تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چگونه کت و شلوار دامادی خود را انتخاب کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
چگونه کت و شلوار دامادی خود را انتخاب کنیم؟

اجازه دهید مسئله متداولی را با شما در میان بگذاریم: معمولا وقتی زمان عروسی فرا می‌رسد، همه بیشتر به فکر عروس هستند! از مراسم نامزدی گرفته تا رزرو هتل ماه عسل. بعد از آن، مساله لباس عروس به میان می‌آید؛ حتی اگر شام بی‌مزه باشد و یا موسیقی زیبایی پخش نشود، باز هم همه مراسم عروسی را با لباس عروسش به یاد می‌آورند! خب پس داماد چه می‌شود؟ خوش‌بختانه رمز و راز انتخاب کت و شلوار مناسب، نزد ماست و امروز می‌خواهیم آن را با شما در میان بگذاریم:

بخرید، کرایه نکنید!

بسیاری از آقایان لباس دامادی خود را کرایه می‌کنند. البته جای سرزنشی ندارد چرا که شما می‌خواهید این لباس را فقط برای چند ساعت بپوشید. اما اینجا مجلس تولد هم‌کلاسی دبیرستان شما نیست! بنابراین به‌جای اینکه پول‌هایتان را برای جمع‌آوری کلکسیون تمبر کنار بگذارید، به حرف‌های ما گوش دهید: لباس کرایه‌ای هرگز اندازه شما نمی‌شود، به تن شما نمی‌نشیند و ارزان به نظر می‌رسد و نیازی به یادآوری نیست که فرد یا در واقع افراد دیگری هم آن را در مراسم دامادی‌شان پوشیده‌اند! پس بدعت‌شکنی کنید و کت و شلوار برازنده‌ای برای خاص‌ترین شب زندگی‌تان بخرید.

اصول اداری را رها کنید!

باید این طور به نظر بیاید که شما در مراسم دامادی هستید نه در اتاق جلسه و در حال توضیح دادن یک برنامه کاری برای هیئت مدیره! پوشیدن یک کت و شلوار با سبک و سیاقی جدید به جای کت و شلوار کرایه‌ای یا کت و شلوار جلسه هفتگی اداره، اولین قدم است، اما این تنها چیزی نیست که قرار است ظاهر شما را نسبت به مدل روز‌مره شما متفاوت کند؛ به سراغ کت و شلوارهای مشکی بازار بروید، مدل سه تکه (کت، شلوار و جلیقه) انتخاب کنید و اگر گران هم بود، پرداخت کنید؛ مطمئن باشید ارزشش را خواهد داشت!

به تناسب لباس با اندام خود دقت کنید!

کت و شلوارشاید وسوسه شوید خرج‌های غیر ضروری را حذف کنید. اما این روز فقط یک‌بار اتفاق می‌افتد. علی‌رغم حس ششم شما، بهتر است انرژی و پول‌های به سختی به دست آمده خود را به خیاط ماهری بدهید. کت و شلوار ارزانی که به بهترین نحو برش خورده و دوخته شده باشد، میلیون‌ها تومان می‌ارزد، اما راجع به کت و شلوار گرانی که تن‌پوش خوبی ندارد، نمی‌توان چنین ادعایی کرد!

شکل لباس تابع جنس پارچه است!

هنر خیاط تا حد مشخصی کاربرد دارد. بدون یک پارچه خوب که اساس لباس است، دوخت یک کت و شلوار فریبنده کاری دشوار خواهد بود. یک پارچه نامناسب، به شما ظاهری نامرتب و نامتناسب می‌دهد. اما مثلا یک پارچه پشمی سنگین، دقیقا برعکس این خواهد بود.

چگونه بعد از مراسم دامادی باز هم از کت و شلوارمان استفاده کنیم؟

نکته جالب اینجاست که با هر جنس و اندازه‌ای، زمانی که صرف انتخاب و خرید کت و شلوار دامادی خود می‌کنید، بسیار بیشتر از زمانی است که می‌خواهید آن را بپوشید! اما همان‌طور که قول داده بودیم، نکاتی هست که با رعایت آن‌ها می‌توانید این مدت زمان را افزایش دهید، کافیست موارد زیر را به دقت مطالعه کنید:

جلیقه را کنار بگذارید!

قطعا این راحت‌ترین راه برای تبدیل یک کت و شلوار سه تکه به کت و شلواری روزانه است و بدین طریق شما یک دست لباس جدید برای محل کار خود نیز خواهید داشت. پیشنهاد می‌کنیم این جلیقه را فقط برای مهمانی‌های رسمی و خصوصی نگه‌دارید. کت و شلوار را با یک پیراهن رنگی (مثلا آبی روشن) بپوشید. به یاد داشته باشید کت و شلوار شما مشکی است و قرار نیست این‌طور به نظر بیایید که دوباره در حال رفتن به یک عروسی یا بدتر از آن یک مراسم خاکسپاری هستید!

جلیقه را بپوشید!

وقتی کل هفته را با کت و شلوار بوده‌اید، به احتمال زیاد مایلید که آخر هفته را با جین و تی‌شرت بگذرانید. جلیقه خود را با یک شلوار راسته تنگ تیره و یک تی‌شرت یقه هفت و کفش‌های اسپرت مشکی بپوشید. دکمه‌های جلیقه باید باز و تی‌شرت شما تنگ باشد اما به تن نچسبد.

استفاده از جلیقه کت و شلوار

کت را هم می‌شود تکی پوشید!

کت را بردارید و به صورت تکی بپوشید! بله می‌دانیم که این را قبلا هم شنیده‌اید اما نکته اینجاست که کت باید به اندازه‌ای آراسته و خوش‌دوخت باشد که خودش را نشان بدهد! این نکته، قاعده ساده‌ای برای پیدا کردن اندازه مناسب کت و شلوار دامادی است. برای مهمانی‌های خاص‌تر می‌توانید جلیقه را با پیراهن سفید و کفش چرم براق بنددار بپوشید.

استفاده از کت تک

شلوار را به‌صورت تکی استفاده کنید!

استفاده از شلوار با یک لباس یقه بسته برای قرار ملاقات‌های کاری معمولی کاملا مناسب است، اما برای جلوه بیشتر، با یک لباس آزاد و بافت درشت و یک جفت کفش کالج بپوشید!

استفاده از شلوار تک

در پایان باید بگوییم که هم‌چنان همه نگاه‌ها به لباس عروس است، اما در این میان مشکلی پیش نخواهد آمد اگر بتوانید گاهی نگاه‌هایی را به زیبایی لباس خود نیز جلب کنید.

منبع: AskMen دیدگاه‌ها 9193بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>