تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

ترفندهای کاربردی برای ریمل زدن حرفه ای

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
ترفندهای کاربردی برای ریمل زدن حرفه ای

ریمل زدن نقش مهمی در آرایش صورت داشته و می‌تواند زیبایی شما را تکمیل کند. اما حتی اگر بهترین مارک ریمل را داشته باشید، باز هم باید قوانین خاص و ترفندهای کاربردی برای ریمل زدن حرفه ای را بلد باشید. اگر تمایل دارید با کمک ریمل، آرایش جذابی داشته باشید، باید به ترفندهای ریمل زدن حرفه ای پی ببرید. ما در ادامه گام به گام ترفندهای ریمل زدن را بیان کردیم. با ما همراه باشید.

وسایل مورد ‌نیاز

وسایل مورد نیاز۱. بهترین ریمل مناسب آرایش چشم شما

۲. پرایمر ‌چشم

۳. سایه چشم (با رنگ دل‌خواه)

۴. خط چشم

۵. برس ریمل کاملاً تمیز

۶. فر مژه

گام های مهم قبل از ریمل زدن

گام های مهم قبل از ریمل زدن

گام اول: انتخاب ریمل‌ مناسب

قبل از یادگیری ترفندهای ریمل زدن حرفه ای باید ابتدا به فکر خرید بهترین مارک ریمل باشید. با توجه به انواع مختلف ریمل هایی که در بازار وجود دارد، باید به نکته‌‌های زیر توجه کنید:

  • رنگ ریمل:

    این روزها ریمل هایی با رنگ های متنوع را در بازار شاهد هستیم و باید وسواس بیشتری برای انتخاب رنگی برازنده‌‌ی مژه های خود به خرج دهید. محبوب ترین رنگ برای ریمل، مشکی است؛ چراکه این رنگ‌ چشم ها را بازتر و پرفروغ‌تر جلوه می‌دهد. اما اگر موهای بلوند دارید، بهتر است به‌جای مشکی، سراغ رنگ های طیف قهوه ای بروید.

  • هدف استفاده از ریمل در آرایش:

    سعی کنید برای انتخاب بهترین ریمل، ابتدا با انواع ریمل آشنا شوید. از خود بپرسید این ریمل باید حجم‌ مژه ها را افزایش دهد یا طول مژه های شما را بیشتر کند؟ در نتیجه قبل از خرید ریمل چند ثانیه با خود فکر کنید و ریملی تهیه‌ نمایید که دقیقاً نیاز شما را در آرایش برآورده کند.

  • ریمل‌ ضد آب:

    اگر در طول روز با رطوبت سروکار دارید و به دنبال ریملی ماندگار هستید، پیشنهاد می‌کنیم سراغ ریمل ضد آب بروید. ناگفته نماند ریمل‌ ضد آب به‌همین راحتی پاک نمی‌شود و باید حتماً از محلول پاک کننده‌ آرایش کمک بگیرید.

گام دوم: آماده سازی اولیه

قبل از اینکه مشغول ریمل زدن شوید، بهتر است تا صورت و مژه ها را آماده کنید. برای این کار ابتدا باید چربی و آلودگی چشم ها را کاملاً پاک کنید. اگر صورت شما آرایشی قدیمی دارد، این آرایش را نیز با پاک کننده های آرایشی حتماً پاک کنید و قبل از ریمل، حتماً از بهترین کرم دور چشم مناسب نیاز پوست خود استفاده کنید.

پرایمر سایه چشم یکی از ملزومات آرایش چشم است؛ چراکه این کار، پایه‌ای مناسب برای سایه چشم ایجاد کرده و به ترکیبات آن دوام می‌بخشد. از طرفی جلوی چرب شدن پلک را نیز می‌گیرد. در نتیجه پس از استفاده از کرم های مرطوب کننده دور چشم، حتماً به پلک ها پرایمر بزنید.

گام‌ سوم: سایه چشم

بنا به مدل آرایشی که مدنظر دارید، سایه دل‌خواه را به پلک ها بزنید و اگر می‌خواهید مژه های شما بیشتر در نظر جلوه کند، سایه‌ ‌های طبیعی و رنگ پوست را برای پلک ها انتخاب نمایید.

گام چهارم: خط چشم

در هنگام خرید محصولات آرایش چشم، خط چشم را فراموش نکنید؛ چراکه آن بخشی مهمی از زیبایی آرایش را عهده‌دار است. پس بعد از سایه‌ زدن، خطی زیبا روی چشم ها بکشید. بسته به سلیقه‌ی شما، این خط می‌تواند باریک یا پهن باشد.

بهترین روش برای ریمل زدن

ترفندهای حرفه ای ریمل زدنمراحل زیر را گام به گام دنبال کنید تا ریملی که می‌زنید از همیشه زیبا‌تر شود:

گام اول: فر مژه بزنید

اکنون که نوبت ریمل رسیده، بهتر است ابتدا نوع آرایش خود را مشخص کنید که آرایش روز استفاده می‌کنید یا قصد آرایش شب و مجلسی دارید. سپس فر مژه‌ را بردارید و روی پایه مژه های بالایی بگذارید و فر مژه‌ را ببندید و چند ثانیه در همین حالت نگه دارید تا مژ‌ه ها فر لازم را بگیرند.

گام دوم: برس را به ریمل آغشته کنید

محفظه ریمل را بردارید و برس را به داخل آن فرو کنید تا ریمل به‌خوبی به برس منتقل شود.‌ برای انجام این کار برس را بیش از حد به داخل محفظه داخل و خارج نکنید؛ چراکه این کار هوا را به داخل محفظه وارد می‌کند و برای ریمل حالتی نامناسب ایجاد می‌شود و زودتر از حد معمول، ریمل را خشک می‌کند.

گام سوم: یک لایه ریمل بزنید

برس ریمل را به قسمت ریشه مژه های بالایی نزدیک کنید و با حرکت دورانی، بچرخانید تا مژه ها از ریشه حجم پیدا کنند و حالت افتاده‌ی آن‌ها از بین برود. اگر هم می‌خواهید مژه های شما حجم بیشتری پیدا کنند، بهتر است از ریمل حجم دهنده استفاده کنید.

گام چهارم: مرحله سوم را برای مژه های پایین تکرار کنید

از آنجایی که مژه های پلک پایین، باریک‌تر و کوچکتر هستند، ممکن است نیاز باشد برای این مژه ها، ریمل دیگری را با حجم دهندگی بیشتر انتخاب نمایید. گاهی اوقات نیز برسی که تارهای کوچک‌تری دارد برای ریمل زدن مژه های پلک پایین مناسب‌تر به‌نظر می‌رسد.

گام پنجم: ریملی که روی مژه جمع شده را با برس مرتب کنید

اگر مژه های شما پس از ریمل زدن به هم می‌چسبد یا اینکه ریمل روی قسمتی از مژه‌ جمع شده است، با یک برس مژه‌ تمیز، این قسمت‌ها را مرتب کنید.

گام ششم: برای دومین بار ریمل بزنید

فرایندی که برای ریمل زدن توضیح دادیم را برای دومین بار تکرار کنید. این فرایند را به اندازه‌ای تکرار کنید تا مژه ها به حجم دل‌خواه برسند.

گام هفتم: در صورت نیاز دوباره فر مژه بزنید

چند دقیقه‌ای صبر کنید تا ریمل حسابی خشک شود. سپس فر مژه‌ را دوباره برای حالت دادن مژه ها استفاده کنید. این مرحله بسته میزان توقع شما از فر مژه می‌تواند اختیاری باشد.

با کمک ترفندهایی که گفتیم، می‌توانید زیبایی آرایش خود را چندبرابر کنید. پیشنهاد می‌‌کنیم اگر شما هم ترفندی در ریمل زدن می‌دانید، در قسمت نظرات با ما و دیگر همراهان اردمی در میان بگذارید. در پایان شما می‌توانید با یک جستجوی ساده در فروشگاه اینترنتی اردمی، بهترین مارک ریمل مناسب خود را از برندهای معتبر انتخاب کرده و خرید کنید.

منبع: Stylecraze دیدگاه‌ها 6557بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه