تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چگونه مانند حرفه‌ای‌ها از خط چشم مایع استفاده کنیم؟ (قسمت دوم)

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
چگونه مانند حرفه‌ای‌ها از خط چشم مایع استفاده کنیم؟ (قسمت دوم)

در قسمت قبل با برخی از نکات به‌کار بردن خط چشم مایع همانند یک متخصص آرایشگری آشنا شدید. در این بخش با سایر مواردی که به شما کمک خواهند کرد تا ضعف‌های خود در این زمینه را برطرف کنید، آشنا خواهید شد:

نکته شماره ۴: ترفند قرینه‌سازی را بیاموزید

how-to-apply-liquid-eyeliner-5اینکه یاد بگیریم چگونه خط چشم‌ها را نسبت به هم به‌صورت کاملا قرینه در بیاوریم، آرزویی رویایی برای اکثر خانم‌ها است. اما با این روش، می‌توانید به مرحله رویایی قرینه‌سازی نیز دست یابید. نکته اول، هرگز با چشمان بسته قسمت انتهایی خط چشم را نکشید. وقتی چشمان شما بسته است، نمی‌توانید ببینید که پوست شما در حالت طبیعی در کجا به سمت پایین می‌رود. به عبارت دیگر، اگر با چشمان بسته خط چشم بکشید، حتما خط چشمی کج و نامتقارن خواهید داشت.

در عوض، با چشمان باز و در حالیکه مستقیم به آیینه نگاه می‌کنید، برای خط چشم خود دنباله بگذارید. دنباله باید تقریبا زاویه 45 درجه‌ای داشته باشد و از خط پایین مژگان شما ادامه پیدا کرده باشد. خط چشم را به اندازه دلخواه ادامه دهید. اگر قبل از کشیدن خط چشم، شکل آن را در ذهن خود تجسم کنید، خط چشم بهتری خواهید کشید.

وقتی زاویه مورد نظر را در ذهن خود تجسم کردید، کشیدن دنباله خط چشم را از خط مژه‌های پلک پایینی شروع کرده و آن را به سمت بالا و بیرون ادامه دهید. وقتی به بالاترین نقطه مدنظر رسیدید با برداشتن قلم‌مو از نقطه مرکزی پلک خود به کشیدن دنباله خاتمه داده و اگر لازم بود با سر قلم‌مو آن را پر کنید. سپس از خط چشم خود برای ایجاد ارتباط بین گوشه داخلی چشم تا آن نقطه مرکزی استفاده کنید.

موقعیت شما در مقابل آیینه بسیار کمک کننده است. هنگامی که به آیینه نگاه می‌کنید سر خود را عقب نگاه دارید. این کار باعث می‌شود دید خوبی از پلک خود داشته باشید.

نکته ۵: پلک را نکشید

how-to-apply-liquid-eyeliner-6افراد مبتدی، معمولا این اشتباه را مرتکب می‌شوند و هنگام کشیدن خط چشم، پوست پلک را می‌کشند. بر اساس گفته‌های متخصصان، این یکی از بدترین اشتباهاتی است که افراد مرتکب می‌شوند. وقتی شما پوست پلک چشم را می‌کشید و سپس آن را رها می‌کنید، پلک شما و در نتیجه خط چشم به سمت بالا بر می‌گردد و باعث ایجاد ناهمواری و برآمدگی می‌شود.

در عوض اگر می‌خواهید قلم‌مو یا خط چشم ماژیکی شما به خوبی عمل کند، با چشمان باز و آرام، بازوی خود را در مقابل آیینه خم کنید. برای کشیدن خط چشم از بازو استفاده کنید و دست خود را تکان ندهید تا حرکت یکنواختی داشته باشید.

اگر شما از خط چشم ژلی یا کرمی با چسبندگی بیشتر استفاده می‌کنید، قلم‌موی خود را به صورت حرکات واحد بر پلک بزنید. آن را همچون قدم‌های کودک نوپایی در نظر بگیرید که آرام آرام رو به پیشرفت است.

نکته شماره ۶: پایان مناسبی انتخاب کنید

how-to-apply-liquid-eyeliner-7وقتی یاد می‌گیرید چگونه مانند یک حرفه‌ای از خط چشم مایع استفاده کنید، بسیار مهم است که جزییات را فراموش نکنید. خط چشم‌های مایع، انواع متفاوتی دارند: براق، اکلیلی و مات. مطمئن شوید مناسب‌ترین را برای چهره خود خریداری کرده‌اید.

خط چشم مات و براق، قدیمی‌ترین روش‌ برای تکمیل خط چشم گربه‌ای هستند. انتخاب یک خط چشم ضد آب، کار هوشمندانه‌ای است تا در طول روز نیازمند تجدید آن یا درگیر پاک کردن ریزش خط چشم برروی صورت نباشید.

همچنین از اینکه کمی رنگ به کار خود اضافه کنید نترسید. خط چشم سرمه‌ای برای چشمان قهوه‌ای رنگ، خط چشم بنفش تیره برای چشمان سبز یا عسلی و رنگ برنزی برای چشمان آبی مناسب‌ترین سایه‌ها محسوب می‌شوند.

نکته شماره ۷: خونسردی خود را حفظ کنید و عیب‌ها را برطرف کنید

خط چشم مایعهر چقدر هم چگونگی استفاده از خط چشم مایع را یاد داشته باشید، باز هم ممکن است در عمل اشتباهاتی پیش بیاید و حتی برای افراد حرفه‌ای نیز ممکن است این اتفاق رخ دهد. خوشبختانه درست کردن خطوط کج و لکه‌ها کار سختی نیست.

لبه یک قلم‌موی مربع شکل کوچک را در یک کرم چشم که پایه آن سیلیکونی است قرار دهید و با یک حرکت سریع، خط چشم را پاک کنید. این ماده سیلیکونی باعث می‌شود تا بقیه آرایش آسیب نبیند و تغییر نکند. اگر دنباله خط چشم شما با چشم دیگر قرینه نشد، می‌توانید از همین روش برای پاک و اصلاح کردن دنباله خط چشم استفاده کنید.

منبع: Totalbeauty دیدگاه‌ها 3641بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه