیفی داشته و صدمه نخواهند دید. این خود یکی از روش های افزایش ماندگاری عطر شماست. البته راه حل بهتر درباره‌ی مشکل آسیب دیدن موها بر اثر الکل، استفاده از عطر مخصوص مو است تا در فواصل بین شستشوی موها بتوانید از بوی خوش آن بهره ببرید.

  • آگاهی از اصطلاحات رایج عطرها

افزودن عطر به لوسیون

با اصطلاحات رایج درباره‌ی بهترین عطر زنانه یا مردانه آشنا شوید تا وقتی که فروشنده‌ها برای خرید عطر جدید شما را راهنمایی می‌کنند، به‌طور دقیق متوجه منظور آن‌ها بشوید. این اصطلاحات، شامل انواع عطرها با غلظت‌های متفاوت می‌شوند که در مقاله‌ای تحت عنوان «انواع عطر بر حسب غلظت: ادکلن بخریم یا ادوتویلت؟» در بلاگ تخصصی اردمی برای شما گردآوری کرده‌ایم.

  • ساختن رایحه ترکیبی

ترکیب عطرها برای ایجاد رایحه جدید

رایحه مدنظر خود را بسازید. مقدار کمی از چندین نوع عطر را به ورقه تست عطر بیافشانید و به‌طور همزمان بو کنید تا دریابید که آیا یکدیگر را تکمیل می‌کنند یا خیر. در صورت در دسترس نبودن کاغذهای مخصوص تست عطر، می‌توانید از کارت ویزیت استفاده کنید. هنگامی که ترکیب محبوب خود را پیدا کردید، آن را روی پوست خود امتحان کنید (البته ممکن است چربی روی پوست شما، بوی عطر را تغییر بدهد). اول عطری را بزنید که رایحه قوی‌تری دارد، سپس عطر ضعیف‌تر را بیافشانید تا بوی عطر نخستین بر عطر دومی غلبه نکند.

  • روش زدودن بوی عطر

استفاده از دستمال مرطوب برای پاک کردن عطرشاید این موضوع در خلال بررسی روش های افزایش ماندگاری عطر جایی نداشته باشد؛ ولی لازم است درباره زدودن عطر نیز بدانید. اگر می‌خواهید عطری را تست کنید و از عطری استفاده نمودید که دوستش ندارید، برای زدودن بوی این عطر ناخوشایند می‌توانید از دستمال‌های مخصوص پاک کردن آرایش استفاده کنید. تست کردن رایحه‌ها مثل هندوانه سربسته است. شما هیچگاه نمی‌دانید با چه چیزی مواجه خواهید شد.

  • داشتن صبر برای تست عطر

ماندگاری عطر پس از خشک شدنبرای این که بوی واقعی بهترین عطر زنانه یا مردانه را تست کنید، صبر کنید تا عطر روی پوست شما خشک شود، سپس بو کنید؛ زیرا اولین بویی که بعد از اسپری کردن متوجه می‌شوید، نت آغازین نام دارد و بعد از چند دقیقه از بین می‌رود.

  • استفاده از گوش پاک کن

روش های افزایش ماندگاری عطر

شاید برای شما عجیب باشد که گوش پاک کن چگونه می‌تواند به افزایش ماندگاری عطر کمک کند. عطر خود را به گوش پاک‌کن بزنید و آن را درون کیسه‌های نایلونی زیپ‌دار قرار بدهید و درون کیف خود بگذارید. به این ترتیب می‌توانید در طول روز به‌سرعت از آن استفاده کنید. همچنین حمل گوش پاک‌کن خیلی راحت‌تر از جابه‌جایی یک شیشه عطر در کیف شماست.

  • خوشبو کردن لباس و کمد

عطر زدن به کمد

یکی دیگر از روش های افزایش ماندگاری عطر این است که کف کشوهای کمد خود را با دستمال کاغذی پوشانده و عطر محبوب خود را به آن بیافشانید. در این صورت لباس‌ها و حوله‌های شما بوی بی‌نظیری خواهند داشت و رایحه را به مدت بیشتری در خود نگه خواهند داشت. همچنین می‌توانید صابون‌های معطر را با لایه‌ای نازک از دستمال کاغذی بپوشانید و آن را در بین لباس‌های داخل کمد قرار دهید تا لباس‌ها بویی لطیف و تازه بگیرند. در اینصورت از عطر گرانبهای خود کمتر استفاده خواهید کرد.

  • خوشبو کردن محیط استراحت

قبل از رفتن به رختخواب، متکای خود را با رایحه دلخواه از بهترین عطر زنانه معطر کنید تا علاوه بر خوابی آرام، موهایتان خوشبو شوند.

سخن پایانی

به پایان بیان روش های افزایش ماندگاری عطر رسیدیم. چنانچه شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید، آن را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران فروشگاه اینترنتی اردمی به اشتراک بگذارید. همچنین خواندن مقاله‌ی «راهنمای انتخاب و خرید بهترین عطر زنانه و مردانه رمانتیک خوشبو» راهنمای خوبی برای انتخاب و خرید بهترین عطر زنانه و مردانه خواهد بود.

منبع: CosmoPolitan دیدگاه‌ها 10261بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. فوق العاده بود، ممنون

  2. خیلی مفید و جالب بود.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه