تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

چگونه بهترین رنگ کرم پودر موجود در بازار را انتخاب کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
چگونه بهترین رنگ کرم پودر موجود در بازار را انتخاب کنیم؟

کرم پودر پایه و اساس آرایش است و همیشه تقاضا برای خرید بهترین کرم پودر از سوی خانم‌ها زیاد بوده و هست. همین عامل باعث شده تا برندهای مختلف در رقابت با یکدیگر، سعی کنند تا کرم پودرهای متنوع و با کیفیتی را روانه بازار کنند. این تنوع، از رنگ کرم پودر تا نوع و جنس آن را نیز شامل می‌شود. با این حساب انتخاب کرم پودر مناسب کمی دشوار است. به همین دلیل ما در ادامه سعی کردیم نکاتی که در خرید بهترین کرم پودر اهمیت داشته و کارگشاست را با شما در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.

انتخاب بهترین کرم پودر

۱. کرم پودری مطابق با رنگ پوست خود پیدا کنید

کرم پودری مطابق با رنگ پوست خود پیدا کنید.رنگ کرم پودر باید تا جایی که امکان دارد به رنگ طبیعی پوست شما نزدیک باشد. در نتیجه سراغ کرم پودری بروید که رنگ آن با طیف پوست شما یکسان باشد یا نهایتاً یک درجه تیره‌تر یا روشن‌تر از پوست جلوه کند. بیشتر برند‌های آرایشی معتبر سازوکار درجه‌بندی خاص خودشان را برای رنگ‌بندی کرم‌ پودرها دارند. در اغلب موارد این درجه‌بندی از ۱۰ تا ۵۰ یا ۱ تا ۱۰ شروع می‌شود. عددهای کمتر در این درجه‌بندی به معنای طیف‌ رنگ روشن‌تر است و عددهای بیشتر از تیره تر بودن رنگ کرم پودر حکایت دارند.

۲. ته رنگ پوست خود را مشخص کنید

ته رنگ پوست خود را مشخص کنید.هر پوستی ته رنگ خاص خودش را دارد که این ته رنگ عموماً با عبارت‌های سرد، خنثی و گرم مشخص می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم کرم پودر را حتماً مناسب با ته رنگ پوست انتخاب کنید؛ چراکه سازگارنبودن رنگ کرم پودر با ته رنگ پوست شما، آرایش را بیش از حد پررنگ یا کم رنگ و بی حال جلوه می‌دهد. انتخاب کرم پودر مناسب با ته رنگ صورت، برای خانم‌های با پوست تیره تر، اهمیت بیشتری دارند.

پوست خود را در حالت‌های مختلف بدون آرایش، در نور روز و نور سفید خنثی برای تشخیص ته رنگ امتحان کنید. تکه‌ای پارچه‌ی زردرنگ یا یک قطعه طلا را زیر چانه قرار دهید. اگر این حالت باعث شد چهره‌ی شما درخشان‌تر شود بدون شک ته رنگ پوست شما گرم است. یک تکه پارچه‌ی قرمز یا یک قطعه نقره را زیر چانه قرار دهید. اگر این رنگ با پوست صورت سازگاری خوبی داشت، ته رنگ پوست شما سرد دارید. اگر مواردی که گفتیم را انجام دادید و تشخیص ته رنگ پوست شما در هر دو حالت دشوار بود، به احتمال زیاد ته رنگ پوست شما خنثی است.

بررسی رگ های مچ دست نیز روش جالب دیگری برای تشخیص ته رنگ پوست است. در این حالت اگر رگ دست های شما آبی بود، شما پوستی با ته رنگ سرد دارید. سبزبودن رنگ رگ های پشت مچ دست نیز از ته رنگ گرم حکایت دارد و رنگ آبی و سبز برای رگ های پشت مچ دست به معنای ته رنگ خنثی است.

۳. کرم پودر را روی فک و ناحیه دکلته امتحان کنید

کرم پودر را روی فک و ناحیه دکلته امتحان کنید.حرفه ای های دنیای آرایش هر کدام روش خاص خود را برای تشخیص سازگاری دقیق رنگ کرم‌ پودر با طیف پوست دارند. بعضی‌ها کرم پودر را روی بازو آزمایش می‌کنند؛ اما از آنجایی که عموماً بازو رنگ تیره تری نسبت به صورت دارد، پیشنهاد می‌کنیم کرم پودر را روی فک و سینه امتحان کنید. خط استخوانِ فک، مرز استفاده از کرم پودر را روی صورت مشخص می‌کند. اگر رنگ محصول با این قسمت هماهنگی داشته باشد با دیگر قسمت‌های صورت نیز سازگار خواهد بود. امتحان‌کردن کرم پودر بر روی قسمت دکلته نیز گزینه‌ خوبی برای اطمینان خاطر از سازگاری رنگ محصول با رنگ پوست صورت است.

۴. رنگ کرم پودر را زیر نور طبیعی امتحان کنید

رنگ کرم آرایشی را زیر نور طبیعی امتحان کنید.رنگ اصلی کرم پودر را زیر نور لامپ مغازه‌ها به‌سختی می‌توان تشخیص داد. اگر وسواس زیادی برای مطابقت رنگ محصول با پوست صورت خود دارید پیشنهاد می‌کنیم از مغازه بیرون رفته، مقداری از کرم پودر را روی پوست بمالید و رنگ آن را بر روی پوست بررسی کنید. اگر در این شرایط تفاوتی میان رنگ کرم آرایشی و پوست شما وجود نداشت مطمئن باشید که این محصول، بهترین کرم پودر برای پوست شماست. در نهایت نیز پیشنهاد می‌کنیم چند دقیقه صبر کنید تا کرم پودر کاملاً خشک شود و دوباره تفاوت رنگ آن را با پوست بررسی کنید تا دقیقاً همان رنگی باشد که به دنبال آن هستید. استفاده از مواد برنزه کننده صورت و رژ گونه، چهره را نسبت به رنگ کرم آرایشی تیره تر نشان می‌دهد. در نتیجه شاید بهتر باشد در این شرایط کرم پودر را یک درجه روشن تر از رنگ پوست انتخاب کنید. انتخاب دو طیف مختلف از رنگ های کرم پودر و ترکیب آن‌ها، برای رسیدن به طیف دقیق رنگ صورت هیچ اشکالی ندارد.

۵. براساس نیازمان کرم پودر مایع یا فشرده بخرید

کرم پودر رقیق بخریم یا غلیظ؟نسخه‌ی واحدی در این زمینه نمی‌توان پیچید و هر دو کرم پودر مایع و فشرده مزایا و معایب خاص خود را دارند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم برای کرم پودر مایع یا فشرده این موارد را در نظر بگیرید:

  • کرم پودر مایع راحت‌تر جذب پوست صورت می‌شود؛ اما اگر به‌خوبی روی صورت نزنید یا رنگ مناسبی را برای کرم پودر مایع انتخاب نکرده باشید، آثار کرم پودر روی صورت باقی می‌ماند. اگر هم پوست چربی دارید که مستعد به جوش زدن است، پیشنهاد ما به شما خرید کرم‌ پودر مایع فاقد چربی مانند «کرم پودر آنتی آکنه ERIKEH» است.
  • کرم پودر فشرده (به‌خصوص کرم‌ پودر معدنی)، چربی و عرق را جذب می‌کند؛ اما اگر این کرم پودرها را به‌خوبی به صورت نزنید، صورت را پف کرده نشان می‌دهند. استفاده‌ی نادرست این کرم‌ پودر، چین‌ و چروک های صورت را نیز بیشتر نمایان می‌کند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم با یک لایه نازکِ کرم پودر، صورت را پوشش دهید.

استفاده از کرم پودر مایع و فشرده در کنار هم هیچ اشکالی ندارد؛ به شرط اینکه ابتدا کرم پودر مایع بزنید و سپس یک لایه نازک کرم پودر فشرده بمالید تا آرایش ثبات بیشتری پیدا کند و بادوام‌تر شود.

۶. آرایش را مات کنید

آرایش را مات کنید.بعد از خرید بهترین کرم پودر و استفاده از آن، حیف است که آرایش خود را مات نکنید. بهتر است بعد از کرم پودر زدن اولیه، یک لایه کرم پودر مات کننده یا یک پنکیک مناسب با جنس و رنگ پوستتان انتخاب کنید و با استفاده از آن آرایش را مات کنید. توجه داشته باشید که:

  • بیشتر کرم‌ پودرها نیمه مات هستند و تقریباً با تمامی پوست ها سازگاری دارند؛
  • کرم پودر مات کننده برای پوست چرب نیز کاربرد بیشتری دارد؛
  • کرم پودر روشن،‌ درخشش پوست را بیشتر می‌کند و چین و چروک ها را کمتر نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین کرم پودر برای زیرسازی آرایش انواع پوست

کرم پودر از آن دسته لوازم آرایشی است که بیشتر خانم‌ها از آن استفاده می‌کنند. شما هم حتماً در زمینه‌ی خرید بهترین کرم پودر و استفاده از آن، تجربه‌های جالبی دارید. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم در قسمت نظرات برای ما و دیگر کاربران اردمی از این تجربه‌های سودمند بگویید.

منبع: Wikihow دیدگاه‌ها 6264بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه