مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

بررسی نکات مهم استفاده درست از بهترین عطر مردانه

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
بررسی نکات مهم استفاده درست از بهترین عطر مردانه

خوشبو بودن یک اصل مهم در آراستگی ظاهری است. برای خوشبو بودن، خرید بهترین عطر مردانه یا زنانه یک قسمت ماجراست؛ اما قسمت مهم دیگر، استفاده درست از آن است. در مقالات گذشته به تفصیل درباره‌ی بهترین روش های خرید حضوری و اینترنتی عطرها صحبت کرده‌ایم. انواع رایحه ها را به شما معرفی کرده و گفتیم متناسب با سن، شخصیت، زمان و موقعیت شغلی و فرهنگی خود چه نوع عطری برازنده‌ی شماست. در این مقاله تصمیم داریم با بررسی نکات مهم استفاده درست از عطر و ادکلن همراه شما باشیم. پیشنهاد می‌کنیم خواندن این مطلب را از دست ندهید.

نکات مهم در عطر زدن

نکات مهم برای خوشبوتر شدن بوی عطر و ادکلن

۱. پس از استحمام عطر بزنید

یکی از نکات مهم استفاده درست از عطر مردانه،‌ عطر زدن بعد از استحمام است. حمام‌کردن، پوست را پاک و تمیز کرده و منافذ پوستی را نیز باز می‌کند. در این صورت رایحه معطر عطر و ادکلن به‌خوبی جذب پوست می‌شود و بویی خوش از عطری که زده‌‌اید به مشام می‌رسد.

۲. عطر را از فاصله ای حدود ۷ تا ۱۵ سانتی متری اسپری کنید

نزدیک نگه‌داشتن شیشه عطر به بدن باعث اسپری شدن حجم زیادی از آن به یک نقطه‌ی محدود از بدن خواهد شد. بهتر است شیشه عطر را با فاصله‌ای حدود ۷ تا ۱۵ سانتی متر از بدن دور نگه دارید و اسپری کنید.

۳. عطر را به نقاط گرم بدن بزنید

گرمای بدن تأثیر زیادی در پراکنده شدن رایحه خوش آن در طول روز دارد و به ترکیب رایحه عطر با بوی بدن کمک می‌کند. در نتیجه اگر زحمت زیادی برای پیدا‌کردن بهترین عطر مردانه کشیده‌اید و می‌خواهید بوی این عطر در طول روز همراه شما باشد، عطر را به نقاط گرم بدن مانند گردن، سینه، قسمت‌های نبض دار، ساعد و داخل بازو اسپری کنید.

۴. عطر زدن را با اسپری بسیار کم آن شروع کنید

یکی دیگر از نکات مهم استفاده درست از عطر، زیاده روی نکردن در مصرف آن است. اگر هنوز در عطر زدن تازه‌کار هستید، پیشنهاد می‌کنیم به تمامی قسمت‌هایی از بدن که اشاره کردیم عطر نزنید. فقط یک قسمت را انتخاب و یک بار عطر را روی این ناحیه اسپری کنید. در این حالت اگر متوجه شدید میزان بوی خوش عطری که زده‌اید، به اندازه دلخواهتان نیست، قسمت دیگری از بدن را برای عطر زدن انتخاب کنید. توجه داشته باشید که حتی اگر بهترین عطر مردانه را هم خریداری کرده‌ باشید، باز هم مشام شما به این بو عادت می‌کند. بهتر است پس از اسپری عطر روی بدن، نظر یکی از دوستان یا همسر خود را در خصوص بوی آن جویا شوید.

۵. درصورت نیاز دوباره عطر بزنید

اگر برای مدتی بیرون از منزل حضور دارید، بسته به کیفیت عطر و ادکلنی که خریده‌اید ممکن است به اسپری کردن دوباره این عطر نیاز پیدا کنید. در چنین مواقعی مقدار کمی عطر را روی قسمت‌های نبض دار بدن اسپری بزنید.

اشتباه های رایج در عطر زدن

اشتباه های رایج در عطر زدن

در کنار بررسی نکات مهم استفاده درست از عطر و ادکلن بهتر است به بیان اشتباه های رایج در عطر زدن نیز بپردازیم. آقایان خوش‌سلیقه و شیک‌پوش، اهمیت زیادی به عطر و ادکلن می‌دهند و همیشه سراغ بهترین عطر مردانه را می‌گیرند؛ اما اشتباه های رایجی را در عطر زدنِ آقایان مشاهده می‌کنیم که باعث می‌شود رایحه عطر خوشبوی مردانه، جذابیت کمتری پیدا کند. در نتیجه برای اینکه عطری که خریده‌اید از همیشه خوشبوتر باشد، از اشتباه های زیر برحذر باشید:

۱. عطر را روی لباس اسپری نکنید

ترکیبات عطر روی بدن پخش بوی بهتری دارند؛ اما اسپری‌ کردن عطر روی لباس معمولاً کمتر این ویژگی را دارد. از طرف دیگر عطرها سه نت اصلی دارند که تماس ترکیبات عطر با پوست بدن باعث فعال شدن این نت ها می‌شود و اسپری کردن عطر روی لباس اجازه فعال‌ شدن‌ نت‌ های سه گانه عطر را نمی‌‌دهد. حتی اگر با این‌ها کنار بیایید باز هم پیشنهاد می‌‌کنیم عطر را روی لباس اسپری نکنید؛ چراکه بعضی از عطرها لباس را لکه‌ می‌اندازند.

۲. از عطرهایی که درِ شیشه ای بدون افشانه دارند استفاده نکنید

اگر عطر را در شیشه‌ای بدون افشانه خریده‌اید، این عطر را روی پوست نپاشید؛ چراکه در این مواقع کنترلی روی مقدار عطری که می‌زنید نخواهید داشت و عطر بیش از حد روی پوست پاشیده می‌شود. در عوض پیشنهاد می‌کنیم انگشت خود را روی درِ شیشه عطر بگذارید و شیشه را وارونه کنید تا انگشت شما به ترکیبات عطر آغشته شود، سپس انگشت را روی قسمت‌هایی که گفتیم با حالتی ضربه‌ای و آرام بزنید.

۳. ابری از عطر درست نکنید

همان‌طور که گفتیم یکی از نکات مهم استفاده درست از عطر و ادکلن توجه به فاصله عطر با بدن است. خیلی از افراد معتقدند که اسپری کردن عطر در هوا و رد شدن از میان رایحه آن بهترین روش برای عطر زدن است؛ اما این روش حجم زیادی از عطری که در هوا اسپری شده را هدر می‌دهد و به جای اینکه روی پوست شما قرار بگیرد، در فضا پخش می‌شود. از آنجایی که بهترین عطر معمولاً گران‌قیمت و ارزشمند می‌باشد، بهتر است در هنگام استفاده از آن دقت کنید تا میزان هدررفت عطر به حداقل ممکن برسد.

۴. عطر را روی پوست نمالید

حتی اگر بهترین عطر مردانه را هم خریده باشید باز هم مولکول‌های این عطر پیوند ناپایداری با هم دارند و مالیدن عطر روی پوست به فرایند جداسازی پیوند میان مولکول‌های عطر سرعت می‌دهد. این کار باعث می‌شود بوی خوش عطر ماندگاری کمتری داشته باشد. به این ترتیب عطر را یا اسپری کنید یا اینکه با انگشت و با حرکات ضربه‌ای روی پوست بزنید.

۵. بیش از حد عطر نزنید

در اغلب مواقع بیش از‌ حد عطر زدن، رایحه آن را تند و سنگین می‌کند و بوی زننده‌ای به آن می‌دهد. در نتیجه ابتدا مقدار کمی عطر یا ادکلن بزنید و سپس نظر دوست یا همسر خود را در خصوص ملایم‌ و دلنشین بودن بوی عطر بپرسید. در صورت لزوم دوباره مقدار کمی عطر بزنید تا به رایحه دلخواه دست پیدا کنید.

به شما قول می‌دهیم با خرید بهترین عطر مردانه و بررسی نکات مهم استفاده درست از عطر مردانه از همیشه خوشبوتر خواهید شد. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر با مطالعه این مطلب به فکر خرید عطر مردانه خوشبو افتاده‌اید، سری به فروشگاه اینترنتی اُردمی بزنید. در این فروشگاه می‌توانید به عطرهای بسیار خوشبویی از میان برترین تولیدکنندگان عطرسازی جهان دسترسی داشته باشید. مطمئن هستیم با نگاهی به این عطرها به‌راحتی بهترین عطر مناسب خود را انتخاب خواهید کرد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از آن خواندن مقاله‌ی «معرفی بهترین عطر مردانه بر اساس سن شما» را از دست ندهید. اگر هم نکته‌ای در خصوص عطر زدن به ذهن شما رسیده‌ است که ما به آن اشاره نکردیم، این نکته را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Fragrancex دیدگاه‌ها 6991بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه