تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

روش صحیح استفاده از سشوار برای داشتن موهایی نرم و زیبا

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
روش صحیح استفاده از سشوار برای داشتن موهایی نرم و زیبا

سریع‌ترین راه برای داشتن موهایی حجیم و درخشان چیست؟ احتمالاً جواب شما استفاده از سشوار است. پاسخ شما درست و بجاست. استفاده از سشوار موهای بی‌روح و کدر را به موهایی درخشان و سرزنده تبدیل می‌کند. احتمالاً شما برای به‌دست‌آوردن چنین موهایی به آرایشگاه می‌روید؛ اما این روش، یعنی رفتن سالن‌های زیبایی برای جیب شما بسیار مضر است. گذشته از هزینه زیاد، این کار پرریسکی است. از چه نظر؟ از این نظر که ممکن است نوبت‌های آرایشگاه پر باشد یا مسئول سشوار تازه‌کار باشد. در این دو حالت می‌خواهید چه کنید؟ ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم. برای رفع مشکلات احتمالی و نگهداشتن پول بیشتر در جیبتان کافی است روش صحیح استفاده از سشوار را یادبگیرید؛ پس همراه ما باشید تا بیشتر بیاموزید.

آماده سازی مو

آماده سازی مو

قبل از شروع هر کاری باید خود را برای آن آماده کنیم. برای مثال شما دارید موهایتان را آماده می‌کنید تا به کاری مهم رسیدگی کنید؛ اما قبل از شروع باید بدانید چگونه آماده شوید. برای دانستن همراه ما باشید.

برس کشیدن مو

برس کشیدن مو

برس‌کشیدن مو به حالت‌گرفتن بهتر مو بسیار کمک می‌کند، خصوصاً برای موهای پرپشت. این کار به شکسته‌نشدن مو و سالم‌ماندن آن حین استفاده از سشوار کمک می‌کند. برای بهتر شانه‌شدن مو کارتان را از ساقه مو شروع کنید. شانه‌کردن مو از پایین به بالا ضمن بازکردن گره‌های مو به ریزش کمتر مو کمک می‌کند. برسی که استفاده می‌‌کنید هم مهم است. برس باید روغن طبیعی مو را یکسان پخش کند.

شستن موها

شستن موها

شست‌وشوی مو قبل از استفاده از سشوار مفید است. تمیزبودن پوست سر باعث می‌شود حالت اصلی موهایتان بازگردد. موهای کثیف بدون حالت و صاف هستند، شستن مو حالت اصلی مو را برای مدت بیشتری حفظ می‌کند. برای جلوگیری از خشک‌شدن مو از شامپوی بدون سولفات استفاده کنید. بهتر است دمای آب ولرم باشد تا موهایتان آسیب نبیند.

استفاده از نرم کننده یا ماسک مو

استفاده از نرم کننده یا ماسک مو

بعد از آبشکی موها و شستن شامپو از روی مو باید از نرم‌کننده استفاده کنید. استفاده از نرم‌کننده به بازگشت رطوبت طبیعی کمک می‌کند. کافی است به‌اندازه یک سکه از نرم‌کننده را به ساقه موهایتان بزنید و برای اثربخشی کامل حدود 5 دقیقه صبر کنید. این کار برای آبرسانی بهتر به تارها، کاهش موخوره و حالت‌گرفتن بهتر موها بسیار ضروری است.

بازکردن گره های مو

بازکردن گره‌ها

هنگام خیس‌بودن موها نباید آن‌ها را شانه کنید. این کار باعث کنده‌شدن موها از ریشه می‌شود؛ پس بهتر است همان زیر دوش گره‌ها را باز کنید. شانه‌ای دنده پهن انتخاب کنید و به‌آرامی روی ساقه‌ موهایتان بکشید. این کار علاوه بر بازکردن گره‌ها به اثربخشی بهتر نرم‌کننده کمک می‌کند. این مرحله حتماً باید انجام شود، خصوصاً قبل از استفاده از سشوار.

محافظت از مو در برابر حرارت

روش صحیح برای خشک کردن موهایتان انتخاب کنید

بعد از تمام‌شدن کارتان با گره‌ها وقت محافظت از مو است. با حوله آب اضافه مو را بگیرید. این کار را با احتیاط انجام دهید. حالا نوبت به استفاده از اسپری محافظ حرارتی است. مقدار  زیادی از این اسپری را به موهایتان بزنید. اسپری به موهای شما رطوبت اضافه هدیه می‌کند که برای محافظت از حرارت سشوار نیاز است. بعد از استفاده از سشوار متوجه می‌شوید که اسپری درخشش و حجمی زیبایی به موهایتان داده است.

روش صحیح استفاده از سشوار در خانه

سشوار کردن مو در خانه

حالا که موهایتان را برای سشوار آماده کردید به مرحله بعد می‌رویم. مرحله بعد استفاده از سشوار است. البته منظور ما استفاده صحیح از سشوار است. همراه ما باشید.

  1. بهتر است قبل از اینکه سشوارکشیدن را شروع کنید، اجازه دهید موهایتان در هوا خشک شوند. خشک‌بودن مو قبل از حرارت‌دهی کمترین آسیب را به مو می‌زند. برای شروع موهایتان را به دو دسته تقسیم کنید. قسمت رویی موها را با کش یا گیره ببندید و قسمت دوم را سشوار کنید.
  2. قسمت پایین را با کمک سشوار و برس خشک کنید. سشوار را طوری در دست بگیرید که سر آن به سمت پایین باشد. این کار به کاهش موخوره و افزایش درخشندگی مو کمک می‌کند. این نکات ریز همان روش صحیح استفاده از سشوار هستند.
  3. برای استفاده از سشوار باید حواستان به دما باشد. تنظیم دما بستگی به علت استفاده شما از سشوار دارد؛ اگر قصد شما خشک‌کردن موهایتان است، دمای متوسط بهترین دما برای این کار است. وقتی از این دما استفاده می‌کنید مانند زمانی که در آرایشگاه هستید، موهایتان سالم باقی می‌مانند. در صورتی که قصد حالت‌دادن به موهایتان را دارید، دمای بالا مفیدتر خواهد بود. کاهش دمای سشوار بعد از حالت‌دادن مو به ماندگاری این حالت کمک می‌کند.
  4. بعد از اینکه موهایتان تقریباً خشک شد، گیره‌ها را از موهایتان جدا کنید و کل موهایتان را با هم حالت دهید.

نکات:

اگر موی فر در نظرتان است برس گرد انتخاب کنید. موهایتان را دسته دسته جدا کنید. ساقه تا نوک موهای هر دسته را دور برس بپیچید و خشک کنید. یادگیری روش صحیح استفاده از سشوار کارتان را آسان می‌کند.

اگر موهای صاف را دوست دارید، برس گرد را روی موهایتان بکشید و قسمت بالاتر از برس را حرارت دهید. حرکتتان باید تا نوک مو ادامه داشته باشد.

برای داشتن موهایی حجیم و شل، کل موهایتان را با کش ببندید و حدود 5 دقیقه سشوار بکشید.

برای تثبیت حالت مو بعد از اتمام کارتان از کمترین درجه سشوار استفاده کنید. این کار باعث می‌شود حالت مو برای مدت بیشتری دوام بیاورد.

  1. فاصله و حالت سشوار در مدل مو اثر دارد. یکی از قسمت‌های مهم روش صحیح استفاده از سشوار زاویه سشوار از مو است. برای داشتن موهایی حجیم باید سشوار را در زاویه 45 درجه بگیرید. در این زاویه حرارت ملایم به ریشه مو می‌رسد که علاوه بر افزایش حجم مو، آن را درخشان می‌کند.

افزایش ماندگاری مدل مو

محافظت از مو در برابر حرارت

از اسپری تثبیت حجم استفاده کنید

مقدار زیادی از این اسپری را به موهایتان بزنید. با استفاده از این اسپری مطمئن باشید که حالت موهایتان حفظ می‌شود. ریشه مو زودتر از سایر قسمت‌ها حالتش را از دست می‌دهد؛ اما این اسپری حالت ریشه مو را هم حفظ می‌کند.

موهایتان را لمس نکنید

ما می‌دانیم که داشتن موهایی زیبا شما را وسوسه می‌کند که لمسشان کنید؛ اما این کار برای حالت مو مضر است. عرق و روغن طبیعی دست به مو و ریشه آن منتقل می‌شود و مو زودتر از موعد حالتش را از دست می‌دهد؛ پس برای جلوگیری از وزشدن، موهایتان زیاد را لمس نکنید.

درست سرمایه‌گذاری کنید

هر محصولی که برای مو استفاده می‌کنید باید مناسب شما باشد. اسپری تثبیت حالت، شامپو، نرم‌کننده یا هر محصول دیگری که انتخاب می‌کنید باید با نوع موی شما تناسب داشته باشد. این قانون مهم شامل روش صحیح استفاده از سشوار هم می‌شود. اگر به حرف موهایتان توجه نکنید، در مدتی کوتاه با موهایی کم‌پشت و آسیب‌دیده مواجه می‌شوید. هر نوع وزی، خشکی و کدری غیرمعمول نشان‌دهنده ایرادی در روتین شماست. این ایراد را پیدا کنید و موهایتان را نجات دهید. ممکن است از نوع موی خود آگاهی نداشته باشید. ایرادی ندارد، وقتی دوباره به آرایشگاه رفتید از آرایشگر خود مشاوره بگیرید.

سخن پایانی

دوستان و همراهان عزیز، امیدواریم از مطالبی که درباره روش صحیح استفاده از سشوار با شما در میان گذاشتیم، استفاده لازم را کرده باشید. در پایان از شما دعوت می‌کنیم سری به فروشگاه اینترنتی اردمی بزنید و از انواع محصولات موجود در آن دیدن کنید. دراین فروشگاه همه محصولات مربوط به رشد مو، ترمیم مو، حالت دادن به مو و مراقبت از آن وجود دارد. این محصولات از برندهای مختلف ایرانی و جهانی هستند و با ضمانت اصالت کالا و قیمت مناسب به دست شما می‌رسند.

دیدگاه‌ها 8157بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه