تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

راهنمای جامع انتخاب و خرید پنکیک برای پوست‌های مختلف

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
راهنمای جامع انتخاب و خرید پنکیک برای پوست‌های مختلف

مهم‌ترین هدف از خرید لوازم آرایش، زیبا‌ترکردن چهره است. این محصولات باید استفاده راحتی داشته باشند تا بتوان به سرعت آنها را به کار گرفت. پنکیک‌ها یکی از لوازم آرایش محبوبی هستند که قابلیت استفاده نسبتاً راحتی دارند. اگر خرید پنکیک را با توجه به نوع پوست خود انجام دهید، حتماً شما هم طرفدار این محصول آرایشی می‌شوید.

پنکیک‌ها (پودرهای فشرده آرایشی) پوست را صاف و صیقلی می‌کنند و ظاهری جذاب به آن می‌بخشند. از طرف دیگر، بهترین گزینه برای تثبیت آرایش به‌حساب می‌آیند. این محصولات را به راحتی می‌توانید در کیف خود قرار دهید و در طول روز در کمتر از چند ثانیه آرایش خود را تازه و زیبا کنید.

تجربه نشان داده است آرایشی که در آن پنکیک استفاده شده باشد، ماندگاری بیشتری دارد و نیازی به تمدید آرایش نخواهید داشت.

این پودرها نه‌تنها برای تثبیت آرایش به‌کار می‌روند بلکه از آنها می‌توانید به عنوان کانسیلر نیز استفاده کنید و به کمک آن، جوش‌، قرمزی و سایر عارضه‌های پوستی را پوشش دهید؛ بنابراین قبل از خرید پنکیک، میزان پوشانندگی آن را در نظر بگیرید.

پودرهای آرایشی برای پوست‌های مختلف با رنگ‌های متفاوت عرضه شده‌‌اند که همین امر، دلیل افزایش محبوبیت آنها بین زیبارویان است. به همین منظور در ادامه، نگاهی به پنکیک‌های مناسب برای هر نوع پوست و نحوه استفاده از آنها انداخته‌ایم.

خرید پنکیک متناسب با نوع پوستخرید پنکیک متناسب با نوع پوست

  • پوست‌های چرب

بانوانی که پوست چرب دارند بهتر است اقدام به خرید پنکیک مات و یا نمیه‌شفاف کنند. پنکیک‌های مات علاوه بر جذب چربی اضافی پوست، جلوی براق‌بودن بیش‌ازحد آن را می‌گیرند.

معمولاً آرایش روی پوست‌های چرب، ماندگاری کمی دارد. بنابراین بهتر است از پرایمر مات‌کننده پوست و پنکیک ضدآب استفاده کنید. استفاده از پرایمر قبل از آرایش، علاوه بر مات‌کردن پوست، چربی آن را متعادل نگه می‌دارد.

برای استفاده از پنکیک روی پوست چرب بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید:

‍۱- پنکیک را به کمک برس و یا پَدهای آرایشی به‌صورت یکنواخت به تمامی قسمت‌های پوست منتقل کنید. سپس یک لایه دیگر روی بینی، پیشانی و سایر قسمت‌های چر‌ب‌تر پوست بزنید.

۲- پیشنهاد می‌کنیم قبل از آرایش، صورت خود را با یک تکه یخ مالش دهید تا منافذ پوستی تنگ‌تر شوند و جلوی ترشح چربی اضافی را بگیرید.

  • پوست‌های خشک

اگر پوست خشکی دارید، پیشنهاد می‌کنیم پنکیک‌های مات را کنار بگذارید چرا که ظاهر پوست زیبای شما را خشک‌تر از چیزی که هست نشان می‌‌دهند؛ بنابراین در زمان خرید پنکیک، نوع براق آن را انتخاب کنید. پنکیک‌های براق علاوه بر بازتاب نور، ظاهر پوست را شاداب و سالم‌تر نشان می‌دهند. این کار حالت پوسته‌پوسته بودن پوست را مخفی می‌کند.

قبل از آرایش، حتماً به پوست صورت خود مرطوب‌کننده بزنید و حسابی ماساژ دهید تا جذب پوست شود. سپس از پنکیک‌ها و پودرهای فشرده استفاده کنید. این کار باعث آبرسانی پوست و نرم‌شدن آن می‌شود و در طول روز جلوی خشکی آن را خواهد گرفت.

برای اینکه پوست صورت زیبای شما حالت یکدست پیدا کند، استفاده بیش‌ازحد از مواد زیرسازی را کنار بگذارید. برای این پوست‌ها دو تا نهایتاً سه لایه زیرسازی کفایت می‌کند. همچنین بهتر است پودرهای آرایشی را روی قسمت‌های خشک پوست مانند گونه‌ها و نواحی دور بینی نمالید.

هایلایترها و پنکیک‌های حاوی مواد معدنی، گزینه خوبی برای پوست‌های خشک به نظر می‌رسند. این پودرها ظاهر پوست را براق و جذاب می‌کنند.

  • پوست‌های حساس

برای این پوست‌ها باید از پودرهای حاوی مواد معدنی که ترکیبات روغنی در آنها استفاده نشده است، کمک بگیرید. پودر آرایشی که برای پوست حساس خود انتخاب می‌کنید نباید حاوی ترکیبات نگه‌دارنده و رایحه‌ای معطر باشد.

به ترکیبات استفاده‌شده در پنکیک‌ها و پودرهای آرایشی برای پوست حساس توجه بیشتری داشته باشید و پنکیک‌هاییی بخرید که باعث ایجاد جوش نشوند.

پوست‌های حساس ممکن است خشک یا چرب باشند در نتیجه حتماً در زمان خرید پنکیک نوع پوست خود را در نظر بگیرید و محصولی را انتخاب کنید که سازگاری خوبی با حساسیت پوست شما داشته باشد.

خرید پنکیک متناسب با رنگ پوستخرید پنکیک متناسب با رنگ پوست

  • پوست‌های روشن

به خانم‌هایی که پوست روشنی دارند، خرید پنکیک و پودرهای فشرده‌ای توصیه می‌شود که طیف رنگ صورتی داشته و یک یا دو درجه از رنگ پوست آنها روشن‌تر باشند.

  • پوست‌های رنگ‌پریده

کسانی که پوست رنگ‌پریده‌ای دارند بهتر است سراغ پنکیک‌هایی با طیف رنگ زرد بروند. این انتخاب جلوی خاکستری‌شدن رنگ پوست را می‌گیرد و باعث می‌شود تا آرایش شما حالتی طبیعی‌تر پیدا کند.

  • پوست‌های برنزه‌شده

اگر پوست روشنی دارید که آن را برنزه کرده‌اید، بهتر است سراغ پودرهای آرایش با رنگ مسی بروید. این پودرها، برازنده پوست‌های برنزه هستند و جلوی تیره‌تر شدن بیش‌ازحد پوست را می‌گیرند. از طرف دیگر، پوشش این پودرها نیز بیشتر است و جذابیت چهره زیبای شما را دوچندان می‌کنند.

  • پوست‌های معمولی

به بانوانی که رنگ پوست آنها معمولی است، پیشنهاد می‌کنیم از پنکیک‌هایی که رنگ قهوه‌ای روشن و به‌اصطلاح بادامی دارند کمک بگیرند. این پودرهای فشرده، جلوی تیره‌ نشان دادن بیش‌ازحد پوست را می‌گیرند.

  • پوست‌های تیره

انصافاً باید گفت در بین طیف‌های رنگ پوست، بانوانی که پوست تیره‌ای دارند باید وسواس بیشتری در خرید پنکیک به‌خرج دهند، درغیراین‌صورت پوست آنها حالتی گچی و خاکستری پیدا می‌کند.

خانم‌هایی که طیف رنگ پوست آنها تیره با تُن خاکستری است، باید سراغ پنکیک‌های با رنگدانه تیره بروند تا خاکستری‌بودن پوست را خنثی کنند. استفاده از پنکیک‌های با رنگ مسی‌ نیز باعث می‌شود پوست تازه و شاداب جلوه کند. همچنین استفاده از پودرهای آرایشی شفاف و بی‌رنگ نیز گزینه خوبی برای تثبت آرایش بانوانی است که پوست تیره دارند.

بهترین روش استفاده از پنکیک‌هابهترین روش برای استفاده از پنکیک‌ها

اکنون که به پوست‌های مختلف و پنکیک‌هایی که برای این پوست‌ها مناسب است اشاره کردیم زمان آن فرا می‌رسد که با هم ببینیم بهترین روش برای استفاده از پودرهای آرایشی چیست؟

۱- تست پنکیک روی گردن و فک

همان‌گونه که اشاره شد، بهترین روش برای تشخیص یکنواختی طیف رنگ پوست و پنکیک، امتحان آن روی پوست است. در این بین بیشتر بانوان پودر را روی دست خود امتحان می‌کنند، اما پیشنهاد می‌کنیم شما دچار این اشتباه نشوید چرا که تجربه نشان‌داده است رنگ پوست دست با پوست صورت تفاوت دارد.

در نتیجه بهتر است پنکیک را روی گردن و فک امتحان کنید. پوست این ناحیه به لحاظ رنگ‌بندی سازگاری بیشتر با پوست سایر قسمت‌های صورت دارد و از این طریق قادر هستید رنگ طیف مورد نظر برای خرید پنکیک را با دقت بیشتری انتخاب کنید.

۲- ترکیب‌پذیری پودر فشرده آرایش با پوست

احتمال زیادی وجود دارد پنکیکی که خریداری کرده‌اید با پوست شما به‌خوبی ترکیب نشود. بیشتر پنکیک‌ها رنگ روشن‌تری پس از ترکیب با پوست پیدا می‌کنند، از طرف دیگر بعضی از این پودرها نیز رنگ‌دانه‌های کمتری دارند. با این حساب توصیه می‌کنیم میزان ترکیب‌پذیری پنکیک با پوست خود را حتماً قبل از خرید این محصولات امتحان کنید.

نکته‌های مهم برای استفاده از پنکیک‌ها و پودرهای آرایشیاستفاده از پنکیک‌ها و پودرهای آرایشی

  • بهداشت در آرایش، نقش مهمی دارد و لوازم آرایش ما باید قبل از استفاده حسابی تمیز شوند.
  • در حین آرایش، همیشه یک پارچه کنار دست خود داشته باشید تا با پاک‌کردن اضافه‌های مواد آرایش، ظاهر صورت خود را مات و جذاب کنید.
  • برای استفاده از پنکیک، حتماً از ابرهای متراکم و فشرده و یا برس‌های باکیفیت آرایشی کمک بگیرید؛ چرا که ابرهای معمولی مقدار زیادی پودر جذب خود می‌کنند و استفاده از آنها دقت کار شما را کاهش می‌دهند.
  • اگر رنگ پنکیکی که انتخاب می‌کنید از پوست شما روشن‌تر باشد، احتمال دارد پس از استفاده، پوست کدر به‌نظر برسد.

انصافاً باید اعتراف کرد بر خلاف آنچه به‌نظر می‌رسید، انتخاب و استفاده از پنکیک‌ها کار راحتی نیست و آزمون و خطا در این کار به شما کمک می‌کند تا در دفعه‌های بعدی مهارت بیشتری به‌ خرج دهید.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه خوبی در استفاده از پنکیک‌ها دارید، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان تجربه‌های مفید خود قرار دهید.

منبع: Stylecraze دیدگاه‌ها 7135بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه