تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

بایدها و نبایدهای خرید اینترنتی عطر زنانه و مردانه اصل

زمان تقریبی مطالعه: ۷ دقیقه
بایدها و نبایدهای خرید اینترنتی عطر زنانه و مردانه اصل

این روزها خرید اینترنتی بهترین عطر زنانه و مردانه در کنار سایر محصولات و مایحتاج زندگی مردم به‌شدت رواج پیدا کرده است. مزایایی که خرید آنلاین برای مردم دارد از جمله صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های دیگر باعث می‌شود، افراد زیادی به این شیوه از خرید روی بیاورند. البته این روش نیز مزایا و معایب خاص خود را دارد. در ادامه بحث به نقاط قوت و ضعف خرید آنلاین می‌پردازیم و راهکارهایی برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های احتمالی برایتان بیان می‌کنیم.

مزایای خرید اینترنتی عطر زنانه و مردانه

مزایای خرید اینترنتی عطر زنانه

فرقی نمی‌کند بخواهید بهترین عطر زنانه را بخرید یا سایر لوازم آرایشی و بهداشتی، سریع‌ترین راه، سفارش آنلاین آن است. خرید اینترنتی، مزایای فراوانی دارد که در ادامه درباره آن صحبت می‌کنیم.

  • صرفه جویی در وقت

تصورش را بکنید برای خرید بهترین عطر زنانه و مردانه بخواهید از چندین فروشگاه در مناطق مختلف شهر بازدید کنید. تحمل ترافیک و زمانی که در مسیر چند فروشگاه از دست می‌رود، بی‌شک شما را خسته و سرگردان می‌کند. البته اگر برای خرید عطر خاصی برنامه ریخته باشید، کمتر معطل می‌شوید؛ اما برای تست عطرهای مختلف زمان زیادی از شما هدر می‌رود. به این نکته نیز توجه کنید که شما تنها مشتری یک فروشگاه نیستید و باید با رعایت نوبت و کمی معطلی محصول خود را سفارش دهید. همچنین اگر شاغل باشید، مجبور می‌شوید بخشی از زمان اداری یا زمان استراحت خود را برای خرید اختصاص دهید. همه این‌ها در حالی است که برای خرید اینترنتی کافی است فقط به اینترنت دسترسی داشته باشید. فرقی نمی‌کند کجا یا در کدام ساعت از شبانه‌روز باشید، سفارش شما ثبت می‌شود.

  • صرفه جویی در هزینه

مسلماً حضور در خیابان و خرید حضوری مستلزم صرف هزینه است. ضمن اینکه برخی از فروشگاه‌های اینترنتی در دوره‌های مختلف و به مناسبت‌های مختلف، برای مشتریان خود تخفیف قائل می‌شوند. به این ترتیب می‌توانید گاهی کالای مدنظر خود را حتی تا ۵۰درصد ارزان‌تر از سایر فروشگاه‌ها بخرید.

  • تنوع محصولات در فروشگاه های اینترنتی

از آنجایی که فروشگاه‌های اینترنتی عمدتاً با چندین تأمین‌کننده همکاری می‌کنند، تنوع بیشتری نیز در محصولات خود دارند. یک فروشگاه در سطح شهر هرچقدر هم بزرگ باشد همه برندها را پوشش نمی‌دهد؛ اما در فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانید طیف وسیعی از برندهای مختلف و محصولات متناسب با سلیقه‌های مختلف را مشاهده کنید.

  • امکان مقایسه کالاها

یکی از مزایای خرید اینترنتی عطر زنانه و مردانه، امکان مقایسه آن از نظر رایحه، قیمت، ماندگاری و غیره با سایر محصولات است. برای مثال پس از انتخاب یک عطر، عطرهای مشابه آن با همین خط بویایی به شما نشان داده می‌شود. همین امکان باعث می‌شود شما با محصولات دیگر نیز آشنا شده و به سلیقه خود وسعت و تنوع ببخشید.

  • توضیحات کامل محصول

حتی اگر با صبورترین فروشنده عطر و ادکلن نیز برخورد داشته باشید، نمی‌توانید در یک جلسه اطلاعات کامل از چند عطر را از وی بخواهید. به عبارت دیگر شاید نهایتاً بتوانید درباره سه تا چهار عطر اطلاعات کسب کنید. همچنین شما تنها مشتری آن فروشگاه نیستید و امکان و فرصت کافی برای این کار پیدا نخواهید کرد. این در حالی است که با خرید اینترنتی عطر زنانه و مردانه می‌توانید همزمان درباره بیش از ده‌ها عطر اطلاعات کسب کنید بدون اینکه خودتان خسته شوید یا کسی را خسته کنید. همچنین می‌توانید این اطلاعات را برای دفعات بعدی در جایی یادداشت کنید.

  • بهره‌مندی از تخفیفات دوره‌ای فروشگاه های اینترنتی

همان طور که قبلاً نیز اشاره کردیم، فروشگاه‌های اینترنتی در دوره‌های مختلف فستیوال‌های فروش برگزار کرده و در آن اکثر محصولات پرفروش خود را با تخفیف‌های خوبی به فروش می‌رسانند. اگر صفحه اینستاگرام آن فروشگاه را داشته باشید یا از طریق خبرنامه، اطلاعیه‌های فروش را دریافت کنید، می‌توانید در فصل‌های مختلف سال بهترین عطر زنانه و مردانه را با قیمت عالی تهیه کنید.

معایب خرید اینترنتی عطر زنانه و مردانه

معایب خرید اینترنتی عطر زنانه و مردانه

در کنار مزایای فراوانی که خرید اینترنتی بهترین عطر زنانه و مردانه دارد، معایبی نیز دارد که همواره برخی افراد را از خرید آنلاین منصرف می‌کند. در ادامه این معایب را به همراه راهکار حل معضل برایتان بیان می‌کنیم.

  • تحویل کالای تقلبی

گاهی برخی از کلاهبرداران سودجو علی‌رغم تبلیغات پررنگ‌ولعاب خود، کالای تقلبی به مشتری تحویل می‌دهند. همین موضوع باعث می‌شود برخی افراد از خرید اینترنتی عطر زنانه و مردانه منصرف شوند. برای جلوگیری از چنین اتفاقی لازم است از اصالت فروشگاه مدنظر مطمئن شوید. فروشگاه‌های معتبر که سال‌ها در زمینه فروش آنلاین فعالیت می‌کنند، هرگز اعتبار خود را با فروش اجناس تقلبی زیرسؤال نمی‌برند.

  • تحویل کالای اشتباه

گاهی پس از خرید اینترنتی عطر زنانه و مردانه، کالای دیگری دریافت می‌کنید. این موضوع به‌علت سهل‌انگاری مسئول ثبت سفارش یا مسئول توزیع کالا اتفاق می‌افتد. برای جلوگیری از بروز این مشکل قبل از خرید کالا از امکان برگشت کالای اشتباه یا معیوب مطمئن شوید. ازآنجایی‌که در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر نظم و انضباط کارمندان و اخلاق مشتری‌مدار در رأس امور است، حتماً امکان تعویض کالا در بازه زمانی خاص وجود دارد.

  • نبودن امکان تست عطر

یکی دیگر از معایب خرید اینترنتی عطر زنانه و مردانه آن است که در این نوع از خرید امکان تست عطر وجود ندارد. هرچند اگر کسی قبلاً از آن محصول استفاده کرده باشد، با خیال راحت می‌تواند همان عطر را سفارش دهد؛ اما برای خرید‌های جدید و برای بار اول، ریسک انتخاب کالای جدید زیاد است. به همین منظور بهتر است قبل از خرید، توضیحات مربوط به عطر را کاملاً مطالعه کنید تا بهتر بتوانید انتخاب کنید.

  • هک شدن اطلاعات کارت مشتری

در برخی مواقع، مخصوصاً در سایت‌های جعلی یا صفحات اینستاگرامی، پس از سفارش خرید و واریز مبلغ، اطلاعات کارت شما هک می‌شود یا اینکه با وجود نشان‌دادن اسناد واریز وجه، فروشگاه از دریافت مبلغ اظهار بی‌اطلاعی کرده و شما را به دردسر می‌اندازد. گاهی نیز بلافاصله پس از واریز هزینه، شما از طرف مدیر فروشگاه بلاک می‌شوید. این شیوه‌های کلاهبرداری و تجربه‌های تلخ دیگر نیز برخی را از خرید اینترنتی عطر زنانه و مردانه پشیمان می‌کند. برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی در ادامه مطلب روش تشخیص سایت اینترنتی معتبر را برای شما می‌آوریم.

روش تشخیص سایت اینترنتی معتبر

روش تشخیص سایت اینترنتی معتبر

قبل از خرید اینترنتی بهترین عطر زنانه و مردانه یا هر کالای دیگر به چند نکته توجه کنید تا از اصالت فروشگاه اینترنتی و اعتبار آن مطمئن شوید.

  • وجود نماد قفل در ابتدای نوار آدرس اینترنتی سایت

وجود نماد قفل در ابتدای نوار آدرس اینترنتی سایت

وجود علامت قفل بسته در ابتدای نوار آدرس سایت نشان از امنیت اطلاعات درج‌شده در آن دارد. به عبارت دیگر تمامی اطلاعات شما در چنین سایتی کدگذاری می‌شود و احتمال سوءاستفاده از آن کم است. توجه داشته باشید که این علامت باید در تمامی صفحات سایت وجود داشته باشد.

  • وجود نماد اعتماد الکترونیکی

نماد اعتماد الکترونیکی برای خرید اینترنتی عطر زنانه

نماد اعتماد الکترونیکی در واقع نشانه‌ای برای قانونی‌بودن سایت و مجوزی برای خرید اینترنتی مطمئن از آن سایت است. البته دقت داشته باشید که نماد تقلبی نباشد. ضمن اینکه این نماد اصالت سایت را تأیید می‌کند و هیچ‌گونه مهری بر تأیید محصولات سایت نیست؛ زیرا نماد الکترونیکی در واقع فقط جواز کسب آن سایت است و به محتوای سایت ربطی ندارد.

  • بررسی بخش پرسش و پاسخ و قوانین سایت (FAQ)

بخش پرسش و پاسخ متداول

سایت‌های معتبر اینترنتی معمولاً در پایین صفحه اصلی، بخشی را به پرسش‌وپاسخ درباره سایت، محصولات، روش سفارش و خرید کالا، ضمانت اصالت کالا و روش و شرایط مرجوع‌کردن آن اختصاص می‌دهند. قبل از اینکه به خرید بهترین عطر زنانه اقدام کنید، حتماً مقررات مربوط به بازگشت کالا را با دقت بخوانید. همان طور که قبلاً اشاره کردیم، فروشگاه‌های معتبر از اصالت کالای خود اطمینان دارند و قانونی برای مرجوع کردن آن قرار می‌دهند.

  • وجود بخش پشتیبانی سایت

پشتیبانی سایت

یکی از نشانه‌های سایت های معتبر برای خرید اینترنتی عطر زنانه و مردانه، وجود بخش پشتیبانی در آن است. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید هر نوع کالایی، بخش پشتیبانی آن را امتحان کنید. سطح پاسخ‌گویی و مدت زمان معطلی برای دریافت پاسخ را بسنجید. اگر از این بخش راضی بودید، برای خرید اقدام کنید. سایت‌های تقلبی یا بخش پشتیبانی ندارند یا در پاسخ‌گویی به مشتری ضمن معطلی، پاسخ‌های بی‌ربط می‌دهند.

  • درگاه امن پرداخت الکترونیکی

درگاه امن پرداخت الکترونیکی

هنگام خرید اینترنتی بهترین عطر زنانه و مردانه به نام «شاپرک» در درگاه پرداخت دقت کنید. در واقع باید مطمئن شوید که نام صفحه‌ای که برای شما باز شده است با «shaparak.ir» به پایان برسد یا عبارت «bpm» به معنای «به‌پرداخت بانک ملت» در ابتدای آدرس باشد. همچنین هرگز اطلاعات مربوط به کارت خود را در هیچ سایتی ذخیره نکنید. هنگام وارد کردن رمز دوم یا CV2 کارت نیز از صفحه کلید امن سایت استفاده کنید تا صفحه کلید شما هک نشود.

سخن پایانی

در این نوشتار سعی کردیم مطالب مهم و مفید درباره خرید اینترنتی عطر را برای شما بیان کنیم. در پایان برای خرید بهترین عطر زنانه و مردانه، فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و عطر و ادکلن را به شما توصیه می‌کنیم. چند سال سابقه فروش، ضمانت اصالت کالا، پشتیبانی خرید و درگاه امن پرداخت الکترونیکی از ویژگی‌های این فروشگاه است. شما چه ملاک‌های دیگری برای خرید اینترنتی دارید؟ در بخش نظرات برای ما بنویسید.

دیدگاه‌ها 6318بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه