تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چطور نواقص پوست را بپوشانیم؟

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
چطور نواقص پوست را بپوشانیم؟

بهترین آرایش شیوه‌ای است که زیبایی شما را برجسته‌تر کند نه اینکه آن را بپوشاند. گاهی می‌شنویم که جذاب‌تر شدن با کمی پوشش دادن عیب و نقص‌های پوست شروع می‌شود، برای این‌که بدانیم هرعارضه پوستی از جوش‌ها و حلقه‌های سیاه گرفته تا تاتوها را چطور بپوشانیم، نکاتی را در این‌جا ذکر می‌کنیم.

آماده سازی پوست و استفاده از پرایمر

نکته کلیدی قبل از هر کار آماده سازی است. همیشه پوست باید تمیز، لایه‌برداری و آبرسانی شده باشد تا بتوان پرایمر را روی آن زد و سپس نواقص را پوشاند.

بیشتر بخوانید: رنگ‌های مختلف پرایمر چه کاربردی دارند؟

پوشاندن لکه‌ها

پوشاندن لک‌ها با آرایش

برای پوشاندن لک‌ها با آرایش باید رنگ آن‌ها را به رنگ پوست تغییر دهید (برعکس سیاهی دور چشم که باید از رنگ پوست یک یا دو درجه روشن‌تر باشد). برای پوشاندن لک‌ها، کانسیلر را مستقیما روی همان نقطه بزنید و سپس روی آن پودر تثبیت‌کننده بزنید.

اگر از فاندیشن همه کاره استفاده می‌کنید ابتدا آن را بزنید و سپس از کانسیلر استفاده کنید. برای لکه‌هایی که تعدادشان زیاد است، از فاندیشن با پایه رنگدانه زیاد استفاده کنید و در پایان پودر تثبیت‌کننده آرایش بزنید.

پوشاندن سیاهی دور چشم

همان‌طور که در بالا ذکر شد هنگام پوشش تیرگی دور چشم از کانسیلر روشن‌تر از رنگ پوست استفاده کنید اما مراقب باشید خیلی روشن‌تر نباشد زیرا سبب می‌شود ناحیه زیر چشم خاکستری به نظر بیاید.

می‌توانید از پوشاننده هایلایت نیز برای این ناحیه استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:پوشاندن سیاهی زیر چشم با کمک کانسیلر

پوشاندن تاتو

تاتو در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده و از تاتوی ابرو، لب و خط چشم گرفته تا تاتوی بدن که بین خانم‌ها و آقایان بسیاری رواج پیدا کرده است. اگر شما هم از آن دسته کسانی هستید که بخشی از پوست صورت یا بدن خود را تاتو کرده‌اید احتمالا گاهی بخواهید به صورت موقت این طرح و نقش‌ها را از روی پوست خود محو کنید.

اگر می‌خواهید تاتو را با آرایش بپوشانید باید دقیقا از کانسیلر با رنگ پوست کنار تاتو استفاده کنید. اما اگر تاتو خیلی پررنگ است یا تفاوت زیادی با رنگ طبیعی پوستتان دارد، پیشنهاد می‌کنیم مراحل زیر را قدم به قدم پیش بروید:

پوشاندن تاتو با آرایش

  1. ابتدا پرایمر یا مرطوب کننده بزنید، سپس با برس فاندیشن، یک کرم پودر که رنگی نزدیک به رنگ پوستتان دارد را انتخاب و روی تاتو بزنید. پس از این مرحله نوبت به استفاده از کانسیلر می‌رسد.
  2. دراین مورد توجه کنید اگر تناژ پوستتان به نارنجی نزدیک است از یک کانسیلر یا سایه چشم مات یا ررژلب با رنگ نارنجی و اگر به صورتی نزدیک است از یک رنگ صورتی استفاده کنید. با تکنیک استیپیلینگ (ضربه زدن نه مالیدن) تمام ناحیه مورد نظر را بپوشانید.
  3. بعد از اینکه ناحیه مورد نظر را با رنگ نارنجی یا صورتی به خوبی کاور کردید از اسپری مو استفاده کنید و مطمئن شوید کامل خشک شود. با توجه به عمق و رنگ تتو این مرحله را دوباره تکرار کنید.
  4. وقتی اسپری کاملا خشک شد، کانسیلر به رنگ پوست خود را بردارید و با تکنیک استیپلینگ روی تاتو را پوشش دهید و پس از کاور کامل اسپری مو بزنید. این مرحله را دو تا سه مرتبه تکرار کنید و سعی کنید کانسیلر را کمی خارج ارز مرز محدوده مورد نظرتان پخش کنید تا خط واضحی بین قسمت‌ها مختلف پوست مشاهده نشود. برای از بین بردن مرزهای ایجاد شده از پودر تثبیت کننده هم می‌شود استفاده کرد.
  5. در نهایت روی لایه سوم کانسیلر پودر تثبیت کننده را با ضربات ملایم روی قسمت‌های مورد نظر بزنید.

توجه کنید اگر پس از این مرحله همچنان قسمت‌هایی از پوستتان علایمی از تاتو مشخص بود را با کانسیلر به رنگ پوست خود آن‌ها را برطرف کنید و مجدد از پودر تثبیت کننده روی آن استفاده کنید.

به پایان معرفی روش‌هایی برای پوشاندن نواقص چهره رسیدیم. چنانچه شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید، لطفا تجربه خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران درمیان بگذارید.

منبع: Makeup دیدگاه‌ها 8750بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه