تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

بهترین زمان استفاده از ماسک صورت برای گرفتن نتیجه بیشتر

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
بهترین زمان استفاده از ماسک صورت برای گرفتن نتیجه بیشتر

حفظ سلامت و شادابی پوست، امری لازم و ضروری است. به همین منظور باید همیشه به فکر آبرسانی، لایه برداری و تمیزی صورت باشیم. انجام هر کدام از این کارها قواعد خاص خودش را دارد. در همین راستا ماسک صورت به‌عنوان محصولی همه‌فن‌حریف برایرسیدگی به پوست صورت عرضه شده است. با توجه به اهمیت استفاده از ماسک، در ادامه به فواید استفاده از بهترین ماسک صورت اشاره می‌‌کنیم. همچنین بهترین زمان استفاده از ماسک صورت برای گرفتن نتیجه بیشتر را با شما در میان می‌گذاریم.

بهترین زمان استفاده از ماسک صورت

ترکیبات ماسک صورت

ماسک صورت نیز همانند دیگر محصولات رسیدگی به پوست، انواع مختلفی دارد. عموماً ترکیبات و فواید ماسک روی بسته‌ی آن درج می‌شود. اغلب ماسک ها با توجه به نوع ترکیبات خود، دارای خواص ضد پیری، لایه بردار و ضد آکنه هستند. موادی مانند آلوئه‌ورا، اسید هیالورونیک (Hyaluronic acid)، نیاسینامید (Niacinamide) و انواع آنتی اکسیدان و ویتامین در اکثر ماسک ها موجود است. هر ماسکی با توجه به کاربردی که دارد باید در بازه زمانی مشخصی استفاده شود. وقتی بهترین ماسک صورت را تهیه می‌کنید، توجه کنید که به مدت کافی روی پوستتان قرار بگیرد. در غیر این صورت نه‌تنها این ماسک اثربخشی مطلوب را ندارد، حتی ممکن است به پوست آسیب هم وارد کند. دفعات استفاده از انواع ماسک نیز با یکدیگر متفاوت است. در ادامه به بهترین زمان استفاده از ماسک صورت اشاره می‌کنیم.

ماسک زغالی

بهترین زمان استفاده از ماسک صورت ذغالی

ماسک زغالی فواید فراوانی برای صورت دارد. البته به‌دلیل داشتن ترکیبات قوی، استفاده‌ی بیش از حد از آن، سلامت پوست را به خطر می‌اندازد. همان گونه که از نام این ماسک پیداست، در ترکیبات اصلی آن از زغال استفاده شده است. زغال توانایی فراوانی در بیرون کشیدن باکتری، مواد سمی و شیمیایی، آلودگی و چربی از منافذ پوست دارد. ترکیبات این ماسک به‌اندازه‌ای قوی است که چربی طبیعی پوست را هم بیرون می‌کشد.

چربی طبیعی پوست، در برابر آلودگی، باکتری و پرتوهای UV خورشید نقش محافظ را ایفا می‌کند. پس از استفاده از ماسک زغالی و حذف این چربی، پوست به‌صورت غیر مستقیم در معرض آسیب قرار می‌گیرد. بهتر است در استفاده از این ماسک زیاده‌روی نکنید. بهترین زمان استفاده از ماسک زغالی، ماهی یک بار است.

ماسک‌ ژله ای

بهترین زمان استفاده از ماسک صورت ژله ای

ماسک ژله ای هم مانند ماسک های زغالی، گزینه‌ی خوبی برای افزایش تولید کلاژن پوست به حساب می‌آید و مواد مغذی لازم آن را تأمین می‌کند. در نتیجه از این ماسک برای التیام زخم و التهاب پوست می‌توانید کمک بگیرید. ماسک ژله ای، سلول های مرده، مواد سمی و چربی پوست را هم پاکسازی می‌کند. به‌نوعی می‌توان گفت لایه‌ محافظ پوست بعد از استفاده از ماسک‌ ژله ای بسیار حساس می‌شود. در نتیجه اگر از ماسک ژله ای استفاده کردید، حتماً با محصولات رسیدگی به پوست مانند بهترین کرم مرطوب کننده، از پوست خود مراقبت کنید. استفاده‌ی بیش از دو بار در ماه از این ماسک توصیه نمی‌شود.

ماسک نقابی

ماسک صورت نقابی

ماسک نقابی مدتی است که محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این نوع ماسک، در کنار تقویت پوست، دارای مواد آبرسان قوی نیز هست. جالب است بدانید این ماسک تا زمانی که خیس باشد، مفید است. در واقع پس از چیزی حدود ۲۰ دقیقه، به جای رساندن ویتامین و مواد مغذی، این مواد تقویتی را از پوست بیرون می‌کشد. از طرف دیگر استفاده‌ی بیش از حد ماسک نقابی احتمال بسته شدن منافذ پوست را افزایش می‌دهد. به این نکته نیز اشاره کنیم که محبوبیت ماسک نقابی باعث شده تا انواع مختلفی از این ماسک ها را در بازار شاهد باشیم. با این توضیحات تأکید می‌کنیم هنگام انتخاب ماسک نقابی، دقت بیشتری کنید تا از بین محصولات مختلف بتوانید بهترین ماسک صورت را بخرید. توجه داشته باشید که نهایتاً هفته‌ای یک بار بیشتر از این ماسک ها استفاده نکنید.

ماسک‌ خاک رس

ماسک صورت خاک رس

تقریباً می‌‌توان گفت ماسک خاک رس با هر نوع پوستی سازگاری دارد و استفاده از آن، پوست را قرمز و ملتهب نمی‌کند. در نتیجه با خیال راحت می‌توانید برای درمان جوش از این ماسک ها کمک بگیرید. ماسک خاک رس گزینه‌ی خوبی برای کاهش چین و چروک صورت نیز به حساب می‌آید. این ماسک ها در کنار از بین بردن چربی اضافی پوست، مواد مغذی ضروری آن را هم تأمین می‌کنند. در استفاده از این ماسک هم نباید زیاده‌روی کنید. بهترین زمان استفاده از ماسک خاک رس، هفته‌ای یک مرتبه است.

ماسک چای

ماسک چای سبز

چای فقط برای نوشیدن نیست و خواص درمانی فراوانی دارد. چای، رادیکال های آزاد را از بین می‌برد و مواد مغذی ضروری پوست را تأمین می‌کند. ماسک چای سبز بهترین ماسک صورت برای بانوانی است که می‌‌خواهند ‌از بروز چروک های پیری جلوگیری کنند. ماسک چای سیاه نیز سرشار از آنتی اکسیدان است و شادابی و طراوت را به پوست باز می‌گرداند. ازآنجایی‌که ماسک چای، ترکیباتی کاملاً طبیعی دارد، مانعی برای استفاده آن به دفعات در هفته نمی‌بینیم. البته بهترین زمان استفاده از ماسک صورت چای سبز و سیاه هفته‌ای یک بار است. ماسک چای ترکیباتی طبیعی داشته و التهاب و آسیب های پوستی را به دنبال ندارد.

ماسک خانگی

بهترین زمان استفاده از ماسک صورت خانگی

استفاده از ماسک خانگی دارای فواید بی‌شماری برای پوست است. حتی درست کردن ماسک خانگی نیز لطف خاص خودش را دارد. شما می‌توانید با کمترین مواد لازم در سریع‌ترین زمان، بهترین ماسک صورت را آماده کنید. ترکیباتی مانند آووکادو، روغن نارگیل، ماست و آلوئه‌ورا را در انواع ماسک خانگی می‌توان مشاهده کرد. ازآنجایی‌که ماسک های خانگی اثربخشی کندتری دارند، می‌توانید از این ماسک ها هفته ای سه بار استفاده کنید.

اگر صورت شما دچار عارضه‌های گوناگون است و یک ماسک واحد نمی‌تواند مشکل پوست شما را برطرف کند، استفاده از ماسک  چند کاره را به شما توصیه می‌کنیم. در مقاله‌ی انواع ماسک چند کاره و کاربرد آن‌ها، به تفصیل درباره‌ی این موضوع صحبت کرده‌ایم. در این مقاله می‌آموزید چگونه با کمک ماسک چندکاره مشکلات پوست خود را برطرف کنید.

در این نوشتار سعی کردیم تمامی اطلاعاتی که از انواع ماسک و بهترین زمان استفاده از آن‌ها می‌دانستیم با شما در میان بگذاریم. اگر در زمینه‌ی خرید بهترین ماسک صورت متناسب پوست یا روش استفاده از آن پرسش یا ابهامی داشتید، می‌توانید در ساعات کاری با مشاوران گروه اردمی تماس بگیرید یا نظر و سؤال خود را در همین بخش با ما در میان بگذارید.

منبع: Siobeauty دیدگاه‌ها 25777بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه