تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

راه های افزایش ماندگاری عطر مردانه

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
راه های افزایش ماندگاری عطر مردانه

رایحه خوش و میزان ماندگاری عطر از ملاک‌های مهم در خرید بهترین عطر مردانه و زنانه به‌حساب می‌آید. راهنمای انتخاب رایحه متناسب با هر موقعیت را در مقاله‌های قبلی برایتان آوردیم. اکنون نوبت آن فرا رسیده که بیاموزیم چگونه می‌توان ماندگاری عطر مردانه را افزایش داد. اگر شما نیز از آن دسته مردان خوش‌سلیقه‌ای هستید که به خرید و نگهداری رایحه‌های منحصربه‌فرد علاقه دارند، خواندن این مقاله برایتان راهگشاست. با ما همراه باشید تا با راه های افزایش ماندگاری عطر مردانه آشنا شوید.

نکاتی که قبل از عطر زدن باید در نظر داشت

یکی از راه های افزایش ماندگاری عطر مردانه

دنیای عطر و ادکلن دنیایی سرشار از ظرافت‌هاست. برای افزایش ماندگاری عطر مردانه نکته‌های باریک‌تر از مویی وجود دارد که با رعایت آن‌ها،‌ عطری که زده‌اید جذابیت و نفوذ بیشتری پیدا می‌کند. در نتیجه بهتر است آقایان قبل از عطر زدن به نکته‌‌هایی که در ادامه اشاره می‌کنیم توجه داشته باشند.

  • چقدر باید عطر زد (تشخیص تراکم عطر)

تشخیص تراکم عطرحتماً برای شما هم این سؤال به وجود آمده است که میزان استفاده از ادکلن چقدر است یا  چقدر باید عطر یا ادکلن زد. این پرسش، پاسخ مشخصی ندارد. هر عطر مردانه و زنانه‌ای میزان مشخصی برای استفاده دارد؛ زیرا تراکم عطرها و ادکلن‌ها با یکدیگر متفاوت است و به‌همین دلیل نیز عطرها ماندگاری متفاوتی دارند. بهتر است قبل از استفاده از هر عطری، میزان تراکم آن را بدانید تا به قدر کافی و لازم از آن استفاده کنید.

اولین راه برای شناخت تراکم عطر، توجه به عبارات پرفیوم، ادو پرفیوم، ادو تویلت و غیره روی شیشه عطر است. مسلماً پرفیوم‌ها غلظت بیشتری دارند و ماندگاری آن‌ها نیز طولانی‌تر است. برعکس، ادکلن ها و ادو فرش ها رقیق‌تر هستند و ماندگاری کمتری دارند. مقاله‌ی انواع عطر بر حسب غلظت و رایحه، به شما در شناخت تراکم عطرها کمک می‌کند. یک راه دیگر نیز برای شناخت ماندگاری عطر وجود دارد. برای این کار بهتر است مقداری عطر را دو مرتبه به پشت دست خود اسپری کنید و رایحه آن را طی چند ساعت آینده بو بکشید تا در جریان مقدار ماندگاری آن قرار بگیرید. با این آزمایش می‌‌توانید در زمان انتخاب یا خرید عطر مردانه و زنانه به‌راحتی تصمیم بگیرید.

با توضیحات بالا، کاملاً مشخص است حتی بهترین عطر مردانه هم مدت مشخصی برای ماندگاری دارد. اگر ساعات زیادی از روز را خارج از منزل هستید و همراه بردن شیشه بزرگ عطر برایتان سخت و ناممکن است، پیشنهاد می‌کنیم یک شیشه عطر مسافرتی کوچک خریداری کنید. عطر دلخواه خود را داخل آن بریزید و در طول روز همراه داشته باشید. هر زمان که احساس کردید رایحه عطر در حال از بین رفتن است، این رایحه را با یک یا دو اسپری تجدید کنید. البته خرید عطر روغنی از همان رایحه نیز راهکار خوبی در این مواقع است. ازآنجایی که در ترکیبات این عطرها از روغن استفاده شده است، ماندگاری بیشتر و قیمت کمتری نیز دارند.

  • بوی عطرتان چقدر در فضا ماندگار است

افزایش ماندگاری عطر مردانه

عطر زدن حس و حال خوبی دارد. وقتی عطر می‌زنیم ابتدا خودمان متوجه رایحه خوش آن می‌شویم. در مرحله بعد اطرافیان در معرض عطری که زده‌ایم قرار می‌گیرند. به همین دلیل باید ابتدا ببینیم عطری که زده‌ایم چقدر رایحه به جا می‌گذارد تا به همین نسبت مقدار عطر زدن را مشخص کنیم. تشخیص چنین کاری ممکن است در نگاه اول دشوار به‌نظر برسد؛ اما حتی از چیزی که فکرش را بکنید هم آسان‌تر است.

برای این کار باید یک اتاق خلوت را انتخاب کنید که بوی خاصی در آن وجود ندارد. اگر این اتاق پنجره‌ داشت، حتماً پنجره‌ها را ببندید. در نهایت عطری که خریده‌اید را دو مرتبه داخل اتاق اسپری کنید و در را پشت سر خود ببندید. سپس هر چند دقیقه یک بار داخل اتاق شوید و رایحه‌ای که از عطر شما به جای مانده است را بو کنید تا میزان ماندگاری‌اش مشخص شود. تجربه نشان داده است اگر بوی عطری که زده‌اید پس از ۱۰ دقیقه در اتاق مانده باشد، به این معناست که عطر یا ادکلن نافذی خریده‌اید که ماندگاری زیادی دارد.

  • چگونه پوست خود را برای عطر یا ادکلن زدن آماده کنیم

آماده سازی پوست برای افزایش ماندگاری عطر

بهترین زمان برای هرگونه رسیدگی به پوست (استفاده از لوسیون، کرم، عطر و ادکلن) پس از حمام است؛ زیرا آبِ گرمِ حمام، منافذ پوستی را بازتر می‌کند. همچنین پوست تمیز و مرطوب، بهتر رایحه را در خود نگه می‌دارد. این کار به ماندگاری عطر نیز کمک می‌کند. بهتر است قبل از استفاده از بهترین عطر مردانه، ابتدا مرطوب‌کننده بدون بو بزنید. بعضی از آقایان نیز یک لایه نازک وازلین به محل‌های مدنظر خود می‌مالند تا این لایه، کمکی برای ماندگاری عطر باشد.

  • بهترین روش عطر‌ زدن چیست

بهترین روش زدن عطر برای افزایش ماندگاری

حتماً شما هم در جریان هستید که باید عطر را به قسمت‌های مشخصی از پوست اسپری کنید و صبر کنید تا خشک شود. نقاط دارای نبض، پشت گوش، زیر گردن و پشت زانو بهترین محل برای استفاده از عطر است. مالیدن عطر به پوست یا ماساژ آن هم توصیه نمی‌شود؛ چرا که این کار نت‌های آغازین عطر را از بین می‌برد و ماندگاری عطر را کاهش می‌دهد. اسپری‌کردن عطر در هوا و رد شدن از میان آن هم یکی دیگر از روش‌هایی رایجی است که توصیه نمی‌‌کنیم؛ چرا که مقداری کمی از عطر روی پوست قرار می‌گیرد و بیشتر آن در هوا هدر می‌رود.

  • عطر را با چه فاصله‌ای باید به پوست اسپری کرد

رعایت فاصله در زمان زدن عطر

در این خصوص نیز نمی‌توان نسخه‌ی واحدی پیچید و بسته به تراکم عطری که خریده‌اید، مقدار فاصله اسپری‌کردن آن با پوست تفاوت دارد. در این بین تجربه نشان ‌داده است بیشتر عطرها نهایتاً بُردی حدود ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر دارند. برای ماندگاری  عطر روی بدن یا لباس، شیشه عطر را باید در همین فاصله با پوست بگیرید تا عطر نه‌ زیاد و نه کم و به مقدر مناسب روی پوست اسپری شود.

  • منظور از هاله عطر چیست

ماندگاری عطر در هاله عطر

منظور از هاله عطر، در‌واقع کره‌ای فرضی است که بوی عطر اطراف شما را احاطه می‌کند. بهتر است قسمت‌های مدنظر را به گونه‌ای انتخاب کنید که بوی خوش عطر از آن متصاعد شود. در واقع به‌گونه‌ای عطر بزنید که رایحه خوش آن همانند یک هاله فرضی بدن شما را احاطه کند. برای روشن‌تر شدن این قضیه اجازه دهید مثالی بزنیم. فرض کنید در یک مهمانی حضور دارید. در این گونه مواقع باید طوری عطر زده باشید که در اولین برخوردِ رودررو با مهمان‌‌ها، مقداری از بوی خوش شما به آن‌ها منتقل شود. در مرحله‌ی بعد، وقتی به‌ یکی از مهمان‌ها برای دست‌دادن نزدیک‌تر شدید، بیشتر در معرض عطر خوشبوی شما قرار بگیرند. در نهایت هم وقتی مهمان‌ها را ترک کردید، مقداری از این رایحه خوشبو در فضا باقی بماند.

در این نوشتار سعی کردیم راه های افزایش ماندگاری عطر مردانه را با شما در میان بگذاریم. اگر به‌دنبال خرید بهترین عطر مردانه هستید و می‌خواهید اثربخشی و جذابیت این عطر دوچندان شود، به نکته‌های بالا عمل کنید. با رعایت این نکات همانند‌ یک عطرشناس حرفه‌ای، همیشه خوشبوترین رایحه را در مهمانی‌ها و مجالس رسمی خواهید داشت. فروشگاه اردمی، عرضه‌کننده‌ی بهترین عطرهای مردانه از معروف‌ترین برندهای جهانی، لحظات سرشار از بوی خوش خاطرات برایتان آرزومند است.

منبع: Bespokeunit دیدگاه‌ها 9131بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه