تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

روش‌هایی برای پیشگیری از سرماخوردگی در فصل پاییز

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
روش‌هایی برای پیشگیری از سرماخوردگی در فصل پاییز

در فصل پاییز طبیعت برای روزهای سرد آماده می‌شود و انسان‌ها به استقبال شب‌های سرد پاییزی می‌روند. در این بین کار و تلاش همیشه ادامه دارد و گرما و سرما نمی‌شناسد و نمی‌توان در شب و ‌روزهای سرد پاییزی از خانه بیرون نرفت و حتی بچه‌های کوچک نیز باید به مدرسه و مهد کودک بروند.

با این حساب از آنجایی که با شروع پاییز دمای هوا به یک‌باره افت می‌کند باید مواظب باشید به دلیل تغییر فصل خدای ناکرده سرما نخورید. خوشبختانه روش‌های مختلفی برای پیشگیری از سرماخوردگی وجود دارد که به لطف آن‌ها می‌توان جلوی سرماخوردگی در فصل پاییز را گرفت. در ادامه قصد داریم با هم نگاهی به این روش‌‌ها داشته باشیم.

۱. به استقبال فصل پاییز بروید

میوه‌های پاییزیتابستان فصل میوه‌های خوشمزه است و خوردن این میوه‌ها بدن را در برابر بیماری‌های مختلف مقاوم می‌کند اما وقتی پاییز فرا می‌رسد میوه‌های تابستانی کم‌تر می‌شوند، با این حساب پیشنهاد می‌کنیم به استقبال فصل پاییز بروید و برای میوه‌هایی که در تابستان میل می‌کردید جایگزین‌های مناسبی پیدا کنید.

سبزیجات ریشه‌دار مانند پیاز، هویج، سیب‌زمینی، کلم، چغندر گزینه‌های خوبی برای پیشگیری از سرماخوردگی هستند. سیب‌ و گلابی را نیز می‌توان به عنوان میوه‌های شناخت که در فصل پاییز باید حتماً به رژیم‌غذایی خود اضافه کنید.

به وعده غذایی صبحانه اهمیت بیش‌تری بدهید و صبح‌های پاییزی خود را با تخم‌مرغ نیمرو یا آب‌پز و فرنی شروع کنید. در پاییز از خوردن سالاد سبزیجات غافل نشوید و گوجه‌فرنگی و ماست را به رژیم‌غذایی خود اضافه کنید.

۲. از مکمل‌های دارویی کمک بگیرید

مکمل‌های داروییبیش‌تر مردم وقتی که بیمار می‌شوند به فکر استفاده از مکمل‌های دارویی می‌افتند اما دستگاه ایمنی بدن باید همیشه در برابر بیماری‌ها تقویت شود. به این ترتیب با استفاده از مکمل‌های دارویی سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و باعث پیشگیری از سرماخوردگی‌های پاییزی شوید.

بیش‌تر بخوانید: ابهاماتی درباره واکسن سرماخوردگی

مکمل‌های مالتی‌ویتامین، قرص و شربت‌های حاوی ویتامین C و داروهای تقویتی که در آن‌ها زینک وجود دارد گزینه‌های خوبی برای پیشگیری از سرماخوردگی در فصل پاییز هستند. در کنار این موارد از آنجایی که میزان ویتامین D بدن در فصل پاییز و زمستان کاهش پیدا می‌کند توصیه می‌کنیم حتماً با مشورت پزشک در این فصل‌ها از مکمل‌های ویتامین D کمک بگیرید.

۳. ادویه‌ها را به رژیم‌غذایی خود اضافه کنید

ادویه ها

ادویه‌ها نه‌تنها غذا را خوشمزه می‌کنند بلکه خاصیت‌های تقویتی زیادی نیز دارند، به این ترتیب اگر نمی‌خواهید در پاییز سرما بخورید، ادویه‌های بیش‌تری به خوراکی‌ها اضافه کنید. جالب است بدانید ادویه‌ها منبع خوبی برای مواد معدنی به‌حساب می‌آیند و سرشار از آهن، منیزیم و کلسیم هستند.

در بین تمامی ادویه‌ها حساب زردچوبه با بقیه فرق می‌کند و این ادویه خاصیت‌های دارویی و ضدالتهابی نیز دارد، در نتیجه با اضافه کردن زردچوبه به غذا نه تنها رنگ و لعاب آن را بهتر می‌کنید بلکه جلوی التها‌ب‌های احتمالی ناشی از بیماری‌ها را نیز خواهید گرفت.

۴. زمان ورزش کردن خود را تغییر دهید

ورزش کردندر کنار حفظ رژیم‌غذایی، پایبند بودن به یک برنامه منظم ورزشی تأثیر زیادی در سلامتی و بهینه بودن دستگاه ایمنی بدن دارد، در نتیجه با ورزش کردن در فصل پاییز جلوی سرماخوردگی را خواهید گرفت.

در این بین به این نکته نیز باید اشاره کرد که در فصل پاییز صبح‌‌ها هوا سرد و دلگیر است و عصر‌ها نیز زودتر از راه می‌رسند، در نتیجه اگر عادت داشته‌اید در تابستان صبح‌ها یا عصر‌ها ورزش کنید پیشنهاد می‌کنیم زمان ورزش کردن خود را به ظهر تغییر دهید.

برای این کار کافی است ظهر قبل از صرف ناهار سری به پارک بزنید و با انجام چند حرکت ورزشی بدن خود را در شرایط آماده نگه دارید. مطمئن باشید اختصاص ۱۵ دقیقه در روز به ورزش باعث پیشگیری از سرماخوردگی و سایر بیماری‌های جسمی خواهد شد.

۵. اجازه ندهید هوای سرد مانع بیرون رفتن شود

بیرون رفتن در پاییزانصافاً باید اعتراف کرد با فرا رسیدن پاییز و سردی هوا حس و حال انسان تغییر می‌کند و تمایلی به بیرون رفتن از خانه ندارد. در نتیجه افراد زیادی را سراغ داریم که به غیر از کار و انجام امور روزانه، بیش‌تر اوقات خود را در منزل سپری می‌کنند.

از آنجایی که شما بهتر از ما می‌دانید کم‌تحرکی باعث کاهش مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها می‌شود پیشنهاد می‌کنیم یک‌دست لباس و کفش ورزشی مناسب خریداری کنید و هر فرصتی که در پاییز دست داد با پیاده‌روی و دویدن آهسته مقاومت بدن را افزایش دهید. اگر هم زندگی شلوغی دارید و درگیر هزارویک گرفتاری هستید بهتر است صبح‌ها نیم‌ساعت زودتر از خواب بلند شوید و فاصله‌ای کوتاه میان محل‌کار و منزل خود را پیاده‌ طی کنید تا به همین بهانه ورزش کرده باشید.

خوشبختانه این روزها مچ‌بند‌های سلامتی هوشمندی را شاهد هستیم که تعداد قدم‌های کاربر را زیر نظر می‌گیرد و گزارش کاملی از تحرک و ورزش‌هایی که در طول روز انجام داده منتشر می‌کند. این مچ‌بند‌ها گزینه خوبی برای افرادی هستند که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند و می‌خواهند همیشه در جریان وضعیت بدنی خود باشند.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه مفیدی در زمینه راه‌های پیشگیری از سرماخوردگی در فصل پاییز دارید، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان این تجربه‌ها قرار دهید.

منبع: Irishexaminer دیدگاه‌ها 948بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>