تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

هنگام خرید کانسیلر باید به چه مواردی توجه کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه
هنگام خرید کانسیلر باید به چه مواردی توجه کنیم؟

به هر اندازه هم که مواظب پوست خود باشید باز هم پیش می‌آید که یک جوش کوچک ظاهر زیبای شما را نازیبا کند، خوشبختانه هیچ جای نگرانی وجود ندارد و در چنین مواقعی با خرید کانسیلر می‌توانید مشکل را حل کنید.

یک کانسیلر باکیفیت به‌خوبی از عهده یک‌دست کردن رنگ قسمت‌های پوست، روشن کردن نواحی تیره و پوشش دادن جوش‌ها برمی‌آید. از طرف دیگر کانسیلر با مواد زیرسازی آرایش نیز هماهنگی خوبی دارد تا چهره‌ی بانوان زیبارو بدون هیچ‌گونه عیب و نقصی آماده آرایش شود.

البته این سکه روی دیگری نیز دارد و اگر کانسیلر باکیفیت و مناسب پوست خود را انتخاب نکنید، به جای اینکه عارضه‌های پوستی پوشش داده شود این عارضه‌ها جلوه بیش‌تری پیدا می‌کنند؛ حتی اگر حین خرید کانسیلر، هزینه زیادی را پرداخت کنید اما نحوه استفاده از آن را بلد نباشید باز هم یک جای کار شما می‌لنگد.

به همین منظور در ادامه قصد داریم با هم ببینیم در زمان خرید کانسیلر از یک فروشگاه آرایشی باید به چه مواردی توجه کنیم.

انتخاب و خرید کانسیلر

انتخاب و خرید کانسیلرجنس پوست شما حرف اول را در انتخاب کانسیلر می‌زند، برای نمونه اگر پوست خشکی دارید نباید سراغ کانسیلرهای مایع و مات بروید چرا که این کانسیلرها خشکی پوست را بیش‌تر جلوه می‌دهند. از طرف دیگر بانوانی که پوست چرب با منافذ بزرگ دارند بهتر است از کانسیلرهای کرمی پرهیز کنند چرا که جنس مواد این کانسیلرها به گونه‌ای است که منافذ پوستی را بزرگ‌تر جلوه می‌دهند؛ همچنین این کانسیلرها پوست را چرب‌تر از چیزی که هست نشان می‌دهند و در نتیجه برای بانوانی که پوست چرب دارند توصیه نمی‌شود.

ممکن است این موارد پیش‌‌پاافتاده به نظر برسد اما تجربه نشان داده‌ است عدم در نظر گرفتن همین موارد معمولی، منجر به خراب شدن آرایش نهایی می‌شود. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم اگر پوست شما عارضه‌های زیادی ندارد سراغ کانسیلرهای ملایم بروید.

برای نواحی زیر چشم طیف رنگی را انتخاب کنید که بیش‌تر از یک یا دو درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست شما نباشد. اگر کانسیلری که روشنی زیادی نسبت به پوست دارد را انتخاب کنید حالتی دایره‌ مانند دور چشم ایجاد خواهد شد.

برای صورت پیشنهاد می‌کنیم یک کانسیلر هم‌رنگ با زیرساز آرایش انتخاب کنید. ترجیحاً کانسیلر با طیف رنگ صورتی، قرمز، هلویی، سفید، زرد و مسی استفاده نکنید؛ چرا که اگر رنگ مناسبی را با نوع پوست خود انتخاب نکنید، کانسیلر پوشش خوبی برای مخفی نگه‌داشتن عارضه‌های پوست صورت شما نخواهد داشت و ظاهری غیرطبیعی را ایجاد می‌کند.

به شما قول می‌دهیم با رعایت مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم عارضه‌های پوست صورت را به خوبی پنهان کنید. در ادامه با هم به انواع کانسیلر و کاربرد آن‌‌ها اشاره خواهیم کرد.

انواع کانسیلر بر اساس ساختار:انواع کانسیلر بر اساس ساختار

  • کانسیلر مایع

این کانسیلرها گزینه خوبی برای پوست‌های معمولی و نسبتاً چرب به‌حساب می‌آیند، برای پوست‌های مستعد به جوش و حساس نیز بهتر است از کانسیلرهای مایع کمک بگیرید. از این کانسیلرها بسته به مقدار پوششی که انتظار دارید می‌توانید استفاده کنید.

کانسیلرهای مایع بیش‌ترین تنوع را در میان تمامی کانسیلرها دارند و بعضی از آن‌ها حتی با پوست‌های خشک نیز سازگری خوبی پیدا می‌کنند. از طرف دیگر استفاده از کانسیلر مایع نیز بسیار راحت و آسان است و برای پوشش جوش‌های صورت پیشنهاد می‌شود. جنس این کانسیلرها به نوعی است که جلوی منافذ پوستی را نمی‌گیرد و برای پوشش چین و چروک‌های صورت گزینه مناسبی به نظر می‌رسند.

لازم به ذکر است کانسیلرهای مایع مات نسبت به کانسیلرهای براق، دوام بیش‌تری دارند و ثبات آرایش را در طول روز حفظ می‌کنند. از طرف دیگر کانسیلرهای براق حالتی طبیعی به پوست می‌دهند و استفاده از این کانسیلرها در مناطق خشک پوست بیش‌تر توصیه می‌شود.

  • کانسیلر استیکی

این کانسیلرها گزینه خوبی برای پوست‌های معمولی، خشک و حساس به‌حساب می‌آیند و از پوشش خوبی برخودارند. جنس کانسیلرهای استیکی نیمه‌خشک است و پس از استفاده حالتی کرمی در پوست ایجاد می‌کنند.

بهتر است انگشت یا برس آرایش را به این کانسیلرها آغشته کرده و سپس به حالت نقطه‌ای روی پوست بمالید. لازم به ذکر است احتمال بسته‌شدن منافذ پوستی پس از استفاده از این کانسیلرها وجود دارد، در نتیجه بانوانی که پوست‌ چرب و مستعد به آکنه دارند بهتر است از دیگر کانسیلرها کمک بگیرند.

  • کانسیلر کرمی

بانوانی که پوست معمولی، خشک و حساس دارند روی کانسیلرهای کرمی می‌توانند حساب باز کنند. این کانسیلرها پوشش قابل قبولی دارند و گزینه خوبی برای رفع سیاهی زیرچشم به‌حساب می‌آیند. کانسیر کرمی برای پوشش قسمت‌هایی از پوست که تغییر رنگ دارد نیز گزینه خوبی است.

بهتر است انگشت یا ابر آرایشی را به مقداری از کانسیلر کرمی آغشته کرده و به صورت نقطه‌ای به پوست بمالید، برای ثبات بیش‌تر در انتها می‌توانید از پودرهای آرایشی کمک بگیرید.

انواع کانسیلر بر اساس رنگ:

انواع کانسیلر بر اساس رنگاکنون که با کانسیلرها و نحوه استفاده آن‌ها آشنا شدیم زمان آن فرا می‌رسد تا ببینیم چه رنگی برای پوست شما مناسب است. بهتر است رنگی را برای کانسیلر انتخاب کنید که دست‌کم نیم‌ درجه نسبت به رنگ مواد زیرسازی آرایش روشن‌تر باشد.

توجه داشته باشید رنگ‌های کانسیلر در خلاف یکدیگر عمل می‌کنند، یعنی:

  • رنگ سبز مخالف رنگ قرمز
  • رنگ نارنجی برخلاف رنگ آبی
  • رنگ زرد نیز مخالف رنگ بنفش

انصافاً باید اعتراف کرد انتخاب رنگ مناسب برای کانسیلر ممکن است شما را دچار سردرگمی کند و همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، استفاده از کانسیلرهای رنگی نامناسب با نوع پوستتان باعث می‌شود آرایش شما طبیعی به نظر نرسد.

موارد استفاده از کانسیلر:موارد استفاده از کانسیلر

  • رفع تیرگی دور چشم

اگر در ناحیه دور چشم شاهد تیرگی هستید حتماً از کانسیلرهایی با طیف رنگ گرم استفاده کنید. این کار جلوی سفید‌شدن بیش‌ازحد دور چشم را می‌گیرد. برای نمونه اگر رنگ پوست دور چشم شما متمایل به آبی و بنفش است سراغ کانسیلرهایی با طیف رنگ زرد بروید، این کانسیلر باید دست‌کم یک درجه روشن‌تر از رنگ پوست شما باشد.

از این طریق پوست ناحیه دور چشم روشن‌ و جذاب جلوه خواهد کرد. از طرف دیگر اگر دور چشم شما قهوه‌ای است برای پوشش این ناحیه از کانسیلرهایی با طیف رنگ هلویی یا نارنجی کمک بگیرید.

  • مخفی کردن جوش‌ها و دانه‌های قرمز

به آن دسته از بانوان زیبارویی که جوش‌های قرمزی را در چهره شاهد هستند پیشنهاد می‌کنیم سراغ کانسیلرهایی با طیف رنگ سبز بروند. این رنگ، قرمزی جوش‌ها را پوشش می‌دهد.
کانسیلر سبز برای پوشاندن هرگونه عارضه پوستی که رنگ قرمز دارد مانند آکنه و یا قرمزی بیش‎ازحد پوست توصیه می‌شود.

  • مخفی کردن جای جوش

با کانسیلرهایی که طیف رنگ هلویی یا نارنجی دارند به راحتی می‌توانید لکه‌های سیاه که بر اثر جوش و یا بالارفتن سن ایجاده شده‌اند را پوشش دهید. این روش برای مخفی کردن تیرگی‌های پوست ناشی از آفتاب و همچنین کک‌و‌مک کاربرد دارد.

  • مخفی کردن کورک

برای پوشش کورک‌های پوست بهتر است سراغ کانسیلری را بگیرید که ترکیبات آن غلیظ و خشک باشد. کانسیلرهای متراکم کرمی با رنگ سبز در این زمینه گزینه خوبی به‌حساب می‌آیند.

بهترین روش استفاده از کانسیلر

روش استفاده از کانسیلرشیوه استفاده از کانسیلرها تقریباً شبیه به هم است. پیشنهاد می‌کنیم قبل از این که هر نوع کانسیلری را به پوست بزنید حتماً از کرم مرطوب کننده برای صورت و به خصوص دور چشم استفاده کنید، این کرم باید ترکیبات نرم‌کننده زیادی نداشته باشد و بیش‌ازحد مرطوب نباشد چرا که باعث کاهش دوام آرایش صورت خواهد شد.

از طرفی اگر پوستی معمولی و نسبتاً چرب دارید از لوسیون‌های مرطوب کننده که غلظت ملایمی دارند کمک بگیرید، این لوسیون‌ها باید مات باشند و پوست را براق نکنند. در این بین بعضی از بانوان ترجیح می‌‌دهند ابتدا از کانسیلر استفاده کنند و سپس سراغ زیرسازی پوست بروند بعضی دیگر نیز اول زیرسازی می‌کنند و سپس به کمک کانسیلرها عارضه‌های پوستی باقی‌مانده را پوشش می‌دهند.

در این زمینه نمی‌توان نسخه واحدی پیچید و بسته به صلاح‌دید خود می‌توانید ابتدا کانسیلر یا زیرسازی را شروع کنید. کانسیلر را باید به صورت ضربه‌ای روی قسمت‌هایی از پوست که تغییر رنگ یا جوش دارد بمالید تا این نواحی پوشش داده شوند.

لازم به ذکر است کانسیلرهای مایع و کرمی را نباید روی مواد پودری زیرساز آرایش بمالید چرا که این مواد روی هم انباشته می‌شوند و آرایش صورت را خراب جلوه می‌دهند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم در صورت استفاده از مواد پودری زیرسازی آرایش، ابتدا کانسیلر بزنید و اجازه دهید تا کانسیلر روی پوست ثبات پیدا کند سپس سراغ زیرسازهای پودری بروید.

برای ثبات کانسیلر می‌توانید از پودر آرایشی فشرده کمک بگیرید، ناگفته نماند کانسیلرهای مات نیازی به مواد پودری آرایش ندارند چرا که در صورت استفاده از این مواد، کانسیلر حالتی خشک پیدا می‌کند.
برای استفاده از کانسیلر در نواحی زیر چشم سراغ کانسیلر براق بروید تا جلوه بیش‌تری به این ناحیه اضافه شود.

در این زمینه تجربه و آزمایش نیز تأثیر زیادی دارد، در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم حالت‌های مختلف را امتحان کنید.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر تجربه مفیدی در این زمینه دارید حتماً در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان تجربه‌های خود قرار دهید.

منبع: Paulaschoice دیدگاه‌ها 7151بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه