تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

بهترین عطر تابستانی را بر اساس چه معیارهایی انتخاب کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
بهترین عطر تابستانی را بر اساس چه معیارهایی انتخاب کنیم؟

مسلماً هنگام خرید بهترین عطر مردانه سلیقه شما بسیار مهم و اثرگذار است؛ اما دانستن چند نکته باعث می‌شود خرید بهتری تجربه کرده و اطرافیانتان نیز انتخاب شما را تحسین کنند. یکی از این نکات، توجه به فصل و زمان خرید عطر است؛ به این معنا که برخی از عطرها برای فصل و زمان خاصی از سال طراحی شده‌اند. برای مثال عطرهای تند و گرم با رایحه ادویه‌های شرقی گزینه خوبی برای روزها و شب‌های سرد زمستان بوده و عطرهای ترش و خنک برای روزهای گرم تابستان مناسب هستند. اهمیت موضوع ما را بر آن داشت که در این مقاله به بهترین عطرهای تابستانی بپردازیم و اینکه در روزهای گرم سال بهتر است از چه عطر یا ماده خوشبوی دیگری استفاده کنیم.

علت تفاوت عطر تابستانی و زمستانی

علت تفاوت عطر تابستانی و زمستانی

همان طور که قبلاً اشاره شد، در خرید بهترین عطر مردانه یا زنانه، سلیقه شخصی حرف اول را می‌زند؛ اما لازم است این سلیقه را با مقررات موجود در دنیای عطر و ادکلن هماهنگ کرد. برای مثال لازم است بدانید دمای زیاد هوا در فصل تابستان باعث می‌شود مولکول‌های عطر زودتر از زمان معمول تبخیر شوند. در عطرهای زمستانی مجموعه‌ای از نت ‌های سنگین مانند ادویه ‌ها و چوب‌ ها یا دودها وجود دارد که بهتر است به مروز زمان تجزیه شوند. فرض کنید در ظهر گرم تابستان قرار دارید و بوی تند دارچین یا ادویه‌ های دیگر به‌سرعت در فضا پخش شود. مسلم است که نه‌تنها از شنیدن چنین بویی لذت نمی‌برید، بلکه باعث آزارتان می‌شود.

کارشناسان صنعت عطر و ادکلن بر اساس همین قاعده معتقدند که بهتر است نت‌ های سنگین، شیرین، گرم و تند مانند کارامل، نیشکر، مشک، صندل و غیره بیشتر در عطرهای زمستانی به کار گرفته شوند. در مقابل، نت های خنک، ملایم و سرد مانند مرکبات، گل ها، رایحه دریا و غیره در عطرهای تابستانی استفاده شوند. حس حضور در فضای خنک یک گل‌فروشی در میانه روز تابستان را تصور کنید. به همان میزان که این حس به شما طراوت می‌بخشد، عطر تابستانی نیز باید شامه و ذهن شما را تازه، سبک و آرام کند.

ملاک انتخاب رایحه در بهترین عطر تابستانی

ملاک انتخاب رایحه در بهترین عطر تابستانی

  • توجه به میوه های فصل

تابستان زمان میوه های تازه، انواع توت ترش و شیرین و چمن و علف سبز و تازه در مزارع است. مجموعه‌ای از این گیاهان فصلی به‌راحتی می‌توانند الگوی شما برای انتخاب رایحه بهترین عطر تابستانی باشد. این مجموعه از انواع مرکبات گرفته تا گل‌ها و شکوفه‌های بهاری را نیز شامل می‌شوند. برای مثال شکوفه پرتقال، گل بهار نارنج، لیموی ترش و غیره بهترین گزینه برای ترکیب نت ‌های عطر شما خواهند بود.

  • بر اساس خاطرات خوش

فرقی نمی‌کند که به دنبال بهترین عطر مردانه باشید یا عطر زنانه خوشبو، در انتخاب بهترین عطر تابستانی به خاطرات خوش خود در تابستان سال‌های گذشته رجوع کنید. برای مثال شاید نوشیدن شربت خاصی در هوای گرم به شما حس سرزندگی و طراوت داده باشد. عطری را انتخاب کنید که در آن ترکیبی از مواد سازنده شربت موجود باشد. با این کار هر بار پس از اسپری عطر روی بدن یا لباستان، حس خنکای آن نوشیدنی به شما دست داده و ذهن شما را سبک و آرام می‌کند.

  • انتخاب نت های سنگین برای عطر مخصوص شب

شای شما نیز از آن دسته افراد باشید که دوست دارند حتماً برخی نت های سنگین مانند چوب صندل یا وانیل و مشک را در عطر خود داشته باشند. ما به سلیقه شما احترام می‌گذاریم؛ اما پیشنهاد می‌کنیم این رایحه ها را در عطرهای شبانه استفاده کنید. این نت ها در طول روز در معرض گرمای خورشید قرار گرفته و ترکیب خوبی به شما نمی‌دهند. پس از غروب آفتاب و خنک‌ترشدن هوا، زمان مناسبی برای استفاده از عطرهای تند و سنگین است.

  • عطرهایی با نت های کمتر

استفاده از ترکیبات پیچیده و شلوغ برای عطر تابستانی اصلاً کار شایسته‌ای نیست. باز هم تأکید می‌کنیم که گرمای هوا این نت ها را تحت تأثیر قرار داده و بوی ناخوشایندی را به دست می‌دهد. به همین منظور ترجیحاً از عطرهایی استفاده کنید که تعداد کمی از رایحه ‌ها در آن به کار رفته باشند و به اصطلاح خیلی شلوغ و سنگین نباشند.

جایگزین بهترین عطر تابستانی

جایگزین بهترین عطر تابستانی

گاهی که به علت سفرها تابستانی، طولانی‌شدن زمان جلسات اداری، گردش‌های آخر هفته یا هر دلیل دیگری نمی‌توانید شیشه بهترین عطر مردانه یا زنانه را با خود حمل کنید، روش‌های جایگزین دیگری به کمک شما می‌آیند که در طول روز خوشبو باشید.

  • عطر روغنی

عطر روغنی به دلیل حجم کمی که دارد به‌راحتی می‌تواند در کیف یا جیب شما جا شود و جایگزین خوبی برای شیشه بزرگ بهترین عطر تابستانی شما به شمار می‌رود. مزیت خرید در حجم کم، به‌نوعی صرفه‌جویی اقتصادی نیز محسوب می‌شود. رایحه این عطرها دقیقاً مشابه نسخه ادوپرفیوم و ادتویلت آن است. این عطرها ماندگاری بیشتری دارند و در هر زمان یا مکانی به‌راحتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

  • بادی اسپلش

حمل یک اسپری کوچک نیز آسان‌تر از حمل شیشه بهترین عطر مردانه یا زنانه در حجم نزدیک به ۱۰۰ میلی‌لیتر است. این محصولات علاوه بر سبک بوده به لحاظ وزنی، از نظر رایحه نیز سبک‌تر هستند. علت این امر میزان بیشتر الکل در ترکیبات آن است که به پخش بوی بهتر آن نیز کمک می‌کند.

  • عطرهای جامد

عطرهای جامد نیز جایگزین خوبی برای بهترین عطرهای تابستانی هستند. در واقع حمل آسان آن‌ها در کیف ‌دستی یا چمدان باعث می‌شود در مسافرت به‌راحتی بتوان آن‌ها را با خود جابه‌جا کرد. عطرهای جامد به‌راحتی به پوست می‌چسبند و بدن را خوشبو نگه می‌دارند. غلظت این عطرها نیز کم است و از نظر رایحه نسبت‌به نسخه‌های پرفیوم و ادوپرفیوم بسیار سبک‌تر هستند.

  • دئودورانت

برای روزهای گرم تابستان و تعریق بیشتر بدن، یک دئودورانت با رایحه خنک به‌خوبی می‌تواند جایگزین بهترین عطر تابستانی شود. همان طور که می‌دانید جذب مواد دئودورانت از طریق پوست، مخصوصاً ناحیه زیر بغل باعث درگیر شدن غدد ترشح عرق یا غدد لنفاوی می‌شود. توصیه می‌کنیم هنگام خرید دئوردورانت دقت کنید که از برندهای معتبر باشد و مواد تشکیل‌دهنده آن باعث بروز حساسیت یا بیماری‌های غدد لنفاوی در شما نشود.

  • لوسیون معطر

لوسیون‌ بعد از حمام و لوسیون ‌های سبک دیگری که در طول روز استفاده می‌کنید به‌خوبی می‌توانند تا مدت‌ها شما را خوشبو نگه دارند. ماندگاری لوسیون بسته به برند سازنده آن از یک تا چند ساعت متغیر است. البته اگر هم‌زمان قصد استفاده از بهترین عطر مردانه یا زنانه را دارید، بهتر است از عطر و لوسیونی استفاده کنید که خط بویایی نزدیک به هم داشته باشند. در غیر این صورت بهتر است لوسیون شما فاقد رایحه باشد تا در بوی عطر شما تداخلی ایجاد نکند.

پیشنهاد برای خرید بهترین عطر مردانه یا زنانه

این روزها که بازار فروش عطر و ادکلن بسیار داغ است، متأسفانه نمونه‌های تقلبی عطر در بازار به فراوانی وجود دارد. به همین منظور اگر قصد خرید بهترین عطر تابستانی را دارید، بهتر است به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید. فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و عطر و ادکلن، افتخار دارد که همواره بهترین عطر مردانه و زنانه را با ضمانت اصالت کالا در اختیار مشتریان خود قرار دهد. در این فروشگاه انواع عطر روغنی، دئودورانت، لوسیون و بادی اسپلش نیز با بهترین قیمت موجود است. ملاک شما برای خرید عطر چیست؟ در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

منبع: Lifesavvy دیدگاه‌ها 6322بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه